Pakiet Mobilności Dania

Nie będą teraz nakładać sankcji na naruszenia Pakietu Mobilności

Dania ogłosiła trzymiesięczny okres przejściowy na przepisy dotyczące Pakietu Mobilności. Powodem jest wiele niejasności związanych z przepisami dla kierowców ciężarówek.

 

Pakiet Mobilności miał za zadanie wyrównać różnice wynikające z pracy dla kierowców zawodowych i stworzyć im lepsze warunki pracy. Nowe przepisy miały zapewnić lepsze warunki weekendowych wypoczynków dla kierowców oraz pozwolić im spędzać więcej czasu w domu.
Kolejna zmianą jest to, że przewoźnicy będą musieli zorganizować tak swoja pracę, aby międzynarodowi kierowcy mogli wracać do domu w regularnych odstępach czasu (co trzy do czterech tygodni).
Tachografy pojazdów będą wykorzystywane do rejestracji przejazdów przez granice w celu zwalczania oszustw kabotażowych.
To tyle z najważniejszych postanowień, obowiązujących od 2 lutego br. Jak wiemy przy szlakach komunikacyjnych nie powstały, jak dotąd, nowe hotele, a samo pozostawienie ciężarówki na parkingu i udanie się do miasta na nocleg budzi wiele kontrowersji. Firma musi pokryć koszty zakwaterowania. Samo przekroczenie granicy i zaznaczenie kraju wjazdowego też budzi wiele wątpliwości, bo nikt nie pomyślał, gdzie kierowca ma się bezpiecznie zatrzymać biorąc pod uwagę skalę problemu, czyli kilka tysięcy ciężarówek.
Zamiast udawać, że wszystko jest pod kontrolą Dania, jako pierwsza, ogłosiła że przepisy Pakietu traktuje z dużą rezerwą - do czasu całkowitego przygotowania się do nowych warunków pracy firm transportowych.

Naruszenia wynikające z nowych przepisów będą podlegać karze grzywny w Danii dopiero od 1 maja 2022 r.

Przeczytaj też:
Inteligentne tachografy G2v2 - co się zmieni Do 18 sierpnia 2025 r. wszystkie samochody ciężarowe o DMC powyżej 3,5 tony oraz autobusy wykorzystywane w międzynarodowym transporcie drogowym na terenie Unii Europejskiej będą musiały zostać wyposażone w tachografy inteligentne II generacji.
Pojazdy w wynajmie - firmy transportowe czekają zmiany na lepsze Zmiany w prawie umożliwią przewoźnikom prowadzącym działalność na terytorium Polski na czasowe korzystanie z pojazdu wynajmowanego, zarejestrowanego na terytorium innego państwa UE.
Konfiskata aut pijanym kierowcom - najczęściej zadawane pytania W dniu 14 marca 2024 r. wchodzą w życie przepisy pozwalające na konfiskatę samochodów pijanym kierowcom. Co prawda nie ma jeszcze do nich przepisów wykonawczych, lecz jest to tylko kwestia najbliższych tygodni.
Nowe doskonalsze fotoradary na polskich drogach - sprawdź ich lokalizacje Nowatorska jakość sprzętu, wyłapująca serię pojazdów jednocześnie, ma być skutecznym straszkiem na kierowców.
Wynagrodzenia dla kierowców muszą wzrosnąć w 2024 roku Zmiany w wynagrodzeniach kierowców zawodowych w 2024 – o tym warto wiedzieć.
Skuteczne zmniejszenie kary nałożonej przez Border Force W lutym ubiegłego roku, zostały wprowadzone zmiany w przepisach w zakresie przeciwdziałania wjazdowi nielegalnych imigrantów na teren Wielkiej Brytanii. Kary są znacznie bardziej dotkliwe, a przewoźnicy są częściej na nie narażeni.
Nowe przepisy dotyczące pojazdów nienormatywnych W dniu 17 lutego 2024r. wchodzą w życie nowe przepisy w sprawie pilotowania pojazdów nienormatywnych.
Dwa DAF-y LF w służbie Ośrodka Szkolenia Ochotniczej Straży Pożarnej Członkowie Ochotniczych Straży Pożarnych z województwa mazowieckiego mogą wziąć udział w szkoleniach, które przygotują ich do podniesienia kwalifikacji i uzyskania prawa jazdy kategorii C.
Zmiana naliczania opłat drogowych w Czechach Opłata za przejazd w Czechach dla pojazdów powyżej 3,5 t zostanie powiększona o składnik opłaty za wytwarzanie emisji CO2.