100 000 zamówień na ciężarówki Mercedes-Benz BlueTec

100 000 zamówień na ciężarówki Mercedes-Benz BlueTec

Image DaimlerChrysler Truck Group odnotował rekordową liczbę zamówień na samochody ciężarowe Mercedes-Benz BlueTec.
Od początku 2005 r., kiedy to DaimlerChrysler jako pierwszy na świecie zaoferował swoim klientom innowacyjną technologię BlueTec dla silników wysokoprężnych, klienci z całej Europy zamówili już ponad 100.000 tych aut. Po drogach jeździ już 80.000 ciężarówek BlueTec, z których ponad 95 % spełnia wymagania normy emisji spalin Euro 5, która wejdzie w życie dopiero w październiku 2009 r.

 

„Dzięki samochodom ciężarowym Mercedes-Benz jesteśmy pionierem w tej dziedzinie oraz największym dostawcą tej innowacyjnej dieslowskiej technologii” – mówi Andreas Renschler, członek Zarządu DaimlerChrysler AG odpowiedzialny za Dział Samochodów Ciężarowych. „Mercedes-Benz był pierwszą marką samochodów ciężarowych, która rozpoczęła systematyczny proces wymiany swoich silników na silniki zgodne z normami Euro 4 i Euro 5. Rozpoczęliśmy od modelu Actros, potem przyszła kolej na Axora, Atego, Econica oraz Unimoga. Ponad 100.000 zamówień, jakie otrzymaliśmy do tej pory, stanowi dowód na to, że wczesne wprowadzenie nowej technologii BlueTec okazało się wartością dodaną dla naszych klientów”.

Już od początku 2005 r., Mercedes-Benz zaczął stopniowo wdrażać technologię BlueTec do swojej gamy produktów, zaczynając od samochodów ciężarowych do transportu dalekobieżnego. Klienci mogli zakupić pojazdy wyposażone w nową technologię na długo, zanim nowe normy emisji spalin weszły w życie. Od tego czasu, większość europejskich producentów samochodów ciężarowych przestawiła się na technologię BlueTec, która wykorzystuje selektywną redukcję katalityczną (SCR), przy użyciu płynu AdBlue. W obliczu zbliżającego się wejścia w życie normy Euro 5, wszyscy producenci wykorzystują już w tej chwili technologię SCR.



źródło: DaimlerChrysler Polska