Teleroute wspiera  Komisję Europejską

Teleroute wspiera Komisję Europejską

Image Firma Teleroute, należąca do koncernu Wolters Kluwer, wiodący europejski dostawca usług elektronicznych oraz innowacyjnych rozwiązań dla branży transportowej i logistycznej poinformowała, że wejdzie w skład konsorcjum firm zaangażowanych w rozwój projektu SETPOS. Teleroute zaangażuje się przede wszystkim w rozwój sieci bezpiecznych parkingów dla kierowców ciężarówek w całej Unii Europejskiej. Projekt jest prowadzony pod przewodnictwem Dyrektoriatu Generalnego ds. Energii i Transportu i zostanie wdrożony w ciągu 2 lat.
Parkingi dla ciężarówek są jednym z ważniejszych elementów infrastruktury transportowej. Zapewniają bezpieczeństwo na drogach, redukują przestępczość i spełniają generalne potrzeby kierowców ciężarówek. Narastający problem braku odpowiednich możliwości wypoczynku dla kierowców skłonił Komisję Europejską do uruchomienia projektu SETPOS. Jego celem jest stworzenie w pełni funkcjonalnego systemu parkingów dla pojazdów ciężarowych w ciągu 2 lat.

Teleroute, dzięki doświadczeniu w sektorach transportu i logistyki, oraz obszernej wiedzy z zakresu IT została partnerem tego projektu. Firma będzie przede wszystkim odpowiedzialna za rozwój europejskiego systemu informacyjno/rezerwacyjnego. System będzie zbierał i udostępniał dane na temat dostępnych wolnych miejsc w Bezpiecznych Strefach Parkingowych. Ponadto aplikacja umożliwi rezerwowanie i opłacanie miejsc parkingowych.

„Cieszy nas fakt, że możemy wspierać projekt tak istotny dla poprawy bezpieczeństwa transportu i wygody kierowców pojazdów ciężarowych” – mówi Rajmundo Diaz, prezes Teleroute. „Nasze zaangażowanie w ten projekt wiąże się z polityką i historią naszej firmy. Już od ponad 20 lat oferujemy rozwiązania wspierające rozwój firm transportowych” - dodaje.

Pierwszym krokiem realizacji projektu SETPOS będzie zdefiniowanie standardów bezpieczeństwa. Proces ten będzie realizowany poprzez ocenę obecnych wymagań bezpieczeństwa placów parkingowych na terenie Unii Europejskiej (powierzchnia, pasywne
i aktywne środki zapobiegawcze, nadzór ochrony). Następnym krokiem będzie budowa tak zwanych, Bezpiecznych Stref Parkingowych na terenach przygranicznych oraz remont już istniejących parkingów.  



źródło: Teleroute