Rozbójnicy naszych czasów

Rozbójnicy naszych czasów

W regionie EMEA znacząco rośnie liczba przestępstw w obszarze transportu ładunków

 

Bandyci i gangi złodziei - myli się ten, kto myśli, że zagrożenie z ich strony jest dla kierowców przewożących wartościowe towary kwestią przeszłości. W 2016 r. w regionie EMEA łupem przestępców drogowych padło ponad 2600 pojazdów, a średnie straty wyniosły 68 000 euro. Obecnie wśród firm zajmujących się transportem ładunków standardem jest wykorzystywanie śledzenia pojazdów za pomocą GPS do ochrony przed tego typu przestępczością.

W poprzednim roku w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (w regionie EMEA) liczba przestępstw w transporcie ładunków niepokojąco wzrosła. Według danych TAPA* (międzynarodowej organizacji prowadzącej ewidecję takich zdarzeń) w 2016 r. odnotowane szkody były o 72% większe niż w roku 2015. W Wielkiej Brytanii zaobserwowano najwyższy poziom przestępstw w transporcie, do których doszło tam 1188 razy. Średnie straty związane z kradzieżą ładunków w 2016 r. wyniosły ponad 68 000 euro. Jednak największe odnotowane straty jednostkowe osiągnęły wartość 4 milionów euro, kiedy to w zeszłym roku skradziono biżuterię przewożoną przez włoskiego kierowcę ciężarówki, który został porwany z wykorzystaniem opancerzonego pojazdu.

W celu prewencji i wykrywania przestępstw oraz minimalizacji strat operatorzy międzynarodowych i krajowych przewoźników coraz częściej chronią przewożone ładunki za pomocą narzędzi telematycznych. Ochronę tę można jednak dopełnić innymi rozwiązaniami IT. Dzięki całodobowemu śledzeniu ładunku jego nadawca od razu zauważy sytuacje, które mogą dać złodziejom pole do działania, np. jeśli pojazd zboczy z wyznaczonej trasy lub jeśli kierowca przekroczy określony czas oczekiwania.

- Ochrona transportowanego ładunku jest równie ważna w przypadku wszystkich sektorów rynku, bo przecież każdy rodzaj towaru może paść łupem złodziei. Duże firmy przewozowe dostrzegły istotę ochrony ładunku za pomocą technologii GPS, dzięki której nadawca może w czasie rzeczywistym śledzić wysokowartościowe towary i zareagować w razie podejrzanego zdarzenia tłumaczy Paweł Wloczek, country manager WebEye Polska.

Przeczytaj też:
Cyfryzacja logistyki

Zmiany na rynku usług logistycznych

Rozwiązanie mobilne usprawni procesy finansowe w branży logistycznej

Firma WebEye opracowała nową aplikację do zarządzania elektroniczną dokumentacją przewozową

Rośnie konkurencja na europejskich drogach
Najbardziej dynamicznie rozwijający się rynek w sektorze logistyki Przejazd po węgierskich drogach

Bez tajemnic i strat Monitorowanie floty

Największe na Węgrzech wdrożenie rozwiązań telematycznych w sektorze prywatnym Mobilność w zarządzaniu transportem

Dwukrotny wzrost zapotrzebowania na zarządzanie danymi w sektorze logistycznym Coraz więcej rozwiązań telematycznych w polskich firmach

WebEye Polska to ponad 3000 aktywnych jednostek zainstalowanych w pojazdach polskich przedsiębiorstw w tym roku. Dlaczego polscy przewoźnicy tracą pieniądze na węgierskich drogach?

Pierwszego lipca 2016 r. minęły trzy lata od wprowadzenia na Węgrzech elektronicznego systemu poboru opłat drogowych (e-toll) dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony. WebEye Polska otwiera oddział w Poznaniu

WebEye Polska, firma dostarczająca przedsiębiorstwom logistycznym i transportowym rozwiązania informatyczne do monitorowania pojazdów floty, otworzyła nowy oddział w Poznaniu.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL