×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 50.
Truck of the Year 2018

Truck of the Year 2018

International Truck of the Year 2018

Pierwszy konkurs International Truck of the Year odbył się w 1976 roku. Wówczas to ciężarówką roku został brytyjski Seddon Atkinson. Obecnie na podium stają bardziej współczesne marki. Tak więc główne rozgrywki odbywają się pomiędzy: MAN, DAF, Scania, Mercedes-Benz, IVECO, Volvo i Renault. Ubiegłoroczny konkurs wygrała całkiem zasłużenie nowa Scania. W tym roku wybór był bardzo trudny, gdyż na rynku (oprócz Scania G i P) nie pojawiła całkowicie nowa ciężarówka. Pozostali producenci dokonywali modernizacji istniejących podwozi lub układów napędowych. Do ścisłej czołówki stanęły DAF XF/CF, IVECO Stralis NP 460 KM oraz Scania XT - pojazd do ciężkich zastosowań. Oprócz Scanii, najwięcej zmian można było zaobserwować u DAF-a, choć złośliwi powiedzą, że to dalej, od 20 lat ten sam szkielet kabiny. Jednak jak twierdzi DAF nie ma potrzeby zmieniać czegos co jest sprawdzone i cieszy się aprobatą kierowców. Warto przy okazji zaznaczyć, że nowy XF został odchudzony o około 100 kg i ma zupełnie nową skrzynię biegów, moce silników zostały podniesione o ok. 20 KM. 

IVECO od dłuższego czasu promuje paliwa alternatywne, czego owocem jest mocno dopracowany długodystansowy Stralis NP. Gazowiec IVECO może być zasilany paliwami metanowymi: CNG, LNG lub biometanem.

Ostatni konkurent to całkowicie nowa konstrukcja zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz. Długo by wymieniać nowości jakie znajdziemy w samochodach XT - po szczegóły odsyłamy do naszych artykułów archiwalnych.
W tym roku, na targach Solutrans w Lyonie, jury, złożone z międzynarodowych dziennikarzy po raz 42 wybrało Ciężarówkę Roku. Tytuł International Truck of the Year 2018 otrzymał DAF XF / CF.

Tytuł Van Roku 2018 otrzymał IVECO DAILY Blue Power, tytuł Pick-Up roku 2018 otrzymał Volkswagen Amarok V6.


Gratulujemy zaszczytnych tytułów!


(MB)