IVECO Stralis LNG na targach Bedrijfsauto 2012

IVECO Stralis LNG na targach Bedrijfsauto 2012

Mortali-LNG-4trucks

Podczas wystawy "Bedrijfsauto 2012", zorganizowanej w centrum wystawienniczym RAI w Amsterdamie, IVECO zaprezentowało nowy pojazd Stralis LNG (Liquefied Natural Gas).


Stralis LNG Natural Power zasilany płynnym gazem ziemnym to pojazd doskonale dostosowany do prowadzenia dystrybucji na średnie odległości i dostaw nocnych. Idealnie nadaje się do zadań w ramach dystrybucji regionalnej i krajowej, takich jak np. transport paliwa.

Ciężarówka na zdjęciu jest dwuosiowym ciągnikiem z naczepą, wyposażonym w zasilany gazem ziemnym silnik Cursor 8 o mocy znamionowej 330 KM, ręczną skrzynię biegów, montowany fabrycznie zwalniacz hydrauliczny i układ EBS. Pojazd zaprojektowany został do zastosowań w zakresie od 18 do 40 ton DMC.
Obecnie, użytkowanie pojazdów zasilanych gazem ziemnym stanowi nie tylko inwestycję o dużym znaczeniu społecznym, lecz także korzyść ekonomiczną dla operatorów pojazdów. Jedną z głównych korzyści technologii LNG jest gwarancja uzyskania dużo większego zasięgu pojazdów, nawet do 750 km.
Oprócz znaczących korzyści w postaci zmniejszenia szkodliwych emisji, które już gwarantuje technologia CNG (Compressed Natural Gas), technologia LNG umożliwia także zmniejszenie ciężaru pojazdu bez ładunku, co prowadzi do zwiększenia ładowności. W przypadku dystrybucji regionalnej, oszacowano, że możliwe jest uzyskanie oszczędności do 10 000 euro, w porównaniu z tradycyjnym pojazdem napędzanym silnikiem Diesla, na dystansie około 40 000km rocznie. W przypadku wywozu śmieci i surowców wtórnych, oszacowano, że można uzyskać oszczędności do 20 000 euro rocznie.

- Technologia zasilania pojazdu gazem ziemnym stanowi priorytet w działalności IVECO. Jesteśmy jednym z niewielu przewidujących producentów, którzy rozumieją znaczenie metanu jako źródła alternatywnej energii - powiedział Alessandro Mortali, Senior Vice President Heavy Range w firmie IVECO.

Przez cały czas od 1995 r., IVECO przywiązuje dużą wagę do napędu gazem ziemnym. Obecnie, firma jest jedynym producentem pojazdów użytkowych i przemysłowych, który oferuje pełny asortyment pojazdów użytkowych zasilanych metanem oraz jest europejskim liderem w badaniach i marketingu tych pojazdów, przy czym liczba pojazdów eksploatowanych w spółkach prywatnych i sektorze publicznym wynosi 11 000. W pojazdach wykorzystujących technologię CNG, metan jest magazynowany w stanie gazowym w stalowych zbiornikach pod ciśnieniem 200 bar. W pojazdach LNG, płynny gaz ziemny jest przechowywany w stanie ciekłym w temperaturze -125ºC w zbiornikach kriogenicznych i doprowadzany do silnika w stanie gazowym po podgrzaniu w wymienniku ciepła.

Możliwości rynkowe dla pojazdów tego tzpu są szczególnie duże w sektorach związanych z transportem żywności, paliwa, w firmach logistycznych i prowadzących nocne dostawy, gdzie zmniejszenie poziomu hałasu jest gwarantowane przez silniki z zapłonem iskrowym. Zmniejszenie poziomu hałasu, w przypadku pojazdów Stralis zasilanych gazem ziemnym, wynosi średnio od 3 do 6 decybeli w porównaniu z pojazdem napędzanym silnikiem Diesla o tej samej mocy znamionowej.
Ostatnio, tego typu ciężarówki zostały przetestowane przez ważnych europejskich klientów + wyniki są pozytywne i dowodzą, że potencjalne zastosowania tych pojazdów jest dużo szersze i obejmuje różne zadania dostawcze.
Modele IVECO LNG będą wkrótce dostępne w wersjach o 2 i 3 osiach sztywnych, przeznaczonych do zadań miejskich i poza miejskich, z 16-biegową ręczną skrzynią biegów i zwalniaczem hydraulicznym. Ewentualnie, pojazdy mogą być oferowane z automatyczną 6-biegową skrzynią biegów z hydraulicznym przemiennikiem momentu obrotowego i zintegrowanym zwalniaczem. Silnik Cursor 8 na gaz ziemny spełnia normy EURO 6 w zakresie granicznych wartości emisji, które wejdą w życie w 2014 r.
Pojazdy użytkowe IVECO zasilane gazem ziemnym można już zasilać biometanem, stanowiącym jedno ze źródeł energii odnawialnej o najlepszej renomie w kategoriach zmniejszenia emisji CO2.

4Trucks.pl / IVECO


facebook_100x100 twitter_logo youtube_logo



 

Przeczytaj też:
Współpraca Ford Trucks i IVECO Ford Trucks, marka ciężkich pojazdów użytkowych Ford Otosan, oraz IVECO, firma należąca do Iveco Group N.V., podjęły niewiążące porozumienie wstępne mające na celu zbadanie możliwości potencjalnej współpracy dotyczącej opracowania wspólnej nowej kabiny dla ciężkich pojazdów użytkowych.
Współpraca Hyundai i IVECO - powstanie elektryczny lekki samochód dostawczy Hyundai Motor Company i IVECO Group ogłosiły podpisanie umowy na dostawę elektrycznego lekkiego samochodu dostawczego IVECO dla Europy, opartego na platformie Hyundai Global eLCV.
Poznajemy IVECO S-WAY i X-WAY - modele na rok 2024 IVECO odświeża gamę modelową wprowadzając na rynek nowego S-WAY, X-WAY, EuroCargo i Daily oraz ulepszone wersje gazowe i nowe - elektryczne.  W pierwszej kolejności przedstawimy charakterystykę najcięższych IVECO modeli: S-WAY i X-WAY.
Co połączy IVECO i zespół Metalica w 2024 roku? IVECO ogłosiło historyczne partnerstwo. Włoski producent samochodów ciężarowych będzie wspierać zespół Metalica podczas europejskiego etapu ich światowej trasy koncertowej M72.
IVECO S-WAY Fuel Hero - heros oszczędności W dzisiejszych czasach możliwość uzyskania i redukcji kosztów prowadzenia działalności transportowej może być czynnikiem decydującym nie tylko o uzyskaniu przewagi nad konkurencją, ale także o rentowności całego przedsięwzięcia.
Pierwsze w Polsce śmieciarki zasilane skroplonym gazem ziemnym LNG Zamówione przez PGK w Śremie trzy pojazdy do zbiórki odpadów, zabudowane na podwoziach IVECOS-WAY, to pierwsze w naszym kraju tego rodzaju pojazdy zasilane LNG. Flota tego wielkopolskiego przedsiębiorstwa komunalnego wzbogaciła się także o imponujący zestaw z ciągnikiem siodłowym IVECO S-WAY, również napędzany ekologicznym LNG.
Zapowiedź wodorowej ciężarówki Nikola Tre zaprezentowana na targach IAA Transportation 2022 Model Nikola Tre BEV to samochód ciężarowy klasy ciężkiej z zasilaniem akumulatorowym i zasięgiem w swojej klasie na rynku europejskim, jej siostra z ogniwami wodorowymi mam mieć ten zasięg znacznie większy.
IVECO TOPCARE - pakiet szybkiej obsługi serwisowej i pomocy dla kierowców Usługa assistance klasy premium, oparta na usługach łączności IVECO ON, jest skierowana do klientów potrzebujących wsparcia w razie nieprzewidzianych awarii.
Ciężarówki gazowe nie podlegają zakazowi jazdy nocnej Grupa Hegelmann złożyła zamówienie na 150 ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG oraz 10 ciągników siodłowych IVECO S-WAY CNG.