klasyczne-samochody

Najpopularniejsze klasyczne samochody. W co warto inwestować

Czytelnicy MOTOR KLASSIK wybierają swoje najpopularniejsze klasyczne samochody w 2020 roku.

 

Czytelnicy klasycznego magazynu motoryzacyjnego MOTOR KLASSIK z Motor Presse Stuttgart uwielbiają wielkie legendy historii motoryzacji. Pokazują to w szerokim wyborze czytelników „MOTOR KLASSIK AWARD 2020”, który zapewnił zaskakujące wyniki dzięki zmienionym kategoriom wyborczym. W sumie 17 610 czytelników wybrało swoich ulubionych z dwudziestu kategorii na podstawie sugestii redakcji.

Po raz pierwszy klasyki roku zostały podzielone na kategorie: kabrioletów, coupé, samochody sportowe i limuzyny, a także wybory poszczególnych krajów - samochody brytyjskie, włoskie, francuskie i amerykańskie oraz "popularne klasyki" i "popularne samochody sportowe". Została dodana też kategoria "Samochód aukcyjny roku".

66 samochodów reprezentuje w sumie 100 lat historii motoryzacji

Najstarszym samochodem był Ford Model T, zbudowany od 1908 roku w kategorii "US Classic".

Wyniki odzwierciedlają szeroką gamę uczestników: zwycięzcy kategorii pochodzą z dziewięciu różnych marek. Alfa Romeo i Aston Martin otrzymały dwie upragnione nagrody MOTOR KLASSIK AWARD, Citroen, Chevrolet, Ferrari, Jaguar, Mercedes, Renault-Alpine i VW.

Marka Alfa Romeo wygrała kategorię "Klasyczne kabriolety" (24,9%) z modelem Spider Duetto (1966) oraz kategorię "Samochody sportowe dla ludu” z Giulia GT (1963), znaną również jako "Bertone Coupé" (34,8%) ). Brytyjska marka Aston Martin wygrała kategorię "Classic Coupés" dzięki silnikowi V8 (1972), a także wygrała nagrodę "Samochód aukcyjny roku". Większość czytelników MOTOR KLASSIK opowiedziała się za Aston Martin DB5 (1965) z dodatkowym wyposażeniem dla tajnego agenta Jamesa Bonda, jak po raz pierwszy w filmie "Goldfinger". Samochód, który został zbudowany w celach reklamowych przez firmę produkującą filmy, został sprzedany na aukcji przez dom aukcyjny RM Sotheby's w sierpniu 2019 r. Za równowartość 5 736 440 euro.

Decyzja w kategorii "Klasyczne samochody sportowe" była szczególnie ekscytująca. Mercedes 300 SL "Gullwing" (1954) wyprzedził Porsche 911 S tylko o 29,4 procent (1966, 28,7%). Wraz z Citroen DS (1955) kolejna legenda samochodów wygrała nagrodę MOTOR CLASSIC AWARD. Awangardowy czterodrzwiowy zwyciężył w kategorii "Klasyczne sedany" (31,3%).

W kategorii "British classic" wygrał Jaguar XJ12 (1972) sedan (34,8% głosów). Samochód sportowy w innych kategoriach krajów to: Ferrari Testarossa (1984) zwyciężył w kategorii "klasyki włoskie" (25,7%), Renault Alpine A110 (1967) w kategorii "klasyki francuskiej" (42,5%) i Chevrolet Corvette C3 (1967) w kategoria "amerykańskie klasyki" (46,2%). VW Bus T2A (1967, 46,9%) został zwycięzcą kategorii "Klasyka dla ludu"

Klasyk przyszłości - samochody z potencjałem

Redakcja MOTOR KLASSIK nominowała sześć aktualnych samochodów w dziewięciu kategoriach do wyboru "klasyki przyszłego roku 2020". Dzięki temu wyborowi czytelnicy zdecydowali, które modele mają dziś największy potencjał dla klasycznych samochodów. Nagrody zostały rozłożone na osiem różnych marek. Tylko Porsche wygrało w dwóch kategoriach: z klasycznym 911 Cabrio w kategorii kabriolet (40,6%) i Taycan w kategorii "E-Cars" (43,9%).

VW Multivan wygrał kategorię "Vans” z 69,2 proc. głosów. Pozostałe kategorie to: Alpina B4 S Bi-Turbo (coupe, 25,4%), Alpine A110 (samochód sportowy, 22,9%), Land Rover Defender (SUV / SUV, 36,6%), Audi A1 (mały samochód , 28,0%), BMW serii 3 Touring (klasa średnia, 37,0%) i Bentley Continental GT (klasa wyższa / luksusowa, 29,6%).