×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 50.
GDDKiA mediatorem na budowie A2

GDDKiA mediatorem na budowie A2

drogi

Podczas czwartkowego spotkania firmy DSS - wykonawcy odcinka C autostrady A2 z usługodawcami żądającymi wypłaty zaległych faktur ustalono, że ciagu 7 dni roboczych DSS przeanalizuje złożone dokumenty i przedstawi informację o terminie i wysokości spłaty każdemu z 12 usługodawców obecnych na spotkaniu.


Wykonawca odcinka C autostrady A2 - firma DSS, zalega z płatnościami w stosunku do części podwykonawców i usługodawców. Uzasadnione roszczenia części podwykonawców wykonujących roboty budowalne reguluje za Wykonawcę Generalna Dyrekcja w procedurze tzw. "solidarnej odpowiedzialności". Innego rodzaju zobowiązania musi pokryć wykonawca. W związku z napiętą sytuacją pomiędzy usługodawcami a firmą DSS, z inicjatywy GDDKiA oraz MTBiGM, zorganizowano spotkanie, podczas którego przedstawiono usługodawcom m.in. prawne procedury dochodzenia zobowiązań finansowych. Przedstawiciele firmy DSS, która od 13 marca nie jest już liderem konsorcjum budującym odc. C autostrady A2,  potwierdzili obecność na kontrakcie wszystkich usługodawców przybyłych na spotkanie i zadeklarowali spłatę zatwierdzonych należności.

Tymczasem, na budowie odcinka C autostrady A2, po zmianie lidera konsorcjum na Boegl&Krysl, zwiększyła się mobilizacja, zarówno w zakresie sprzętu jak i kadry. Od poniedziałku na budowie przy robotach mostowych pracuje 250 osób, na robotach drogowych zaangażowanych jest  100 jednostek sprzętu. Nieprzerwanie na budowę dowożony jest materiał na nasypy (około 15 tysięcy ton dziennie). Jak  zapowiadają przedstawiciele firmy B&K od poniedziałku 27 marca ma także ruszyć dostawa kruszyw do produkcji mieszanek mineralno-asfaltowych.

Obecnie na odcinku C prowadzone są przede wszystkim prace na nasypach  (dojazdy do obiektów mostowych, najazdy na obiekty poprzeczne). Prace podstawowe są prowadzone w ciągu dnia, w nocy natomiast prowadzone są roboty związane z dogęszczaniem warstw. Trwają też roboty związane z wbudowywaniem osadników i separatorów na rowach odwodnieniowych oraz roboty melioracyjne i kanalizacyjne. W zakresie robót mostowych wykonywane są zaś prace wykończeniowe.

Na odcinku C autostrady A2, podobnie jak na innych realizowanych obecnie budowach, są przeprowadzane liczne kontrole jakości, których celem jest wyłapanie ewentualnych nieprawidłowości, zarówno w sposobie wykonania robót, jak i stosowanych materiałach. Wszystkie nieprawidłowości są usuwane na bieżąco, na koszt wykonawców. Gwarantem dbałości o środki publiczne są też wydłużone przez GDDKiA gwarancje na wykonane roboty, w ramach których to Wykonawca, a nie Skarb Państwa jest obciążany kosztami ewentualnych remontów.

Od początku realizacji kontraktu na tym odcinku przeprowadzono 5155 kontroli. Wykonał je Wykonawca oraz laboratoria GDDKiA odpowiadające za monitoring jakości robót. Badania dotyczyły przede wszystkim jakości kruszywa, betonu (m.in. wytrzymałości, mrozoodporności), zagęszczenia gruntu. Wykazały m.in. 130 wyników niespełniających wymogów, w związku z czym wykonawca został zobowiązany do doprowadzenia robot do zgodności ze Specyfikacjami Technicznymi. Wszystkie usterki zostaną usunięte w ramach realizowanego kontraktu, czyli na koszt wykonawcy, tak, jak np. spękania, których usuwanie na odcinku C zakończyło się już w poniedziałek 19 marca. Na koszt wykonawcy będą usuwane także wszelkie nieprawidłowości, które zostaną ujawnione w czasie trwania gwarancji, czyli w ciągu 5 lat od momentu oddania autostrady do użytkowania.

4trucks.pl / GDDKiA