Pożarniczy MAN TGM 4x4 do zadań specjalnych
Nie jest to fotomontaż, producentem wozu strażackiego jest austriacka firma EMPL.
MAN TGM 4x4 18.340 został skonstruowana dla jednego z klientów w Chinach. Podwozie wozu strażackiego z jednej strony ma kabiną brygadową, zbiornik na wodę 2000 l, dwa zbiorniki na pianę po 200 l każdy, pompę o wydajności 3000 l/min., linię szybkiego natarcia, maszt do 6m wysokości, generator prądu 20 kVA, sprężarkę, czujniki ostrzegające o odległości i wciągarkę o sile uciągu 5,4 t. Aby chronić pasażerów i pojazd przed skutkami dużego ciepła i płomieni - na dachu, podłodze i oponach zainstalowano system chłodzenia wodą. W skład wyposażenia dodatkowego wchodzą hydrauliczne zestawy ratownicze, reflektory, nosze, piły łańcuchowe, liny holownicze, urządzenie pływające, pompa do odpompowywania wody.
Zapytacie dlaczego dwie kabiny? Rzeczywiście jego głównym wyróżnikiem jest obecność dwóch kabin: czterodrzwiowej, brygadowej z jednej strony (będącej de facto przodem pojazdu) i standardowej dwudrzwiowej z tyłu; łączna liczba miejsc dla załogi bojowej to osiem osób. Co ciekawe, wszystkie elementy sterujące są zdublowane również w tylnym kokpicie. Okazuje się, że ciężarówka jest przeznaczona do pracy w tunelach, gdzie bardzo problematyczne może być szybkie zawracanie. Chiński odbiorca zamówił pięć sztuk takich wozów strażackich.