Innowacyjne trolejbusy Solarisa pojadą do Esslingen

Innowacyjne trolejbusy Solarisa pojadą do Esslingen

Kontrakt na dostawę czterech innowacyjnych trolejbusów Trollino 18,75 MetroStyle został podpisany przez konsorcjum Solaris Bus & Coach S.A. i niemieckiego Vossloh Kiepe ze spółką przewozów miejskich Städtischer Verkehrsbetrieb Esslingen (SVE).

Dostawa dwóch pierwszych egzemplarzy zaplanowana jest na koniec 2015 roku. Kolejne trafią do klienta w roku 2016.

Ponadstandardowe wyposażenie trolejbusów Trollino MetroStyle pozwoli im kontynuować kurs niezależnie od sieci trakcyjnej. Będzie to możliwe dzięki zamontowanym w pojeździe bateriom litowo-tytanowym o dużej pojemności, ładowanym podczas jazdy za pośrednictwem trakcji. Dodatkowo zastosowany zostanie system rekuperacji i pojazdy będą mogły odzyskiwać energię elektryczną w procesie hamowania. W ten sposób niewątpliwe zalety trolejbusów zostaną z powodzeniem połączone z atrybutami autobusów bateryjnych. Warto zauważyć, że dostarczane 18,75-metrowe Trollino będą najdłuższymi trolejbusami dotychczas wyprodukowanymi przez Solarisa i jednocześnie najdłuższymi pojazdami polskiego producenta zbudowanymi w designie MetroStyle.

System trakcyjny, układ napędowy oraz baterie dla przegubowych Trollino zostaną dostarczone przez firmę Vossloh Kiepe. Pojazdy będą posiadać napęd dwuosiowy, co oznacza, że dwa silniki elektryczne będą napędzały dwie z trzech osi pojazdów. Rozwiązanie to zapewnia bardzo dobre przyspieszenie oraz oferuje możliwość elektrycznego hamowania, podczas którego następuje wspomniana rekuperacja dużej ilości energii. W oświetleniu wewnętrznym, w reflektorach zewnętrznych oraz światłach do jazdy dziennej zostanie zastosowana energooszczędna i zwiększająca bezpieczeństwo technologia LED. Niekonwencjonalne Trollino będą posiadały 43 miejsca siedzące, z czego 11 dostępnych z niskiej podłogi.

Esslingen jest jednym z trzech miast w Niemczech posiadających sieć trolejbusową. Zakup nowoczesnych Trollino z bateriami trakcyjnymi pozwoli spółce SVE Esslingen na wytyczenie nowych linii niezależnych od trakcji. Dzięki temu rozwiązaniu miasto może zaoferować bezemisyjną komunikację publiczną również na obszarach położonych poza zasięgiem sieci trolejbusowej.

Trolejbusy marki Solaris są obecne na niemieckim rynku od 2010 roku. W Eberswalde jeździ już 12 przegubowych Trollino 18. Esslingen będzie drugim niemieckim miastem, które ma w swojej flocie trolejbusy polskiego producenta.


4trucks.pl / Solaris Bus & Coach SA

Przeczytaj też:
Solaris Trollino numer 1001 będzie jeździć w Gdyni

W ostatnich tygodniach fabrykę Solarisa opuściły dwa wyjątkowe trolejbusy - Trollino z numerem 1000, który trafił do austriackiego Salzburga, a także trolejbus numer 1001, zbudowany dla gdyńskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej. Solaris konstruuje dwuprzegubowy autobus elektryczny

Solaris wspólnie z Politechnikami Poznańską i Warszawską konstruuje dwuprzegubowy autobus elektryczny. Solaris Urbino 18,75 electric z ogniwem wodorowym

W najnowszych autobusach elektrycznych marki Solaris do wytwarzania energii zastosowano wodorowe ogniwa paliwowe. Solange Olszewska najlepszym menedżerem roku 2014

Solange Olszewska, właścicielka i Prezes Zarządu firmy Solaris Bus & Coach S.A., została wybrana "Najlepszym Menedżerem roku 2014". Hanower zamawia elektryczne autobusy Solaris

W dniu 5 grudnia 2014 roku Solaris Bus & Coach podpisał z hanowerskim przedsiębiorstwem komunikacji publicznej üstra Hannoversche Verkehrsbetriebe kontrakt na dostawę trzech autobusów Solaris Urbino 12 electric. Solaris dostarczy 24 trolejbusy do Budapesztu

Solaris zbuduje elektryczne pojazdy dla Budapesztu we współpracy ze Škodą Electric. Kolejne InterUrbino we Włoszech

Solaris dostarczy 15 dwunastometrowych InterUrbino do Włoch. Polski autobus elektryczny marki Solaris na ulicach Jaworzna

Przedstawiciele Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Jaworznie i Solaris Bus & Coach S.A. podpisali dzisiaj umowę obejmującą dostawę dwunastometrowego autobusu elektrycznego. InnoTrans 2014 - Solaris Urbino 18 electric

Rosnące doświadczenie Solarisa w produkcji i eksploatacji autobusów elektrycznych pozwala na dalszy, dynamiczny rozwój tej gamy pojazdów.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL