Z wizytą w KH-KIPPER

Z wizytą w KH-KIPPER
KH-KIPPER to jeden z największych w Polsce producentów naczep, przyczep i zabudów dla branży budowlanej. Dynamiczny rozwój tej firmy to zasługa efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem. Wynikiem tego są nowoczesne wyroby wysoko cenione przez klientów. Tuż przed największą imprezą budowlaną - tragami AUTOSTRADA POLSKA w Kielcach - gościliśmy w KH-KIPPER, prosząc o kilka słów wypowiedzi na temat aktualnej sytuacji w firmie.



Andrzej Kamionka, dyrektor handlowy KH-Kipper

Niedawno, podczas jednej z prezentacji Państwa produktów widać było, że firma ciągle coś ulepsza usprawnia, na rynek wchodzą nowe modele naczep lub zabudów. Jednym słowem po mimo kryzysu, o którym mówi się nieustannie, KH-Kipper ciągle pnie się do góry. Co nowego ma w ofercie firma dla swoich klientów?
- Zawsze chcemy kreować trendy. Dzięki posiadanemu doświadczeniu oraz mocnemu działowi konstrukcyjnemu możliwe jest wprowadzanie nowych rozwiązań i produktów. W ostatnim czasie wprowadziliśmy nowy produkt: przyczepy niskopodwoziowe do przewozu maszyn. Wprowadzamy też nowy model zabudowy z burtą hydrauliczną. Zabudowa będzie miała uproszczoną, odchudzoną i zmodernizowaną konstrukcję oraz w opcji nowy model dachu aluminiowego składanego tylko na jedną stronę. Obecnie wykonujemy też zabudowę z aluminiową skrzynią half-pipe. Zabudowa będzie lżejsza o około 2 tony od standardowej wykonanej ze skrzynią ze stali Hardox. Nowe produkty będą pokazane na Targach Autostrada Polska.

Podsumowując ubiegły rok, ostrożnie szacowaliście poziom sprzedaży, zaznaczając, że produkcja w tym roku może być nieco mniejsza. Czy możemy już powiedzieć, jak rozwijają się inwestycje w budownictwie i czy popyt na wywrotki zmalał w stosunku do roku 2008?

- Na przełomie 2008/2009 złożyło się parę czynników wpływających na zmniejszenie liczby zamówień: okres zimowy, wysoka cena Euro oraz problem z pozyskaniem finansowania. Ocenialiśmy, że standardowo jak w latach normalnego popytu na rynku jak przed 2006 do połowy marca będzie mało zamówień. Potwierdziło się to i od drugiej połowy marca odnotowaliśmy znaczny wzrost ilości zamówień.

Oprócz produkcji zabudów oraz przyczep i naczep świadczycie usługi dodatkowe, takie jak m.in. montaż żurawi. Z jakim producentem urządzeń współpracujecie i na jakich pojazdach najczęściej wykonujecie tę usługę. Czy zajmujecie się również sprzedażą osprzętu do żurawi?
- Montujemy urządzenia hydrauliczne wszystkich producentów wg życzenia klienta. W cenie montażu uwzględniamy projekt, odbiór UDT oraz szkolenie z obsługi. W ofercie posiadamy także inne urządzenia i akcesoria do zabudów skrzyniowych i kontenerowych, wykonujemy montaż i serwis systemów przykrycia ładunku oraz montaż czołownic, urządzeń hakowych i bramowych.

Ubiegły rok stał pod znakiem wielu inwestycji, m.in. zakończyła się budowa zakładu w Skarżysku Kamiennej. Co ten zakład będzie produkował i jakie są specjalizacje poszczególnych Waszych zakładów?
- Główny zakład w Kajetanowie koło Kielc posiada kompletną infrastrukturę do produkcji wywrotek obejmującą nowoczesne maszyny do cięcia i gięcia, automaty do spawania, śrutownię, kabiny lakiernicze oraz dział montażu zabudów. Obecnie zakład w Skarżysku prowadzi dodatkową produkcję skrzyń wywrotek oraz ram. W razie potrzeby istnieją tam rezerwy do zwiększenia i rozszerzenia produkcji.

Ostatnie rynkowe propozycje KH-KIPPER to wręcz lawina różnych innowacji. Skąd czerpiecie pomysły? Czy posiadacie własne biuro konstrukcyjne?
- Głównym źródłem zmian są uwagi użytkowników odnośnie oczekiwań dot. produktów. Posiadamy rozbudowane biuro konstrukcyjne wyposażone w nowoczesny sprzęt i oprogramowanie do projektowania 3D, obliczeń wytrzymałościowych oraz innych prac projektowych. Zawsze też mocno korzystamy z internetowego dostępu do stron producentów podwozi zawierających specyfikacje, rysunki oraz instrukcje montażowe.

Jak wygląda sieć sprzedaży oraz punkty serwisowe pojazdów KH-KIPPER. Czy klient zainteresowany Waszym produktem musi odwiedzić Was w siedzibie firmy, czy zakupów można dokonywać także w innych rejonach kraju?
- Nasi handlowcy dojeżdżają do klientów zainteresowanych zakupem naszych produktów. Podobnie większość prac serwisowych wykonywana jest u klienta. Posiadamy samochody serwisowe wyposażone min. w sprzęt umożliwiający wykonanie większości prac łącznie ze spawaniem, malowaniem, wymianą oleju w układzie hydraulicznym czy wymianą elementów hydrauliki siłowej.

Na zakończenie chciałbym zapytać o rynki zbytu. Tak duża firma z pewnością sprzedaje swoje produkty również poza granicami Polski? Które kierunki leżą w polu Waszego zainteresowania? Jak zagraniczni klienci oceniają wyroby KH-Kipper?
- Najatrakcyjniejsze i najważniejsze są dla nas rynek polski oraz przyległe. Klienci za granicą głównie cenią sobie wysoką jakość produktów, przystępne ceny oraz profesjonalną realizację dostaw.



Dziękuję za rozmowę
Michał Bąk



Przeczytaj też:
IVECO na budowlanym szlaku

Lid

Impreza IVECO, której edycja niedawno się zakończyła, była największym testem pojazdów budowlanych w sezonie wiosennym w Polsce w 2012 roku.

Autostrada Wielkopolska pod opieką MAN

 

MAN-TGS_lid

W dniu 16.12.2011, w Obwodzie Utrzymania Autostrady Biały Mur koło Myszęcina miała miejsce prezentacja pojazdów MAN przeznaczonych do zimowej obsługi nowootwartego odcinka autostrady A2. Właścicielem pojazdów jest Autostrada Eksploatacja SA - spółką operatorską działającą na podstawie umowy z koncesjonariuszami - Autostradą Wielkopolską SA. oraz Autostradą Wielkopolską II SA. Firma ta zatrudnia obecnie ponad 430 osób, które codziennie troszczą się o bezpieczeństwo kierowców podróżujących autostradą A2.

Scania Test Tour 2011

Scania-Test-Tour-2011

Pięć pojazdów budowlanych, cztery samochody komunalne oraz maszyny budowlane firmy LIEBHERR uczestniczyły w tegorocznym teście ciężarówek Scania. Imprezy odbyły się na początku kwietnia br. i miały miejsce w jedenastu lokalizacjach na terenie całego kraju.

Volvo FMX w siedem dni

Volvo_FMX

Volvo Trucks zamierza znacząco zwiększyć swój udział w globalnym rynku pojazdów budowlanych. Kluczem dla osiągnięcia tego celu ma być zmodernizowany model FM, który dla zastosowań w trudnych warunkach nosi nazwę FMX.
To co najważniejsze w branży ...


Zanosiło się, że będzie podobnie, jak w 2009 roku. Szefowie firm dostarczających pojazdy użytkowe na polski rynek ostrożnie prognozowali wzrosty sprzedaży na poziomie 10-20 procent. Dziś z zadowoleniem możemy powiedzieć, że rok 2010 pozytywnie zaskoczył wszystkich.

Budowlany Show Mercedes-Benz

lid

Daimler AG to jeden z największych producentów samochodów ciężarowych na świecie. W 2009 dział Daimler Trucks wyprodukował 235 474 pojazdów, obroty wyniosły 18 360 min euro. W najważniejszych regionach (Europa, Ameryka Północna i Azja) spółka Daimler Trucks - mimo kryzysu - zdołała utrzymać, a nawet powiększyć swój udział w rynku, zachowując pozycję lidera światowego rynku średnich i ciężkich samochodów ciężarowych.

AUTOSTRADA-POLSKA 2009

P
iętnasta edycja kieleckich targów AUTOSTRADA-POLSKA już za nami. Mniejsza liczba wystawców, jaka zgłosiła swój udział w tym roku, nie oznacza bynajmniej mniejszej oferty wystawowej. Niestety recesja w branży, także budowlanej, przerzedziła nieco szeregi firm prezentujących swoje oferty. Wielu producentów zdecydowało się na wspólne stoiska, wystawiając samochody ciężarowe np. wraz z firmami zabudowującymi. Tym bardziej wyrazy uznania należą się dla tych, którzy zdecydowali się bogatą paletę produktów prezentować nadal pod własnym logo.
Buduj z Mercedes-Benz!

P
rezentacją ciężarówek budowlanych, która odbyła się niedaleko Puław, firma Mercedes-Benz Polska zainaugurowała rozpoczęcie sprzedaży Actrosa III w wersji do zastosowań budowlanych. Pokaz praktycznych możliwości nowych Mercedesów z pewnością przeszedł najśmielsze oczekiwania zaproszonych gości. Główny bohater Actros MP III nie tylko spisał się jak należy, ale także pokazał lwi pazur, którego na co Imagedzień chyba nie ma okazji wystawiać. Pokazy pojazdów budowlanych zwykle odbywają się w terenie, który jest zbliżony do warunków panujących na budowie. Tym jednak razem organizatorzy poszli nieco dalej - Mercedes Actros musiał się zmierzyć z materią, jaka występuje tylko w ekstremalnych warunkach terenowych. Głębokie rowy wypełnione wodą oraz śliska glina na podjazdach i zjazdach jeszcze bardziej urozmaicały trasę przejazdów.
Nowa przyczepa KH-Kipper ImageNajnowszym produktem firmy KH-KIPPER, podkieleckiego producenta wywrotek, jest przyczepa niskopodwoziowa przeznaczona do transportu maszyn budowlanych. Pojazd z centralnie umieszczonymi osiami (wersja 2 lub 3-osiowa) o nośności 9 ton każda wyposażona będzie w hydraulicznie opuszczane najazdy. Długość przyczepy wynosi 9200 mm, a waga ok. 4600 kg.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL