180 mln zł na rozbudowę drogi Ozorków - Brzeziny
Stryków to miejscowość, na rogatkach której kończy się autostrada A2. Dalej cały ruch samochodowy w kierunku Warszawy odbywa się przez miasto. Szacuje się, że dziennie w kierunku stolicy i z powrotem jedzie tu ok. 20 tys. samochodów. Ale przez Stryków prowadzi również droga wojewódzka z Ozorkowa do Brzezin, skąd można dojechać do Warszawy. Trasą jeździ dziennie ok. 8-10 tys. aut.
Właśnie tę drogę będą modernizować oraz budować na niej obwodnicę władze województwa łódzkiego przy współudziale samorządu Strykowa. Specjalne porozumienie w tej sprawie podpisano we wtorek, w Łodzi.
Rozbudowa i modernizacja drogi Ozorków - Stryków - Brzeziny oraz budowa strykowskiej obwodnicy ma się rozpocząć w tym roku. Na 39- km odcinku ma być poszerzona jezdnia do szerokości 6,5 - 7 m. Przebudowane zostaną istniejące mosty, zatoki dla autobusów, przebudowane również mają być skrzyżowania z bocznymi drogami. Planuje się, że cała inwestycja zostanie ukończona w ciągu pięciu lat. Samą obwodnicę planuje się wybudować w ciągu trzech lat.
Marszałek województwa Włodzimierz Fisiak jest przekonany, e inwestycja w sporej części wyeliminuje ruch samochodów z centrum Strykowa. Pozwoli też na lepsze skomunikowanie z terenami (ponad 300 ha) przeznaczonymi pod przyszłe inwestycje planowane w gminie Stryków.
Fisiak przypomniał, że teren gminy, na której krzyżować się będą autostrady A1 i A2, jest obecnie "łakomym kąskiem" pod inwestycje logistyczne. Swoje magazyny zlokalizowały tu już takie koncerny jak: Raben, Geant, Lider Price, Lidl Polska czy Herman Kirchner.źródło: PAP, Puls Biznesu