Jak to robią w EWT

Jak to robią w EWT
Okres ostatnich miesięcy mocno zachwiał rynkiem pojazdów użytkowych. Producenci zostali zmuszeni do ograniczenia produkcji, ale nie ograniczyli kontaktów z klientami, wręcz przeciwnie większym zainteresowaniem cieszą się usługi serwisowe i oferta  after sales. Firma Schmitz Cargobull jest jednym z czołowych producentów naczep i zabudów do  samochodów ciężarowych. Posiadając osiem fabryk i 36 przedstawicielstw handlowych Schmitz odgrywa bardzo ważną rolę na rynku pojazdów użytkowych. Począwszy od branży chłodniczej poprzez dystrybucję miejską i transport długodystansowy, aż do segmentu pojazdów budowlanych - wszędzie tam można spotkać produkty tej marki.





W Ołtarzewie niedaleko Warszawy mieści się biuro handlowe autoryzowanego przedstawiciela Schmitz Cargobull – firmy EWT Truck & Trailer. O aktualną sytuację na rynku pojazdów użytkowych zapytaliśmy Ireneusza Jagiełło, prezesa spółki.

- Jak obecnie wygląda struktura sprzedaży naczep w Polsce. Czy w ogóle możemy mówić o jakichkolwiek wzrostach?

- W chwili obecnej rynek sprzedaży naczep w Polsce przeżywa poważne załamanie. Generalnie nie można mówić o tendencji wzrostowej. Wydaje się, że najbardziej odpornym segmentem na kryzys jest dystrybucja żywności. W tym segmencie udało nam się utrzymać dotychczasowy poziom sprzedaży a nawet w przypadku zabudów chłodniczych odnotowaliśmy niewielki wzrost sprzedaży.

- Jak w tej sytuacji kształtuje się udział rynkowy produktów Schmitz Cargobull w Polsce?
- EWT Truck&Trailer oferuje pełną gamę produktów Schmitz Cargobull na rynku polskim, tj. naczepy plandekowe, chłodnicze, wywrotki oraz naczepy podkontenerowe, a także zabudowy chłodnicze i samowyładowcze. Udziały rynkowe produktów Schmitz w przypadku naczep plandekowych są zbliżone do konkurencyjnych marek niemieckich. Schmitz jest liderem rynku w Polsce i Europie w segmencie naczep chłodniczych. Wynika to z wieloletniego doświadczenia w produkcji tego typu pojazdów oraz z rozwiązań technicznych zastosowanych w naszych produktach, wdrażanych na bieżąco w toku procesu rozwojowego.

- Producenci ciężarówek, w obecnym czasie, większą uwagę poświęcają sektorom specjalnym, czy segment budowlany otwiera Wam możliwości współpracy z polskimi importerami pojazdów?
- EWT również poświęca większą uwagę branży budowlanej. Od 2 lat oferujemy na rynku polskim stalowe zabudowy samowyładowcze typu MKI  half-pipe, które montujemy na podwoziach  większości producentów samochodów ciężarowych. Gotowe zabudowy wywrotki dostarczane są do Ołtarzewa k. Warszawy z fabryki Schmitz Gotha, gdzie odbywa się końcowy montaż produktu na podwoziu ciężarówki. W chwili obecnej wprowadzamy nowy model zabudowy, który montujemy na podwoziu testowym MAN i Mercedes. Nowy model zabudowy charakteryzuje się niższą ramą pośrednią, nową ścianą czołową oraz zmienionym mocowaniem siłownika hydraulicznego.

- Czy wprowadzenie  europejskich homologacji na ciężarówki w jakiś sposób ułatwi Wam sprzedaż zabudów i zminimalizuje czas oczekiwania klienta na dostawę kompletnych pojazdów?
- Wprowadzenie europejskiej homologacji na pewno ułatwiłoby nam sprzedaż zabudów. Przede wszystkim  koszty homologacji ponosiłby producent zabudów. Jednocześnie zmniejszyłoby się zaangażowanie naszych pracowników w całym procesie uzyskiwania homologacji.



- EWT Truck & Trailer jest wyłącznym przedstawicielem produktów Schmitz Cargobull, czy w takiej sytuacji możecie liczyć na wsparcie centrali w zakresie, na przykład usług finansowania pojazdów lub też usług serwisowych?
- Centrala Schmitz Cargobull wspiera nasze działania na polskim rynku w sposób bezpośredni i pośredni. Przykładem wsparcia bezpośredniego jest działalność Cargobull Finance. Jest to spółka należąca w 49 proc. do Schmitz Cargobull AG. Zajmuje się finansowaniem wszystkich  produktów przez nas oferowanych.  W sposób pośredni Schmitz Cargobull wspiera naszą działalność poprzez oferowanie m.in. kontraktów serwisowych  o zasięgu europejskim  oraz  usług serwisowych poprzez europejską sieć serwisową.  Ostatnio udoskonalono obsługę assistance poprzez wprowadzenie jednego numeru telefonu w całej europie pod który może zadzwonić kierowca w przypadku awarii na drodze.

- Sprzedaż naczep i zabudów oraz działalność usługową prowadzicie również w innych rejonach Polski. To duży atut dla użytkowników, którzy mogą dokonywać obsługi także poza miejscem prowadzenia działalności. Ile oddziałów ma polska spółka  EWT Truck & Trailer?
- EWT Truck & Trailer  posiada 9 Biur Handlowych łącznie z centralą firmy mieszczącej się w Ołtarzewie k. Warszawy.  Mieści się tu nowoczesne centrum zwane  „Cargobull Trailer Center” świadczące kompleksowe usługi dla klientów w zakresie sprzedaży naczep, finansowania, serwisu i sprzedaży oryginalnych części zamiennych. Biura handlowe rozmieszczone są w głównych miastach Polski a mianowicie: Gdynia, Szczecin, Poznań, Kutno, Białystok, Wrocław, Katowice, Lublin.
Należy tu również wspomnieć, iż firma EWT Truck & Trailer Polska rozwinęła na terenie całej Polski sieci autoryzowanych partnerów serwisowych Schmitz Cargobull, która liczy obecnie 16 partnerów z Centrum Serwisowym Schmitz Cargobull na czele.



- Na koniec zwykle pytam o nowości. Może porozmawiajmy o produktach, nad czym obecnie pracuje Schmitz Cargobull?
- Schmitz Cargobull jako lider innowacyjności w segmencie naczep siodłowych i przyczep wszystkie nowe rozwiązania techniczne i produkty testuje w jedynym w swoim rodzaju Cargobull Validation Center (CVC). CVC to nowoczesne centrum doświadczalne, w którym tworzy się prototypy pojazdów, wykonuje próby i doświadczenia wytrzymałościowe oraz wszelkiego rodzaju pomiary i testy niezbędne w ciągłym procesie rozwoju technologicznego.
W CVC była badana między innymi  stabilność i wytrzymałość naczepy firankowej S.CS MEGA z zabudową VARIOS® oraz systemem podwójnego załadunku. System skonstruowany z 22 przestawianych w pionie poprzecznych belek umożliwia transport 33 europalet o maksymalnej wadze do 10 ton na drugim poziomie ładunkowych. Taka naczepa zabiera na pokład w sumie 67 europalet spełniając przy tym najnowsze standardy zabezpieczenia ładunku wg. normy EN 12642 XL. Elementem wzmacniającym wytrzymałość zabudowy jest materiał użyty do produkcji bocznych kurtyn. Technologia TARPOS® to lepsza wytrzymałość kurtyny na uszkodzenia mechaniczne oraz wahania temperatury, większa elastyczność dzięki szczególnej strukturze materiału oraz ulepszona aerodynamika. Kurtyny TARPOS® montowane są we wszystkich rodzajach naczep firankowych Schmitz Cargobull. Koleją nowinką w segmencie naczep firankowych oraz burto - firankowych jest możliwość uzyskania certyfikatu zamknięcia celnego dla tego typu naczep. Wyposażenie TIR uzyskano dzięki specjalnemu mocowaniu plandeki dachowej oraz osłonięciu przedniego i tylnego mechanizmu naciągu kurtyny bocznej.
W segmencie naczep chłodniczych Schmitz Cargobull pochwalić się może nową konstrukcją ściany cyrkulacyjnej  - agregat chłodniczy pobiera więcej powietrza z boku optymalizując obieg powietrza w komorze ładunkowej załadowanej paletami okręconymi folią ochronną. Kolejne ulepszenie w topowym produkcie Schmitz’a to wewnętrzne oświetlenie powierzchni ładunkowej chłodni złożone z 4 punktów LED. Oświetlenie LED zużywa mniej energii od konwencjonalnego, oddaje na zewnątrz mniej ciepła oraz dużo lepiej doświetla wnętrze furgonu.



Image Image Image Image Image Image Image  




Dziękuję za rozmowę

Michał Bąk
Przeczytaj też:
Nowe naczepy Wielton dla firmy Francepol

Spółka PTH Francepol, w styczniu 2023 roku, zamówiła 100 naczep u wieluńskiego producenta. Kontrakt dotyczy wyprodukowania 50 szt. standardowych naczep kurtynowych Curtain Master i 50 naczep kurtynowych Curtain Master Mega.

Rynek naczep w dwóch pierwszych miesiącach 2023 roku

Od początku 2023r. grupa nowych przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t osiągnęła 4094 szt., co oznacza zmniejszenie popytu na te pojazdy o 7,6% w porównaniu z sytuacją w 2022 roku. Przyczep przybyło 409 szt. (-7,7%) a naczep 3685 (-7,6%).

Grupa Wielton szacuje rekordowy poziom przychodów w ubiegłym roku

W 2022 r. szacowane przychody Grupy Wielton po raz pierwszy w historii wyniosły ok. 3,44 mld zł, rosnąc o 28 proc.

Wielton dostarczy naczepy podkontenerowe do przewozu płynnych elektrolitów

Firma transportowo – logistyczna ADECON, specjalizująca się w przewozie materiałów niebezpiecznych, podpisała w 2022 r. umowę na wyprodukowanie przez Wielton łącznie 48 naczep.

Niezwykła aukcja Wielton dla WOŚP

Z okazji 31. finału WOŚP Grupa Wielton przygotowała aukcję, której zwycięzca będzie mógł zwiedzić infrastrukturę Działu Badawczo-Rozwojowego w Wieluniu, od kuchni zobaczyć jak wygląda proces całopojazdowego badania prototypów.

Rok 2022 u producentów naczep i przyczep

Popyt na naczepy i przyczepy ciężarowe rozwijał się w dużej części w wyniku wcześniejszych rejestracji ciągników samochodowych. Niestety rejestracje ciężarówek w grudniu wyhamowały, jednak naczepy odnotowały wzrost.

Wywrotki Wielton z nowymi udoskonaleniami

Spółka Wielton wprowadziła modernizacje i ulepszenia do swoich flagowych wywrotek. Modele Bulk Master i Weight Master zostały udoskonalone pod kątem zwiększenia ich trwałości i użyteczności.

Lód na dachu naczepy - Krone ma na to sposób

Zalegający lód na dachu naczepy to problem nie tylko kierowcy, ale też i jego szefa.

Schmitz Cargobull dostarcza zabudowę do ciężarówki napędzanej wodorem

Firma Schmitz Cargobull dostarczyła nadwozie typu furgon M.KO do podwozia napędzanego wodorem.

Wyszukiwarka

Informacje