Dobry rok dla naczep Wieltonu

Dobry rok dla naczep Wieltonu


Tomasz-Bartoszewicz-Wielton

 

 

 

 

 

Rok 2009 zamknął się w Polsce rejestracją 5379 szt. nowych naczep. Największym powodzeniem cieszyły się oczywiście wywrotki, których sprzedano 2127 szt., co stanowiło 40 proc. ogólnej liczby sprzedanych naczep. Na drugim miejscu uplasowały się naczepy skrzyniowo-plandekowe oraz kurtynowe, których sprzedano 1640 szt. (30 proc. ogólnej sprzedaży). Ubiegłorocznym liderem sprzedaży nowych pojazdów był Wielton, którego szefowie zdecydowali się jeszcze bardziej powiększyć udziały na rodzimym rynku. Do wymiany na lżejsze, jeszcze bardziej nowoczesne produkty zachęca dyrektor Działu Sprzedaży Wielton SA Tomasz Bartoszewicz.

W ostatnich czasach nad europejską gospodarka, w tym nad branżą transportową i budowlaną, krążyło widmo kryzysu. Do października 2009 rynek pojazdów ciężkich spadł w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku o 57-70 %. Z tym wiąże się też sytuacja na rynku zabudów. Czy najgorsze już za nami?
- Myślę ,że tak, w końcu 2009 widać było wyraźnie ożywienie na rynkach eksportowych i wzrost sprzedaży do sektora budowlanego rynku krajowego. W styczniu 2010 wiele decyzji o inwestycjach wstrzymywała aura zimowa, stąd słabe wyniki branży. Przed nami dostosowanie infrastruktury drogowej na EURO 2012, a informacje płynące od inwestorów i firm budowlanych, na lata 2010-2011, są raczej optymistyczne. Powoli widać ożywienie w sektorze transportu międzynarodowego, jednakże wielu klientów twierdzi, że ten rok będzie równie trudny jak poprzedni lub niewiele lepszy. My zakładamy wzrost sprzedaży głównie w części eksportowej i utrzymanie udziałów w rynku krajowym. Większość firm budżetuje rok 2010 na 10 % wzrostu względem 2009, natomiast wg mnie są to optymistyczne prognozy.

Jak wygląda u Państwa sytuacja rynkowa? Czy plany na rok 2009 zostały zrealizowane?
- Plany korygowaliśmy kilka razy widząc jaka jest sytuacja po każdym kwartale, ale najbardziej cieszy nas fakt, że uzyskaliśmy udział rynkowy na poziomie 23 % w stosunku do 11 % w roku 2008. Rynek naczep i przyczep w Polsce zmniejszył się z 14 tys. w 2008 do nie wiele ponad 5 tys w 2009 roku, jednak w sektorze naczep wywrotek spadek był najmniejszy, to w tym sektorze Wielton może pochwalić się naprawdę dużym sukcesem, nie tylko ilościowym ale również nową linią produktów.

Jakie są Państwa oczekiwania w tym roku? Jakie będą największe wyzwania, które postawi przed Państwem rynek?

- Najwyższym wyzwaniem z pewnością będą dla nas kwestie cenowe i jakościowe. Coraz więcej firm transportowych chce się wyróżnić na rynku użytecznością swojego taboru, jak również relatywnie niską stawką za przewóz ładunku. Wyzwaniem będzie także utrzymać udział w rosnącym rynku. Oczekujemy większego ożywienia w krajach wschodnich, które są obecnie mocno uzależnione od Rosji oraz dotkniętego kryzysem sektora finansowego. W Europie Centralno-Wschodniej nadal mamy doc zynienia z problemami klientów w uzyskaniu środków finansowych na zakup nowych pojazdów. Planujemy wprowadzić na rynek kilka nowych produktów dedykowanych dla sektora budowlanego. Stanowić one będą uzupełnienie i tak już dziś bogatej oferty Wieltonu.

Który według Pana segment będzie się rozwijał najdynamiczniej w 2010 roku? Dlaczego?
- Będzie to z pewnością sektor budowlany, duże siły postawiliśmy nie tylko na sprzedaż nowej linii naczep wywrotek, zwłaszcza w wersji tzw. "Light", ale chcemy również rozwijać produkcję zabudów wywrotek na podwoziach 3-4 osiowych. Dynamicznie rozwija się też linia produktów dla sektora rolniczego, w której Wielton funkcjonuje od czerwca 2009.

Na jakie działania nastawiają się Państwo obecnie? Co będzie najważniejsze w Państwa strategii w najbliższych kwartałach?
- Najważniejszy będzie klient, jak zawsze, nasze działania skierujemy jeszcze mocniej w działania podnoszące jakość obsługi klientów jednakże, jak w ostatnich latach, stawiamy na użyteczność produktów, serwis, dostępność, wysoką jakość i oczywiście konkurencyjne ceny. Przy obecnie trudnym rynku klienci stawiają wysoko poprzeczkę, stąd systematycznie prowadzimy szkolenia dla sieci handlowej w kraju i zagranicą, by jeszcze bardziej rozumieć potrzeby klienta i umiejętnie je zaspokajać. Nasz ubiegłoroczny sukces w udziałach rynkowych w Polsce, w głównej mierze, zawdzięczamy nowym produktom, odpowiedniej polityce cenowej, większej aktywności handlowej, nowym działaniom serwisu oraz bardzo ważnemu dla nas projektowi - Wielton Finance. Dziś uznajemy, że te działania należy przenieść również na rynki eksportowe.

Sprzedają Państwo swoje produkty nie tylko w Polsce, ale również eksportują je Państwo głównie do Europy Środkowo-Wschodniej. Czy poszczególne rynki mają inne wymagania? Jak na ich tle wygląda polski rynek?
- Każdy rynek ma swoją charakterystykę, Ci którym wydawało się, że jednorodny produkt można dostarczać do połowy Europy chyba wyleczyli się już ze swych złudzeń, ma na to wpływ wiele czynników, ale kluczowe to: kultura użytkowania pojazdu, klimat, przyzwyczajenia, sektor dominujący w transporcie, ale także oczekiwania cenowe. Stopniowo staramy się dążyć do osiągnięcia pozycji lidera w tamtej części rynku. Podczas kontroli drogowych w różnych krajach można odnaleźć jeden wspólny mianownik: kary za przeładowania, niesprawności techniczne, czy brak stosownych certyfikatów. W przyszłości należy się liczyć z tym kierunkiem kontroli, więc pojazdy muszą być tak dostosowywane technicznie, aby przewoźnik na drodze nie narażał się na dodatkowe koszty. W wyniku tych działań wielu przewoźników zdecyduje się na wymianę pojazdów na lżejsze i lepiej dostosowane do wymogów krajów w których wykonują swoje usługi.

Na koniec chciałbym podsumować Państwa działania zaplanowane na 2010 rok. Jako lider sprzedaży naczep w Polsce po części wyznaczacie kierunek dla pozostałych producentów. Czy polityka firmy w czasie kryzysu różni się czymś od działań w okresie prosperity?
- Na pewno kluczowym będzie weryfikacja naszych udziałów w rynkach eksportowych oraz precyzyjne określenie targetów. Ostatnie lata charakteryzował brak mocy produkcyjnych, dziś jest zupełnie odwrotnie i wszędzie gdzie to możliwe zwiększamy swoją aktywność. Wielton nakierowany strategicznie na wschodnią stronę rynku, dziś do swojej sieci dealerskiej zaczyna podłączać wiele krajów Europy Zachodniej i Skandynawii - to nasze aktualne cele w trudnym czasie.



naczepa-Wielton-light naczepa-Wielton-kurtynowa wywrotka-wielton

 

(MB)


artykuły powiązane:

VB Leasing - lider finansowania pojazów uzytkowych

Sprzedaż naczep w 2009 r.

Regesta powiększa zakres usług

Wielton na Syberii

Naczepowy biznes

Wielton Tippers Show - zmagania budowlanych siłaczy

Nowoczesny zakład - większe możliwości

AUTOSTRADA-POLSKA 2009

Branża walczy o klienta

Wielton - nowy system załadunku sprzętu

Przeczytaj też:
Wielton z ofertą systemów wymiennych Spółka Wielton, polski producent naczep i przyczep, poszerzył swoją ofertę o kolejne pojazdy.
Wielton z unikalną ofertą finansowania Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przewoźników, spółka Wielton oferuje możliwość nabycia nowych pojazdów w leasingu, w oparciu o atrakcyjne warunki finansowania udzielone przez PKO Leasing.
Producent naczep ostrożnie o inwestycjach w 2024 roku Grupa Krone może uznać rok 2023 za udany, jednak szefowie firmy są pełni obaw.
Firma Schmitz Cargobull nagrodził Partnerów serwisowych roku 2023 W tym roku nagroda Service Partners of the Year 2023 zostanie wręczona w 33 krajach.
Grupa Wielton gra z WOŚP i zaprasza do licytacji Tradycyjnie Grupa wspiera zbiórkę Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, której tegorocznym mottem jest „Tu wszystko gra OK!”.
Telematyka Schmitz Cargobull we wszystkich naczepach TIP Grupa TIP, jeden z wiodących dostawców wynajmu, leasingu i serwisu naczep w Europie, oraz Schmitz Cargobull, największy europejski producent naczep, podpisały umowę, aby wyposażyć 2500 naczep w systemy telematyczne. Modernizacje sprzętu TrailerConnect® obejmują pojazdy wszystkich typów przyczep i producentów.
Finał Profesjonalni Kierowcy odbył się w Wieluniu Podwozie typu tandem Volvo FH z zabudową oraz naczepą Wielton stanęły w Wieluniu podczas VIII edycji akcji Profesjonalni Kierowcy. A to wszystko po to, aby dostarczyć porządną dawkę wiedzy kierowcom z kategorią C+E, którzy nie są obecnie aktywni zawodowo.
Wielton inwestuje w kolejny zakład produkcji naczep W celu usprawnienia procesu produkcyjnego oraz poprawy wydajności Wielton zbudował kolejny zakład w Wieluniu.
Wielton na tegorocznych targach TransLogistica Firma Wielton po raz pierwszy zaprezentuje się na targach TransLogistica Poland w Warszawie.