IVECO MY2024

Poznajemy IVECO S-WAY i X-WAY - modele na rok 2024

IVECO odświeża gamę modelową wprowadzając na rynek nowego S-WAY, X-WAY, EuroCargo i Daily oraz ulepszone wersje gazowe i nowe - elektryczne.  W pierwszej kolejności przedstawimy charakterystykę najcięższych IVECO modeli: S-WAY i X-WAY.

Kosztem 1 mld euro koncern stworzył nową gamę pojazdów użytkowych w oparciu o cztery filary: produktywności biznesowej, doświadczeniu kierowcy, zrównoważonym rozwoju i łączności.                                                                                                            Te nowe funkcje oraz innowacje to m.in. ulepszenia stworzone z myślą o działalności firm transportowych i ułatwienia pracy kierowców. Ulepszenia dotyczą też napędu (nowy silnik xCursor 13), ergonomii poprawy wizerunku (zmiana niektórych elementów zewnętrznych, w tym nowe logo) i technologii wspierającej bezpieczną jazdę. Silna koncentracja marki IVECO na kierowcy i jego życiu na pokładzie przekłada się na ulepszenia kabin ciężarówek. Wyjątkowy komfort na pokładzie zapewni nowy projekt wnętrza o poprawionej ergonomii, całkowicie nowa deska rozdzielcza z w pełni cyfrowym kokpitem z zestawem wskaźników TFT, systemem Infotainment i systemem kamer zastępujących lusterka wsteczne. Zmiany te objęły najcięższe modele z gamy IVECO - S-WAY oraz X-WAY.

Oprócz charakterystycznego nowego logo IVECO dostępnego w wersji chromowanej lub w kolorze grafitowym Gunmetal, do wyboru jest osiem wariantów kolorystycznych atrapy chłodnicy. Można postawić na wykończenia błyszczące, elementy metaliczne, a nawet opcje w kolorze nadwozia – dzięki temu Klient może spersonalizować model IVECO S-WAY tak, aby odzwierciedlał kolory firmy, lub wybrać styl, który sprawi, że pojazd będzie wyróżniać się na drodze.

Zmiany we wnętrzu

Inżynierowie jeszcze bardziej poprawili komfort, odświeżając rozwiązania z zakresu ergonomii, obniżając fotel i wprowadzając dodatkowy przegub kolumny kierownicy, co pozwoliło na pochylenie kierownicy do kierowcy oraz odchylenie jej do pionu przy wychodzeniu lub w czasie wypoczynku. Dzięki temu kierowca czuje się tak, jak podczas prowadzenia samochodu osobowego. Nowe wnętrze to kontrastowe kolory i dodatkowe schowki, a logicznie rozmieszczone przełączniki przenoszą ogólną ergonomię na nowy poziom. Elektronicznie sterowany hamulec postojowy z automatycznym załączaniem przyczynia się do bezpieczeństwa i uporządkowania przestrzeni w kabinie.
Pojazdy S-WAY i X-WAY otrzymały cyfrową deskę rozdzielczą z 10-calowym wyświetlaczem (w standardzie), który dostarcza kierowcy informacji o pojeździe, a jego ekran można dostosować do indywidualnych preferencji. Ofertę uzupełnia opcjonalny wyświetlacz deski rozdzielczej o przekątnej 12 cali w pełni konfigurowalny i zintegrowany z systemem Infotainment. Interfejs zaawansowanego systemu wspomagania kierowcy ADAS oraz pełna integracja systemu Infotainment prezentują informacje w przejrzysty sposób, zmniejszając obciążenie poznawcze kierowcy.
Nowy system mulimedialny Infotainment został wyposażony w 10- lub 7-calowy wyświetlacz zapewniający dostęp do multimediów oraz kluczowych elementów sterowania w zasięgu ręki kierowcy. Responsywny ekran obsługuje wszystko: od klimatyzacji po w pełni zintegrowaną obsługę technologii Alexa*. Bezprzewodowe funkcje Apple CarPlay i Android Auto zapewniają dostęp do aplikacji zainstalowanych na smartfonie kierowcy. Nowy system umożliwia też sparowanie przez Bluetooth dwóch telefonów jednocześnie.
Ważnym elementem, którym szczyci sie producent, jest nowy składany stolik na desce rozdzielczej po stronie pasażera idealnie nadaje się do wykonywania w kabinie
zadań, które wymagają płaskiej powierzchni roboczej. Obok umieszczono praktyczne gniazdko USB do ładowania urządzeń elektronicznych. Wszystko jest na swoim miejscu: dodatkowe schowki i szuflady w konsoli środkowej na przedmioty i dokumenty. Dwa gniazda USB w desce rozdzielczej są dostępne w wyposażeniu standardowym.
IVECO, po raz pierwszy, pokazało system Mirrorcams, czyli system kamer zastępujących główne i szerokokątne lusterka wsteczne oferujący kierowcy lepszą widoczność. Ponadto kamery dzięki zmniejszeniu powierzchni czołowej obniżają opór aerodynamiczny, co przekłada się na redukcję zużycia paliwa nawet o 1,5% w porównaniu ze standardowymi lusterkami.

Układ napędowy

IVECO w dalszym ciagu rozwija napędy alternatywne, ulepszając technologię gazową (silnik xCursor 13 NG o mocy 500 KM i 2200 Nm momentu obrotowego) oraz wprowadzając wersję elektryczną Se-WAY i w przyszłości napęd wodorowy. Podstawową jednostka pozostaje jednak w dalszym ciągu diesel. Nowe IVECO S-Way i X-Way wyposażono w nową jednostkę wysokoprężną xCursor 13 oraz turbosprężarkę pozwalającą na uzyskanie wysokiego momentu obrotowego przy niskiej prędkości obrotowej silnika. Zastosowano układ wtryskowy Common Rail o wyższym ciśnieniu roboczym (2500 bar). Sam silnik jest lżejszy. Jego masę zmniejszono o 10% – ten model jest nawet lżejszy, niż stosowany dotychczas Cursor 11.
Najmocniejsza konfiguracja xCursor 13 generuje moc 580 KM i moment obrotowy 2800 Nm. Najpopularniejszymi moga okazać się jednak warianty o mocy 460 i 500 KM, z momentem obrotowym odpowiednio 2500 i 2600 Nm, które dedykowane są do standardowych transportów.
Standardowa trwałość szacowana jest teraz nawet do 1,6 miliona kilometrów, czyli o 33% więcej niż w przypadku wcześniejszego modelu.

Zastosowano nowy hamulec silnikowy o wysokiej wydajności. Pracuje on o 30% efektywniej i może zastępować retarder hydrauliczny w przypadku większości rodzajów zadań transportowych.

Nowy silnik połączono z osią Meritor 17xHE o dłuższych przełożeniach, pozwalających na wykorzystanie wysokiego momentu obrotowego silnika oraz zmodernizowaną 12-biegową przekładnią TRAXON II generacji marki ZF. Nowa skrzynia biegów oferuje kilka ulepszeń, takich jak wspomaganie zmiany biegów w czasie hamowania silnikiem czy wspomaganie cofania załączające bieg wsteczny podczas zatrzymywania.

Modele IVECO S-Way i X-Way z pneumatycznym zawieszeniem przedniej osi otrzymały nowe, wzmocnione przednie zawieszenie pneumatyczne z miechami pneumatycznymi o dużym skoku i dopuszczalnym obciążeniem osi zwiększonym do 9,0 t. Poszerzono również dostępność takie wersji przedniego zawieszenia, odtąd jest ono dostępne w szerszej gamie wariantów podwozi, m.in. w konfiguracji podwyższonej ON+, jak również dla układów napędowych 6x4 i 8x4 Tridem. Podwozia 6x2 otrzymały nową wzmocnioną oś wleczoną o obciążeniu 9,0 t, szczególnie przydatną w śmieciarkach oraz zabudowach z żurawikiem zamontowanym na tylnym zwisie.
Dla cięższych zadań transportowych przewidziano oś pojedynczą typu 18xFE jednostopniową (bez zwolnic) , z wzmocnioną obudową, wspornikami i wydajniejszymi hamulcami, zapewniającą możliwość tworzenia zestawów o masie 60 ton, co zapewnia najlepszy kompromis między wytrzymałością, wydajnością i efektywnością paliwową.

Co na pokładzie

Gama IVECO WAY w 2024 roku zaoferuje też zaawansowane systemy wspomagające kierowcę (ADAS) poziomu 2. Najwyższy poziom systemu wspomagania kierowcy jest w stanie pomóc w długodystansowych zadaniach transportowych. Asystent autostradowy Highway Assist pomaga kierowcy utrzymać pojazd na środku pasa ruchu, wykrywając i korygując odchylenia toru jazdy za pomocą kamery oraz funkcji aktywnego korygowania kierunku jazdy Active Steering i pojemnościowego wykrywania zdjęcia rąk z kierownicy Hands-off Detection. Tempomat adaptacyjny z funkcją zatrzymywania i ruszania (ACC+Stop&Go) zapewnia utrzymanie ustalonej prędkości oraz zachowanie bezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu, a także automatyczne zatrzymanie i ponowne uruchomienie pojazdu podczas jazdy w korkach.
System jazdy przewidującej HiCruise II generacji, korzystający z map 3D i pozycjonowania GPS, oprócz profilu drogi rozpoznaje zakręty i ronda, odpowiednio dostosowując prędkość pojazdu. Tryb jazdy Eco zoptymalizowano z wykorzystaniem strategii zmiany biegów, dostępności momentu obrotowego czy funkcji EcoRoll. Można nim zarządzać zdalnie poprzez usługi telematyczne.

Ponadto w całej gamie WAY znajdziemy kompleksowy pakiet funkcji bezpieczeństwa, takich jak system informowania o obecności obiektów w martwym polu z boku pojazdu Blind Spot Warning i system informowania o obecności obiektów bezpośrednio przed pojazdem Moving-Off Information Systems, które zapewniają bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu drogowego, wykrywanie zmęczenia kierowcy Driver Drowsiness Detection, asystent prędkości Intelligent Speed Assist, blokadę alkoholową analizującą wydychane przez kierowcę powietrze Alcohol Interlock.

Na uwagę zasługuje zupełnie nowa usługa monitorowania Driver’s Health Monitoring. Monitoruje ona stan kierowcy i tę wiedzę łączy z danymi generowanymi przez systemy ADAS pojazdu. Ma to zapobiegać nagłym zagrożeniom dla bezpieczeństwa i chronić kierowcę. Ulepszono funkcję profesjonalnych raportów bezpieczeństwa Professional Safety Report, wykorzystując nowe systemy ADAS do dostarczania bardziej zaawansowanych automatycznych raportów, mających pomóc kierowcy zachować bezpieczeństwo na drodze. Aktywowany głosem asystent podróży IVECO Driver Pal w pełni zintegrowano z systemem multimedialnym Infotainment* aby zapewnić obsługę bez odrywania wzroku od drogi i umożliwić kierowcy zarządzanie funkcjami za pomocą poleceń głosowych. Aplikację Easy WAY wzbogacono o funkcje oszczędzające czas i zwiększające produktywność, takie jak cyfrowa lista kontrolna, zdalne sterowanie czy interaktywna instrukcja obsługi.
Łączność IVECO S-WAY wzbogacono również o nowe funkcje stworzone z myślą o menedżerach flot. Portal klienta IVECO ON ewoluował, aby stać się centrum łączności – menedżerowie mogą za jego pomocą monitorować pojazdy floty i zarządzać nimi oraz usprawniać administrowanie działalnością. Nowe sterowanie zdalne Remote Commands z poziomu portalu IVECO ON umożliwia zdalne sterowanie ustawieniami pojazdu tak, aby jazda IVECO S-WAY zawsze była wydajna i bezpieczna. Zaawansowana diagnostyka Advanced Predictive Diagnostics wykorzystuje IVECO Poland Sp. z o.o. nowe algorytmy do monitorowania stanu pojazdu, przewidywania usterek i monitorowania pozostałej żywotności złożonych podzespołów (np. układu oczyszczania spalin).

Usługi IVECO MY24

Wraz z pojawieniem się nowych modeli samochodów ciężarowych klient będzie mógł dostosować rozwiązanie usługowe do swoich potrzeb, wybierając pakiety usług. Podstawowy Pakiet PRODUCTIVITY Basic obejmuje usługę IVECO ON Plus, łączącą zdalne sterowanie blokadą trybu Eco z aktualizowaniem danych geolokalizacyjnych pojazdu, oraz profesjonalne raporty zużycia paliwa umożliwiające wyszukanie opcji potencjalnego wzrostu wydajności.
Zaawansowany Pakiet PRODUKTYWNOŚĆ obejmuje wszystkie funkcje podstawowego pakietu. Pakiet PRODUCTIVITY uzupełnione o FUNKCJE JAZDY ECO pomagające Klientom osiągnąć cele zrównoważonego rozwoju poprzez analizę i dedykowane sesje szkoleniowe.
Pakiet DRIVER ASSISTANT przedłuża usługi TomTom Live i Driver Pal na trzeci i czwarty rok. Pakiet Bezpieczeństwo, oprócz IVECO ON Plus, obejmuje funkcję profesjonalnych raportów bezpieczeństwa do oceny i poprawy stylu jazdy. Dodanie pakietu UPTIME Plus zapewnia usługi przeglądów i napraw IVECO, a więc spokój ducha i stałe niskie koszty obsługi bez żadnych niespodzianek. Ten pakiet obejmuje również IVECO TOP CARE – najlepszą obsługę zarówno pojazdu, jak i kierowcy: szybkie naprawy, noclegi, posiłki, przejazdy, parking i opiekę medyczną w przypadkach niezagrażających życiu.
IVECO Driver Pal oparty na systemie Amazon Alexa dostępny jest w językach angielskim, niemiecki, włoskim, hiszpańskim, francuskim. Zintegrowany system Alexa jest dostępny jedynie w wybranych krajach.

Zamówienia na nową gamę modelową IVECO producent zacznie przyjmować wraz z początkiem 2024 roku. Dostawy nowych modeli rozpoczną się w III kwartale 2024 roku.

 

 

 

 

Przeczytaj też:
POLOmarket inwestuje w Mercedesy Sieć POLOmarket realizuje kolejną ważną inwestycję w logistykę, finalizując zakup 13 ciągników siodłowych Mercedes-Benz oraz trzech pojazdów z zabudową chłodniczą za blisko 1,5 mln euro.
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Pojazdy użytkowe po pierwszym kwartale 2024 r. To już siódmy miesiąc spadku na rynku pojazdów użytkowych we wszystkich grupach: ciągniki samochodowe obniżyły się o blisko 19%, podwozia samochodowe i nieliczne samochody specjalne o 21%.
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
Współpraca Ford Trucks i IVECO Ford Trucks, marka ciężkich pojazdów użytkowych Ford Otosan, oraz IVECO, firma należąca do Iveco Group N.V., podjęły niewiążące porozumienie wstępne mające na celu zbadanie możliwości potencjalnej współpracy dotyczącej opracowania wspólnej nowej kabiny dla ciężkich pojazdów użytkowych.
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.