Raport o zimowych awariach samochodów

Raport o zimowych awariach samochodów

Z ponad 11 tysięcy zimowych awarii zaistniałych na polskich drogach, mobilnym warsztatom Startera udało się naprawić rekordową ilość - niemal 90 procent!

Starter przygotowując się do długiego weekendu majowego opracował raport podsumowujący awarie samochodów, które zdarzyły się podczas ostatniej długotrwałej zimy. Z raportu wynika, że z 11.598 wezwań otrzymanych między 1 grudnia 2012 roku a 31 marca 2013 roku najwięcej, bo aż 25 proc. wszystkich awarii pojazdów, dotyczyło problemów z akumulatorem. Na drugim miejscu znalazły się kłopoty z silnikiem (21 proc.). Na liście najczęstszych awarii trzecie miejsce zajęły usterki kół (9 proc.). Skuteczność udanych napraw na drodze, przy awariach do których wysłano mobilne warsztaty Startera wyniosła 89,5 proc!

Raport firmy Starter podaje, że w 97 proc. problemy z akumulatorem polegały po prostu na jego wyładowaniu. Z kolei, najczęściej spotykanymi usterkami silnika były usterki mechaniczne (85 proc.), awarie układu smarowania (5 proc.), usterki układu doładowania (5 proc.) i pomniejsze awarie (5 proc.). Natomiast częste przebicia opon w 99 proc. dotyczyły awarii ogumienia.

Awarie zgłaszane mechanikom Startera w okresie zimy (grudzień 2012 - marzec 2013):
- Akumulator 25%
- Silnik 21%
- Koła 9%
- Napęd, skrzynia biegów 7%
- Kluczyki, zamki, alarm 6%
- Elektryka 6%
- Układ paliwowy 4%
- Alternator/prądnica 3%
- Układ hamulcowy 3%
- Chłodzenie/ogrzewanie 2%
- Sterowanie paliwem 2%
- Oświetlenie 2%
- Pozostałe 10%

Skuteczność napraw w poszczególnych typach awarii, do których wysłano mechanika w mobilnym warsztacie Startera:
- Skuteczność napraw na drodze mobilnych warsztatów Startera Akumulator 99%
- Koła 99%
- Chłodzenie/ ogrzewanie 95%
- Układ hamulcowy 91%
- Oświetlenie 90%
- Kluczyki, zamki, alarm 83%
- Sterowanie paliwem 83%
- Elektryka 76%
- Układ paliwowy 70%
- Silnik 67%
- Alternator/ prądnica 46%
- Naped/ skrzynia biegów 43%

W przypadku, gdy natychmiastowa naprawa na drodze jest niemożliwa, pracownicy firmy Starter w ramach pakietu Starter Assistance Classic odholują pojazd do pobliskiego warsztatu. Posiadacz samochodu może liczyć na bezpłatną pomoc tyle razy w ciągu roku, ile razy zajdzie taka potrzeba, a samochód będzie naprawiony bezpośrednio na drodze zarówno pod domem, jak i w trasie. W pakiecie tym nie ma limitu wieku na samochód, czyli klient zapłaci taką samą kwotę, niezależnie od wieku auta. Assistance firm konkurencyjnych bardzo często nie obejmuje wszystkich zdarzeń, np. zatrzaśnięcia kluczyków, wlania niewłaściwego paliwa do baku, czy przebicia opony. W przypadku Starter Assistance Classic mobilny serwis przyjedzie na miejsce zdarzenia niezależnie od rodzaju awarii.

Natomiast wyjątkowość wzbogaconej wersji pakietu Starter Assistance Comfort polega na tym, że klient sam wybiera limit holowania, a także opcję i liczbę dni samochodu zastępczego. Kierowcy samodzielnie konfigurują zakres usług assistance, dopasowując go do swoich potrzeb i zasobności portfela. Posiadacze pakietu Starter Assistance Comfort mogą liczyć na pomoc w całej Europie.


4trucks.pl / Starter