Coraz więcej kontenerów trafia z portu w Hamburgu do Rosji

Coraz więcej kontenerów trafia z portu w Hamburgu do Rosji

4,4 mln TEU ładunków przeładował port w Hamburgu w I poł br. Oznacza to wzrost o 1,9% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Około 97 proc. wzrostu obrotów tego portu przypadło na eksport. Szczególnie dynamicznie rozwija się wymiana handlowa z Rosją, która wzrosła o 14,7%. To znaczący sygnał także dla polskich spółek z branży TSL, dla których rozwój tego rodzaju sytuacja stanowi okazję na pozyskanie dodatkowych zleceń.

- Nasza spółka z uwagą przygląda się systematycznie zyskującej na intensywności wymianie towarowej między portem w Hamburgu i Rosją. Dostrzegamy także bardzo znaczący potencjał rynku rosyjskiego, który w coraz większym stopniu otwiera się na współpracę z zagranicznymi firmami - mówi Grzegorz Misiąg, prezes zarządu Uboat Line S.A. - Jet to szansa na rozwój działalności również dla naszej spółki, która ma bogate doświadczenie zdobyte na międzynarodowych rynkach. Mamy na to zdecydowanie większe szanse niż konkurencyjne firmy z Europy Zachodniej, które zdecydowanie trudniej odnajdują się w rosyjskich realiach.

Ogromy potencjał rosyjskiego rynku docenili Niemcy, którzy niedawno uruchomili pierwsze bezpośrednie połączenie kolejowo-promowe z Rosją. Jest to, licząca ponad 1200 km, trasa z Sassnitz na wyspie Rugii do portu Ust-Ługa pod Petersburgiem. Niemieckie promy przewiozą rosyjskie wagony towarowe, które zostaną rozładowywane w porcie w Sassnitz.

Również w Rosji najwyraźniej dostrzeżono korzyści, dla gospodarki tego kraju, wynikające ze wzrostu wymiany towarowej z zagranicą. Dla usprawnienia tego procesu zaplanowano wprowadzenie szeregu zmian w aktualnie obowiązujących przepisach. Mają spowodować przekształcenie dotychczasowego modelu przekraczania granicy. Obecnie rosyjskie służby celne przetrzymują towary na granicach dopóki nie zostaną zebrane wszystkie wymagane dokumenty, policzone i uiszczone wszelkie płatności. Po wprowadzeniu zmian wszelkie opłaty celne oraz kontrole i wyliczenia wartości przewożonych towarów będą dokonywane po przekroczeniu granicy i w formie bezgotówkowej. Dostawca zostanie zobowiązany do okazania celnikowi jedynie gwarancji bankowej, pełnomocnictwa, albo zastawu pieniężnego (także bezgotówkowego). Po przekroczeniu granicy, będzie miał 14 dni na rozliczenie się z urzędem celnym. Rosjanie chcą także, ograniczyć liczbę wymaganych dokumentów do maksimum czterech, a dni potrzebnych na załatwienie wszystkich formalności do siedmiu.


4trucks.pl / Uboat Line SA