Firmy Transportowe Niemcy

Coraz więcej polskich firm transportowych zakłada oddziały w Niemczech

Tłem są nowe zasady unijnego Pakietu Mobilności, ale nie tylko. Reforma podatkowa w Polsce obciąża w znacznym stopniu kierowców ciężarówek i przedsiębiorców.

 

Coraz więcej polskich przewoźników decyduje się na założenie firm w Niemczech. Według Brandenburskiego Ministerstwa Infrastruktury i Planowania Regionalnego liczba wniosków polskich firm o wspólną licencję UE w Niemczech podwoiła się w ubiegłym roku - wniosków było 46. W 2022 r. wpłynęło już jedenaście wniosków lub zapytań.

Druga część przepisów Pakietu Mobilności weszła oficjalnie w życie w poniedziałek. Oznacza to, że wejdą nowe ograniczenia, które dotyczą przewozów kabotażowych. Częścią wymogu Pakietu Mobilności dotyczącego siedziby jest to, że pojazdy muszą wracać raz na 8 tygodni do jednej z lokalizacji operacyjnych w państwie członkowskim siedziby. Spedytorzy z zagranicznym oddziałem mogą je ominąć. Aby oddział firmy spełniał wymogi przedsiębiorstwa z danego kraju firma musi posiadać biuro w państwie członkowskim siedziby, w których przechowywane są wszystkie (elektroniczne) dokumenty związane z jej główną działalnością. Ponadto firma musi podlegać opodatkowaniu podatkiem dochodowym w tym kraju; musi być zarejestrowana w rejestrze handlowym i posiadać numer rejestracyjny VAT. Ponadto liczba pojazdów firmy oraz liczba kierowców stacjonujących na miejscu eksploatacji musi być proporcjonalna do wielkości działalności transportowej.

Co zatem czeka Zachód, gdy wiele firm transportowych otworzy zagraniczne oddziały? Dla tamtejszych firm transportowych oznacza to, że przybędzie nowych konkurentów na rynku lokalnym.

Przeczytaj też:
Inteligentne tachografy G2v2 - co się zmieni Do 18 sierpnia 2025 r. wszystkie samochody ciężarowe o DMC powyżej 3,5 tony oraz autobusy wykorzystywane w międzynarodowym transporcie drogowym na terenie Unii Europejskiej będą musiały zostać wyposażone w tachografy inteligentne II generacji.
Pojazdy w wynajmie - firmy transportowe czekają zmiany na lepsze Zmiany w prawie umożliwią przewoźnikom prowadzącym działalność na terytorium Polski na czasowe korzystanie z pojazdu wynajmowanego, zarejestrowanego na terytorium innego państwa UE.
Konfiskata aut pijanym kierowcom - najczęściej zadawane pytania W dniu 14 marca 2024 r. wchodzą w życie przepisy pozwalające na konfiskatę samochodów pijanym kierowcom. Co prawda nie ma jeszcze do nich przepisów wykonawczych, lecz jest to tylko kwestia najbliższych tygodni.
Nowe doskonalsze fotoradary na polskich drogach - sprawdź ich lokalizacje Nowatorska jakość sprzętu, wyłapująca serię pojazdów jednocześnie, ma być skutecznym straszkiem na kierowców.
Wynagrodzenia dla kierowców muszą wzrosnąć w 2024 roku Zmiany w wynagrodzeniach kierowców zawodowych w 2024 – o tym warto wiedzieć.
Skuteczne zmniejszenie kary nałożonej przez Border Force W lutym ubiegłego roku, zostały wprowadzone zmiany w przepisach w zakresie przeciwdziałania wjazdowi nielegalnych imigrantów na teren Wielkiej Brytanii. Kary są znacznie bardziej dotkliwe, a przewoźnicy są częściej na nie narażeni.
Nowe przepisy dotyczące pojazdów nienormatywnych W dniu 17 lutego 2024r. wchodzą w życie nowe przepisy w sprawie pilotowania pojazdów nienormatywnych.
Dwa DAF-y LF w służbie Ośrodka Szkolenia Ochotniczej Straży Pożarnej Członkowie Ochotniczych Straży Pożarnych z województwa mazowieckiego mogą wziąć udział w szkoleniach, które przygotują ich do podniesienia kwalifikacji i uzyskania prawa jazdy kategorii C.
Zmiana naliczania opłat drogowych w Czechach Opłata za przejazd w Czechach dla pojazdów powyżej 3,5 t zostanie powiększona o składnik opłaty za wytwarzanie emisji CO2.