Naczepa kierowca

Szefowie z Polski zatrzymani za przemyt narkotyków

Była to kolejna nowa forma przemytu narkotyków. Tym razem w kołach zapasowych ciężarówek.

 

Aż kilkadziesiąt kilogramów w jednym transporcie - taki ładunek kokainy, kierowcy ciężarówek, potrafili przewozić z Bodegraven do Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji, Norwegii. W tym tygodniu 14 podejrzanych osób stanęło przed sądem.

Dowodem w sprawie są m.in. zaszyfrowane wiadomości wysyłane za pośrednictwem Encrochat. Z tego wyłania się obraz organizacji, która skrupulatnie organizowała transporty, które musiały być, jak najmniej rzucające się w oczy. Narkotyki schowane są w zapasowych kołach pod naczepami nie wzbudzały podejrzeń służb kontrolnych.

Według prokuratury, w latach 2018, 2019 i 2020, organizacja przeprowadziła kilka transportów z narkotykami. Ale prawdopodobnie działali od 2016 roku, a może wcześniej. Kierowcy wiedzieli z czym jeżdżą, niektórzy z nich byli już wcześniej skazywani. Jednak dopiero wiosną 2020 roku serwery Encrochat zostały zhakowane przez policję i ujawniono dowody przestępstw.

Organizacja przestępcza miała swoje korzenie w południowej Polsce. 42-letni główny podejrzany pochodzi stamtąd i tam trafiały pieniądze z przestępstw. Główny podejrzany przez lata zajmował ważne stanowisko w agencji pośrednictwa pracy dla pracowników migrujących. Okazało się, że jest to miejsce, w którym rekrutował także swoich pracowników.

Działalność polskiego przedsiębiorcy stała się prawie "normalnym". biznesem. Struktura organizacji wyglądała tak, że 42-letni główny podejrzany mężczyzna tworzył warstwę menedżerską wraz z dwoma innymi Polakami w wieku 36 i 28 lat. Na dole hierarchii znajdowali się pakowacze i kierowcy. W domu w Waddinxveen utworzono biuro do zarządzania administracją. Było też kilka miejsc przechowywania narkotyków. Jak niebezpieczne może to być dla ogółu społeczeństwa, okazało się, gdy w maju 2020 roku skradziono partię narkotyków z jednego z tych magazynów.

Prokuratura zażądała 15 lat więzienia dla 42-letniego szefa grupy. Jego współpracownicy, w wieku 28 i 36 lat, dostali 14 i 10 lat, gdyż składali zeznania obciążające swojego szefa. Pozostali podejrzani dostali wyroki od 12 do 2 lat więzienia, prace społeczne i grzywnę. Karę w wysokości 600 tys. euro nałożono na agencję pracy.

 

Przeczytaj też:
Konfiskata aut pijanym kierowcom - najczęściej zadawane pytania W dniu 14 marca 2024 r. wchodzą w życie przepisy pozwalające na konfiskatę samochodów pijanym kierowcom. Co prawda nie ma jeszcze do nich przepisów wykonawczych, lecz jest to tylko kwestia najbliższych tygodni.
Wymiana tachografów niezbędna przy międzynarodowych przewozach drogowych GITD przypomina, że do końca roku 2024 pojazdy wykorzystywane w międzynarodowych przewozach drogowych muszą zostać wyposażone w inteligentne tachografy drugiej wersji (tzw. retrofit).
Surowa kara za jazdę ciężarówką z zawieszoną działalnością W dniu 01 lutego 2024 r. inspektorzy z WITD w Gdańsku zatrzymali do rutynowej kontroli zestaw ciężarowy.
Ponad tysiąc kilometrów ciężarówką w jedną dobę 1300 km przejechał kierowca ciężarówki w jedną dobę, bez uprawnień, bez karty w tachografie.
Kilkanaście tysięcy złotych kary za tachograf W dniu 22 grudnia pilscy inspektorzy zatrzymali do kontroli zestaw pojazdów niemieckiego przewoźnika.
Kierowca ciężarówki zatrzymany za transport narkotyków Policjanci CBŚP przejęli 120 kg marihuany ukrytej w 246 litrowych beczkach przewożonych przez ciężarówkę.
Potrójna obsada w ciężarówce Kierowcy ciężarówki poruszali się w czasie zakazu i stracili prawo jazdy na 3 miesiące.
Paliwo ponad normę Zespół pojazdów był wyposażony w trzy stałe zbiorniki paliwa.
Kontrole w transporcie kontenerów Zespół kontrolny z WITD w Gdańsku w dniu 01 czerwca 2023r. w godzinach popołudniowych prowadził działania kontrolne na trasie S7, gdzie inspektorzy wzięli pod lupę kierowców ciężarówek z ładunkami w kontenerach.