KH-KIPPER to jeden z największych w Polsce producentów naczep, przyczep i zabudów dla branży budowlanej. Dynamiczny rozwój tej firmy to zasługa efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem. Wynikiem tego są nowoczesne wyroby wysoko cenione przez klientów. Tuż przed największą imprezą budowlaną - tragami AUTOSTRADA POLSKA w Kielcach - gościliśmy w KH-KIPPER, prosząc o kilka słów wypowiedzi na temat aktualnej sytuacji w firmie.
Branża walczy o klienta
Rok 2008 w branży pojazdów użytkowych przeszedł już do historii. Pomimo tego, że dla wielu producentów był to rok bardzo dobry, to z pewnością jego końcówka zaskoczyła wielu. Jak zwykle, gdy publikujemy wypowiedzi największych graczy na rynku motoryzacyjnym - zwykle zadajemy pytanie o plany na przyszłość. Tym razem nie padają prognozowe cyfry - lecz konkretne plany, jak przyciągnąć do siebie klienta. Obserwujemy więc, że gdy spada sprzedaż pojazdów, następuje znaczny rozwój usług posprzedażnych. Na uwagę zasługuje rozbudowa sieci serwisowych oraz rozkwit fabrycznych form finansowania lub wynajmu pojazdów. Po mimo kryzysu producenci nie rezygnują również z wprowadzania nowości produktowych. Mamy więc nadzieję, że 2009 rok okaże się równie ciekawy, pod względem wydarzeń branżowych, jak poprzednie.
Ciężarówki w leasingu
Branża transportowa przechodzi obecnie trudny czas. Zła passa dla firm sektora STL trwa już pół roku i chyba nikt w tej chwili nie jest w stanie określić kiedy nastąpi przełom. Jak wiadomo redukcja przewozów wynika z kryzysu w przemyśle produkcyjnym. Mniej pracy dla transportowców oznacza brak inwestycji w nowe środki transportu. Ostatnie statystyki pokazują o ile mniej pojazdów trafiło do odbiorców, dotyczy to również usług prowadzonych przez firmy leasingowe.
Piotr Warmuła, kierownik w Europejskim Funduszu Leasingowym odpowiedzialny za segment pojazdów ciężarowych
Wynajem długoterminowy wypiera leasing?
Fraikin Polska działa w naszym kraju od lutego 2007 r. Firma zajmuje się krótko- i długoterminowym wynajmem samochodów użytkowych (dostawcze i ciężarowe). Jej dynamiczny wzrost świadczy o tym, że istnieje ogromne zapotrzebowanie na tego rodzaju usługi. W niespełna dziesięć miesięcy obroty spółki wyniosły 65 mln zł. Partnerami Fraikin Polska są takie koncerny samochodowe jak: DAF Trucks, IVECO, Renault Trucks, Mercedes-Benz oraz Fiat Professional. Dzięki różnorodnym zabudowom auta przystosowane są do transportu wielu rodzajów ładunków.
Leasing nie słabnie
W ostatnim czasie wiele informacji jakie docierają do nas z rynków finansowych na świecie nie brzmią zbyt optymistycznie. Przyczyną tego jest niewątpliwie kryzys gospodarczy, który dotkliwie odczuwają m.in. kraje Europy Zachodniej. Z uwagą śledzimy zachowanie instytucji finansowych, gdyż mają one decydujący wpływ na rozwój inwestycji. Ważnym elementem w tym łańcuchu usług są również firmy leasingowe, z jednej strony zależne od kapitału banków z drugiej stymulujące rozwój gospodarki.
O sytuacji leasingu w Polsce rozmawiamy z panem Andrzejem Krzemińskim, prezesem Europejskiego Funduszu Leasingowego SA.
NECK- IT - skutecznie chronimy paliwo
Paliwo stanowi obecnie ponad połowę kosztów działalności przedsiębiorstwa transportowego. Chcąc obniżyć te wydatki należy przede wszystkim zadbać o to, żeby nasze działania podejmowane w celu poprawy ekonomiki taboru nie zostały zniweczone przez czynniki zewnętrzne. Do takich przypadków należy m.in. nierzetelne rozliczanie paliwa oraz jego kradzieże. Na nasze pytania odpowiada Paweł Protasiewicz, dyrektor polskiej spółki Truck Protect zajmującej się sprzedażą wkładek antykradzieżowych NECK-IT.
Nie ilość ale jakość - Lotos rozwija sieć stacji paliw
Rynek paliwowy wciąż jest bardzo nieprzewidywalny. Podwyżki cen ropy powodują, że transport staje się coraz bardziej nieopłacalny. Czy grozi nam kryzys paliwowy? O najbliższych planach naszego rodzimego potentata rozmawiamy z prezesem spółki Lotos, panem Pawłem Olechnowiczem.