Tytan pracy dostał nowe serce
Volvo jako pierwsze wprowadza na rynek wozidła przegubowe, spełniające najsurowsze normy emisji Stage IIIB/TierIV. Nowa seria F przynosi jeszcze większą oszczędność paliwa, łatwość pracy i komfort operatora. Wozidła przegubowe Volvo od dawna wyznaczają trendy w branży transportu kruszyw i dużych mas ziemi. Nowe wozidła A25F, A30F i A35F szczycą się wyższą mocą i momentem obrotowym w stosunku do wersji E.
A40F nadal prowadzi w branży pod względem najlepszego stosunku mocy do masy. Największą niespodzianką tej nowej technologii, która spełnia zarówno surowe normy emisji, jak i żądanie lepszej wydajności, jest fakt, że oferuje ona wymierne oszczędności zużycia paliwa w stosunku do silników poprzedniej generacji. Dodatkowo, czas między kolejnymi wymianami oleju został podwojony.
Występujący, wyłącznie w sprzęcie Volvo, system automatycznej kontroli trakcji (ang. ATC, Automatic Traction Control), po płynnej zmianie z 6×4 na 6×6 w celu ograniczenia zużycia paliwa, wydłuża życie opon i chroni układ napędowy. Wszystkie modele są teraz standardowo wyposażone w ten system.
Pod wieloma względami został poprawiony komfort pracy operatora, który przekłada się bezpośrednio na większą wydajność. Gumowe zawieszenie przodu w A25E i A30E zastąpiono zawieszeniem hydrauliczno gazowym, by zredukować wibracje kabiny - wystarczy raz w roku dopełnić cylindry, a pozostałe komponenty zawieszenia w maszynach serii F nie wymagają żadnych zabiegów konserwacyjnych. Wszystkie produkty serii F wyposażono w uproszczoną, elektroniczną dźwignię sterowania skrzynią ładunkową, która umożliwia płynne podnoszenie i opuszczanie skrzyni oraz pozwala operatorowi ustawiać ją pod różnymi kątami i na różnych wysokościach podczas wyładunku. W celu ułatwienia procesu zawracania i zwiększenia bezpieczeństwa w strefie tyłu pojazdu operator otrzymuje w wyposażeniu standardowym kamerę obserwującą tył oraz kolorowy monitor w kabinie.
Zbierająca pochwały kabina Care Cab może się teraz poszczycić ulepszonym panelem sterowania, lepszą widocznością, w tym nowymi przeszklonymi drzwiami oraz nowym elektronicznym systemem kontroli klimatu. System kontroli operacji Volvo, tzw. Contronic, dostarczający kluczowych informacji o zużyciu paliwa i czasach cyklów, został zmodernizowany i za pomocą ulepszonego interfejsu informuje operatora o wydajności pojazdu. Tak jak wcześniej, system śledzenia informacji o maszynie MATRIS daje właścicielowi dostęp do ważnych informacji o wydajności maszyny albo fizycznie z niej samej, albo zdalnie za pomocą systemu telematycznego Volvo CareTrack. Dostęp do danych na temat maszyny jest teraz łatwiejszy niż kiedykolwiek przedtem i można się z nimi zapoznawać, siedząc w wygodnym fotelu biurowym.
Wszystkie modele serii F wyposażono w permanentnie oliwione łożyska stożkowe jednorzędowe w konstrukcji przegubu, co poprawia trwałość i eliminuje kosztowne przestoje związane z konserwacją. Zwieńczeniem tego wszechstronnego pakietu jest opcja automatycznego wyłączania silnika, która zmniejsza koszty operacyjne, ponieważ wyłącza silnik, jeśli maszyna przez określony czas nie pracuje. Inne opcje to: dodatkowe systemy filtrowania w silniku i kabinie, regulowane i podgrzewane elektrycznie lusterka wsteczne, szerokie opony w modelu A25F - i znacznie więcej.
Źródło: Volvo Maszyny Budowlane Polska