Sportowa logistyka w Międzynarodowym Centrum Nadawczym

Sportowa logistyka w Międzynarodowym Centrum Nadawczym

Mistrzostwa Europy w Polsce i na Ukrainie przeszły już do historii, nadszedł czas podsumowań.

32 stacje telewizyjne, ponad 1000 pracujących dziennikarzy, codzienne transmisje meczów do 200 krajów na całym świecie - jedno z największych centrów medialnych, utworzone na potrzeby Mistrzostw Europy 2012, zdało egzamin na piątkę. Ten sukces był możliwy także dzięki dobrze zorganizowanej logistyce, którą zapewniał zespół DB Schenker Logistics

Międzynarodowe Centrum Nadawcze (International Broadcast Center, IBC) z siedzibą w warszawskim centrum handlowym EXPO XXI, gromadziło podczas Mistrzostw Europy stacje telewizyjne i radiowe z wielu krajów Europy i świata. Dzięki nowoczesnym operacjom pozwalającym na odbiór i przekaz sygnału, za pośrednictwem IBC odbywały się transmisje meczów ze wszystkich ośmiu stadionów w Polsce i na Ukrainie.

Koordynacja tak wielu różnych działań wymagała profesjonalnej organizacji logistycznej. Globalny operator DB Schenker Logistics odpowiadał za obsługę IBC, zarówno dla potrzeb Europejskiej Federacji Piłkarskiej, jak i wszystkich jej partnerów telewizyjnych.

- Zapewne większość kibiców nie zdaje sobie sprawy, ile działań musiało być zaplanowanych i perfekcyjnie przeprowadzonych, aby każdy mógł spokojnie obejrzeć mecz w telewizji czy na telebimie - mówi Arkadiusz Wojtas, dyrektor projektu "Let’s Play Together 2012", który został wyodrębniony ze struktury DB Schenker Logistics i dedykowany obsłudze Mistrzostw Europy 2012 - Nasze codzienne zadania polegały na ogólnym koordynowaniu procesów logistycznych w IBC powiązanych z zabezpieczeniem łańcucha dostaw drogą lądową lub lotniczą, w tym m.in. na nadzorowaniu rozładunków, załadunków, dystrybucji towaru i składowania. Właśnie zakończył się ostatni gorący okres czyli faza BUMP OUT - demontaż i załadunek sprzętu telewizyjnego po turnieju oraz bezpieczne przetransportowanie go m.in. na zbliżającą się Olimpiadę w Londynie - dodaje Arkadiusz Wojtas.

Centrum medialne
Międzynarodowe Centrum Nadawcze w Warszawie zajmowało powierzchnię ponad 14 000 m2 - to o 30% więcej niż medialne centrum Mistrzostw Europy 2008. W 4 halach zbudowano dla nadawców dziesiątki boksów o łącznej powierzchni blisko 7 000 m2, w których instalowany był sprzęt poszczególnych stacji telewizyjnych. W centrum medialnym znajdowały się także studia telewizyjne, strefy montażowe, działy produkcji, stanowiska kurierskie i pocztowe oraz sklepy, restauracje i serwisy pomocnicze.


4trucks.pl / DB Schenker Logistics