Tarnów mówi nie ciężarówkom

Tarnów mówi nie ciężarówkom

Tarnów wciąż podtrzymuje sprzeciw w sprawie zjazdu ciężkich pojazdów z autostrady A4 w mieście.

Jest to spowodowane obawami o stan dróg, drożność układu komunikacyjnego oraz ogólne budownictwo. GDDKiA zapowiedziała, że chce wpuścić ciężarówki na autostradę z Szarowa do Tarnowa.

Celem władz Tarnowa jest bezpieczeństwo miasta, nie tylko drogowego, ale i bezpieczeństwa pacjentów wożonych z całego regionu do jedynego w okolicy Szpitalnego Oddziału Ratunkowego w wojewódzkim szpitalu. Wpuszczenie ruchu ciężkiego na A4 oznaczałoby zablokowanie wąskiego gardła przy wiadukcie kolejowym prowadzącym do placówki.

Zastępca prezydenta miasta, Henryk Słomka-Narożański mówi, że problem prawdopodobnie nie pojawiłby się, gdyby zrealizowano obietnicę z 2008 roku, czyli powstałaby wschodnia obwodnica miasta. - Nie naszą winą jest, że autostrada kończy się w Tarnowie i, póki co, nie ma dojazdu do Rzeszowa - mówi wiceprezydent.

W każdy ostatni piątek miesiąca wykonywane są pomiary natężenia ruchu. Wynika z nich, że aleją Jana Pawła II przejeżdża na dobę blisko 30 tys. pojazdów, co jest wartością ponad dwukrotnie większą niż przed oddaniem autostrady A4 do Tarnowa.

- Mieszkańcy nie wyobrażają sobie, że będą żyć obok jadących sznurem ciężarówek w centrum miasta. Są zdeterminowani i nie wykluczają akcji protestacyjnych - mówi Stanisław Madeja, wiceprezes Stowarzyszenia Tarnowianie.

W najbliższy piątek 20 września w Tarnowie spodziewana jest wizyta przedstawicieli Ministerstwa Transportu i Generalnej Dyrekcji. - Będziemy przekonywać decydentów do podtrzymania takiego zakazu - zapowiada posłanka Urszula Augustyn.


4trucks.pl / rynekinfrastruktury.pl

Przeczytaj też:
POLOmarket inwestuje w Mercedesy Sieć POLOmarket realizuje kolejną ważną inwestycję w logistykę, finalizując zakup 13 ciągników siodłowych Mercedes-Benz oraz trzech pojazdów z zabudową chłodniczą za blisko 1,5 mln euro.
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Pojazdy użytkowe po pierwszym kwartale 2024 r. To już siódmy miesiąc spadku na rynku pojazdów użytkowych we wszystkich grupach: ciągniki samochodowe obniżyły się o blisko 19%, podwozia samochodowe i nieliczne samochody specjalne o 21%.
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.
Tytuł Dealer Roku DAF 2024 otrzymał serwis z Rzeszowa DAF Trucks Polska już od 13 lat nagradza czołowych dealerów marki w Polsce. W tym roku najlepszymi wynikami we wszystkich kluczowych aspektach działalności może pochwalić się oddział Grupy Wanicki z Trzciany pod Rzeszowem.