Volvo FH Mercedes Actros

Volvo Gropu i Daimler Truck wspólnie rozwiną technologię ogniw paliwowych

Daimler Truck AG i Volvo Group utworzyły zapowiadaną wcześniej spółkę joint venture. Nowy podmiot powołano w celu rozwijania segmentu ogniw paliwowych.

 

Volvo Group nabyła 50 procent udziałów w istniejącej spółce Daimler Truck Fuel Cell GmbH & Co. KG za sumę ok. 0,6 miliarda euro w formule bez zadłużenia i bez środków pieniężnych (cash free ‒ debt free). Obaj partnerzy chcą uczyni nową spółkę światowym liderem w produkcji ogniw paliwowych, a tym samym wnieść swój wkład w rozwój neutralnego dla klimatu i zrównoważonego transportu do 2050 r. Daimler Truck AG i Volvo Group uzgodniły zmianę nazwy firmy na cellcentric GmbH & Co. KG.
Spółka joint venture zajmie się rozwojem systemów ogniw paliwowych, ich wprowadzeniem do produkcji seryjnej i sprzedażą – przede wszystkim do wykorzystania w ciężkich samochodach ciężarowych. Systemy te będą oferowane również do innych zastosowań. Głównym celem Daimler Truck AG i Volvo Group jest rozpoczęcie testów klienckich samochodów ciężarowych napędzanych ogniwami paliwowymi w ciągu około trzech lat. Start produkcji seryjnej przedsiębiorstwa te planują na drugą połowę obecnej dekady.

Daimler Truck AG i Volvo Group objęły równe udziały w spółce joint venture działającej w dziedzinie ogniw paliwowych. Jednak firmy te pozostaną konkurentami we wszystkich innych obszarach działalności, takich jak technika motoryzacyjna czy integracja ogniw paliwowych w pojazdach.
Volvo Group i Daimler Truck AG zawarły wiążące porozumienie o utworzeniu spółki joint venture w listopadzie 2020 r. Wstępne, niewiążące porozumienie podpisano już w kwietniu 2020 r.

Przeczytaj też:
Daimler Truck Polska - kolejne Mercedesy dla firmy Batim 555 Actros we flocie Batim – uroczystość odbyła się w fabryce Mercedes-Benz Trucks w Wörth.
Zelektryfikowana zabudowa bramowa PALFINGER współpracująca z eActrosem i eWorX firmy ZF Na tegorocznych targach IFAT, na stoisku Mercedes-Benz Trucks można zapoznać się z tym wielofunkcyjnym urządzeniem prezentowanym w eActrosie z zabudową bramową PS T 18 firmy PALFINGER.
Czy branża otworzy się na niepełnosprawnych kierowców? Podczas niedawno zakończonych targów Solutrans francuska firma Dyn'Acces zaprezentowała rozwiązanie, które umożliwia niepełnosprawnym kierowcom prowadzić ciężarówkę.
Mercedes-Benz Actros 2563 L z limitowanej serii Edition 2 dla firmy SL Express Actros Edition 2 został wyposażony w zasadzie we wszystko, co może zaoferować Mercedes-Benz Trucks dla pojazdu ciężarowego. To już drugi pojazd z puli 400 wyprodukowanych przez fabrykę egzemplarzy Edition 2, który odebrał wieloletni klient dealera Mercedes-Benz - EWT Automotive w Ołtarzewie.
Modyfikacje w silnikach Volvo Trucks Volvo Trucks wprowadza szereg istotnych modyfikacji w swoich silnikach 11- i 13-litrowych spełniających normę emisji spalin Euro 6, których celem jest zapewnienie niższego zużycia paliwa przy jednoczesnej poprawie właściwości jezdnych.
Z taśmy montażowej zjechał pierwszy seryjny eActros W dniu 7 października z taśmy produkcyjnej z zakładu w Wörth zjechał pierwszy seryjny egzemplarz elektrycznej ciężarówki.
Limitowana wersja Actrosa Edition 2 dla polskiego przewoźnika Seria Mercedes-Benz Actros Edition 2 liczy zaledwie 400 ciągników wyprodukowanych przez spółkę Daimler Truck na całym świecie. Cztery z limitowanej edycji sprzedał Kujawski Truck Center z Rogówka pod Toruniem. Pierwszy model wydany został spółce ADAMTRANS.
300-tysięczna ciężarówka Fabryka ciężarówek Aksaray firmy Mercedes-Benz Turcja, założona w 1986 roku, wyprodukowała swoją 300-tysięczną ciężarówkę.
Jakie nowe ciężarówki kupuje się w Rosji. 10 najpopularniejszych marek Patriotyzm, czy państwowe regulacje, sprawiają, że rosyjscy przewoźnicy w większości wybierają rodzime marki.