Sprzedaż ciężarowe kwiecień 2022

Spadki rejestracji użytkowych w Europie. Polska na trzecim miejscu w ciężarówkach

W kwietniu 2022 roku liczba rejestracji nowych pojazdów użytkowych w Unii Europejskiej zmniejszyła się o 27,1% do 125 034 sprzedanych sztuk, przy czym spadki odnotowano we wszystkich segmentach.

 

Cztery kluczowe rynki UE ucierpiały z powodu olbrzymich strat, przyczyniając się do ostrego spadku w regionie: Hiszpania (-36,0%), Niemcy (-30,5%), Francja (-28,6%) i Włochy (-17,5%).

Po czterech miesiącach 2022 roku sprzedaż nowych pojazdów użytkowych w UE skurczyła się o 20,3%, a ujemny wynik z ostatniego miesiąca pogłębił jeszcze skumulowany rezultat. Trzy spośród czterech największych rynków regionu odnotowały dwucyfrowe spadki. Najbardziej ucierpiała Hiszpania (-31,8%), następnie Francja (-23,6%) i Niemcy (-16,5%). Spadek we Włoszech był bardziej umiarkowany (-7,7%).

Kwietniowe rejestracje nowych samochodów dostawczych do 3,5 t w UE obniżyły się o 30,2% osiągając liczbę 99 908 sztuk. Negatywny wynik w całym regionie odzwierciedla się na czterech głównych rynkach: Hiszpania (-41,0%), Niemcy (-33,6%), Francja (-31,8%) i Włochy (-17,2%).

Od stycznia do kwietnia sprzedaż lekkich samochodów dostawczych w UE obniżyła się (-23,5%), ponieważ spadki odnotowano na większości rynków. W regionie pozytywnie wypadły jedynie takie kraje, jak Łotwa (+15,9%), Cypr (+5,6%) i Słowacja (+3,9%). Z kolei cztery główne rynki UE z Hiszpanią na czele (-37,2%) poniosły straty.

W ubiegłym miesiącu w UE sprzedano 19 878 nowych ciężkich samochodów ciężarowych - o 10,8% mniej niż rok wcześniej. Na zmniejszenie sprzedaży wpłynęły głównie słabe wyniki zanotowane na kilku największych rynkach tego segmentu pojazdów: Włochy (-22,0%), Niemcy (-18,5%) i Polska (-16,7%). Sprzedaż w Hiszpanii delikatnie obniżyła się (-0,5%), natomiast Francja jako jedyny kluczowy kraj osiągnęła wzrost (+3,6%).

W ciągu pierwszych czterech miesięcy roku liczba rejestracji nowych ciężkich pojazdów użytkowych w UE zmniejszyła się o 2,4%, a słabe rezultaty z ostatnich dwóch miesięcy przełożyły się na negatywny wynik całego regionu. Niemniej jednak największe rynki w Europie Zachodniej wykazały zróżnicowane rezultaty. Hiszpania i Francja zwiększyły sprzedaż (odpowiednio +3,4% i +3,2%), natomiast liczba rejestracji nowych samochodów ciężarowych zarówno w Niemczech, jak i we Włoszech zmniejszyła się o 5,4%.

W kwietniu 2022 r. liczba rejestracji nowych samochodów ciężarowych pow. 3.5 t w UE obniżyła się (-12,6%) do 23 308 sztuk. Z wyjątkiem Hiszpanii (+3,5%), wszystkie główne rynki znalazły się na minusie. Wśród kluczowych krajów najgorzej wypadły Włochy (-20,7%), a za nimi uplasowały się Niemcy (-20,2%). Spadek we Francji był marginalny (-1,3%).

Do tej pory w 2022 roku w Unii Europejskiej zarejestrowano 98 239 nowych średnich i ciężkich samochodów ciężarowych, czyli o 4% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Spośród największych rynków w regionie jedynie Hiszpania zwiększyła liczbę rejestracji (+3,0%). Niemcy poniosły największą stratę (-9,1%), za nimi znalazły się Włochy (-5,3%) i Francja (-1,1%).

W kwietniu rejestracje nowych autobusów w UE skurczyły się o 1,2% i wyniosły 1818 sztuk. Wyniki głównych rynków UE były bardzo zróżnicowane. Hiszpania i Francja osiągnęły dwucyfrowe wzrosty (odpowiednio +82,5% i +51,8%), podczas gdy sprzedaż w Niemczech zmniejszyła się o 38,3%. Z kolei Włochy zaliczyły niewielki spadek o 3,7%.

Od stycznia do kwietnia sprzedaż nowych autobusów i autokarów w całej UE uległa niewielkiemu spadkowi (-0.5%). Kluczowe rynki regionu prezentowały zróżnicowane wyniki. Hiszpania poszybowała w górę o +59,9%, natomiast we Francji wzrost był skromniejszy (+4,7%). Z kolei Niemcy i Włochy poniosły dwucyfrowe straty (odpowiednio -16,9% i -13,9%).

 

Przeczytaj też:
POLOmarket inwestuje w Mercedesy Sieć POLOmarket realizuje kolejną ważną inwestycję w logistykę, finalizując zakup 13 ciągników siodłowych Mercedes-Benz oraz trzech pojazdów z zabudową chłodniczą za blisko 1,5 mln euro.
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Pojazdy użytkowe po pierwszym kwartale 2024 r. To już siódmy miesiąc spadku na rynku pojazdów użytkowych we wszystkich grupach: ciągniki samochodowe obniżyły się o blisko 19%, podwozia samochodowe i nieliczne samochody specjalne o 21%.
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.
Tytuł Dealer Roku DAF 2024 otrzymał serwis z Rzeszowa DAF Trucks Polska już od 13 lat nagradza czołowych dealerów marki w Polsce. W tym roku najlepszymi wynikami we wszystkich kluczowych aspektach działalności może pochwalić się oddział Grupy Wanicki z Trzciany pod Rzeszowem.