1000 sprzedanych modeli Fuso Canter Eco Hybrid
W sprzedaży lekkiego samochodu ciężarowego Fuso Canter firma Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) osiągnęła przełomowy moment: od debiutu na rynku w lipcu 2006 sprzedano łącznie 1000 modeli Fuso Canter Eco Hybrid na całym świecie. Większość Fuso Canter Eco Hybrid zostało sprzedanych przez MFTBC na rynku macierzystym w Japonii. Lekkie samochody ciężarowe z napędem hybrydowym poruszają się także po Australii, Hongkongu i Irlandii
Bazując na sukcesie modelu Fuso Canter Eco Hybrid MFTBC stawia na dalszy rozwój napędów hybrydowych. W grudniu 2010 centrum diagnostyczne Kitsuregawa w Japonii powiększy się o stanowisko diagnostyczne. W przyszłości będą tam testowane napędy hybrydowe w różnych warunkach, zbliżonych do warunków rzeczywistych. Dzięki temu będzie możliwa, na stanowisku badawczym, symulacja zmian powstających w pojeździe w czasie rzeczywistym np. sprawności akumulatorów. Nowy obiekt jest ważnym elementem w konstruowaniu jeszcze bardziej efektywnych pojazdów hybrydowych.
Genichiro Ishii jest nowym dyrektorem Globalnego Centrum Hybryd. Wczoraj pan Genichiro Ishii został powołany na stanowisko dyrektora Globalnego Centrum Hybryd w Kawasaki w Japonii. Genichiro Ishii był wcześniej zatrudniony w dziale konstrukcyjnym Mitsubishi Fuso, uczestnicząc jednocześnie w pracach nad inicjatywą Daimler Trucks odnośnie światowego debiutu nowej generacji silników.
Dotychczasowy Dyrektor Fumio Akikawa, który przechodzi na emeryturę, nadal będzie pozostawał do dyspozycji firmy jako doradca. Fumio Akikawa w czasie swej pracy zajmował się głównie tworzeniem i rozbudową GHC, które zostało otwarte w 2008 r. i jest centralnym oddziałem, zajmującym się konstruowaniem pojazdów hybrydowych w ramach Daimler Trucks. GCH uzgadnia działania Daimler Trucks North America dla regionu NAFTA oraz Mercedes-Benz Trucks w Europie i stanowi część Daimler Trucks-Initiative Shaping Future Transportation.
Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) z marką Fuso należy do wiodących producentów pojazdów użytkowych w Azji. Daimler AG jest większościowym udziałowcem japońskiej firmy, posiadając 85 % udziałów. Firma ta obok Mercedes-Benz i Freightliner stanowi integralną część Daimler Truck Group. Przebojem Daimler Trucks jest lekki samochód ciężarowy Canter. Odnosi on sukcesy w sprzedaży na całym świecie, a oprócz Japonii jest produkowany także od 30 lat w Tramagal, w Portugalii. Najnowszy zakład produkcyjny Cantera został otwarty w bieżącym roku w Rosji, w ramach spółki joint venture z firmą Kamaz.
Źródło: Daimler