Wynajem samochodów ciężarowych w 2020 roku

Ireneusz Sobieski DBK

Co czeka rynek transportu w tym roku oraz jak powyższe wpłynie na sektor wynajmu pojazdów użytkowych?

- Brexit, Pakiet Mobilności, sytuacja w Chinach, która już mocno rzutuje na globalną gospodarkę, a do tego słabnące europejskie PKB. Prognozy analityków branży transportowej w odniesieniu do roku 2020 dalekie są od optymistycznych. Jest to w dużej mierze spowodowane spowolnieniem gospodarczym, stagnacją PKB w Unii Europejskiej, które może być na poziomie podobnym lub niższym od roku ubiegłego, wciąż rosnącymi kosztami pracy, pogłębiającymi się problemami z zatrudnieniem, ale i kolejnymi zmianami w otoczeniu prawnym, m.in. wprowadzeniem Pakietu Mobilności. Do tego doszedł Brexit, którego następstwem są niejasności w polityce celnej, a tym samym możliwe przestoje – zwłaszcza po stronie brytyjskiej czy francuskiej. Nie bez znaczenia pozostaje również kwestia koronawirusa oraz powiązana z nią rosnąca rezerwa społeczna i gospodarcza. Wszystko to sprawia, że przedsiębiorcy, także z sektora TSL, na ten rok patrzą z dużą rezerwą. Nie wiedząc, co przyniesie jutro, z jakimi kosztami i problemami przyjdzie im się mierzyć, ostrożnie podchodzą do tematu inwestycji, a tym samym mrożenia pieniędzy w zakup pojazdów. Zresztą z podobnymi problemami mierzy się cały sektor motoryzacyjny z raportu KPMG i Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że 83% producentów i 74% dystrybutorów spodziewa się pogorszenia sytuacji w nadchodzących miesiącach.

Jak to się ma do branży wynajmu pojazdów użytkowych?
- Paradoksalnie dzięki powyższemu branża wynajmu pojazdów użytkowych w tym roku będzie się bardzo dynamicznie rozwijała. Wynajem stanowi bowiem najbardziej efektywną i bezpieczną alternatywę dla zakupu bądź leasingu pojazdu. Według badań firmy konsultingowej Frost & Sullivan w Polsce, która stanowi jeden z największych rynków transportu w Europie (obok Wielkiej Brytanii, Francji, Włoch i Niemiec), wynajem będzie się rozwijał najbardziej dynamicznie. Dla firm stanowi on bowiem gwarancję elastyczności i możliwości dostosowania się do zmieniającej koniunktury i sezonowości bez konieczności inwestowania własnych środków. Jest przy tym znacznie korzystniejszy od leasingu, bo to nie jest pojedyncza usługa, lecz pakiet usług. Wynajem długoterminowy w DBK Rental zawiera w sobie udostępnienie pojazdu, zarządzanie nim, usługi serwisowe, podatki drogowe, samochód zastępczy w razie potrzeby, a nawet zarządzanie oponami. Czyli klient otrzymuje wszystko to, co w leasingu plus wiele, wiele więcej w ramach jednej stałej z góry znanej raty bądź opłaty abonamentowej. A jeśli pojawi się duży kontrakt bądź sytuacja awaryjna, może dodatkowo skorzystać z oferty wynajmu krótkoterminowego, aby zachować rzetelność biznesową, konkurencyjność oraz mobilność. Jestem przekonany, że rok 2020 będzie przede wszystkim rokiem mobilności, a wynajem to najlepszy sposób na to, aby ją zachować w każdych warunkach oraz czasach niepewności.

Ireneusz Sobieski, prezes Grupy DBK

Przeczytaj też:
Dwieście nowych DAF-ów dla służb komunalnych

Firma Renewi zajmująca się odpadami otrzymała ostatnio pierwsze, z zamówionej partii 200 ciężarówek DAF, samochody do użytku w regionie Beneluksu.

 

Ciężarówki DAF CF i XF w nowych konfiguracjach napędów. Dodatkowy napęd do ciągników siodłowych

Modele CF i XF dostępne z dołączanym napędem przedniej osi za pomocą jednego przycisku na desce rozdzielczej.

 

Rejestracje nowych samochodów ciężarowych w Polsce odnotowały rekordowy spadek

Do recesji na rynku transportowym dołączy jeszcze brak nowych pojazdów oraz złe nastroje społeczne przedsiębiorców.

 

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o MirrorCam, a nie masz okazji zapytać...

Kamery na krótkim ramieniu zamocowane do dachu i wyświetlacze na słupkach - to własnie oferuje nowy Mecedes Actros.

 

Jak wzorowo radzić sobie z pandemią koronawirusa w logistyce. GEFCO Polska wprowadza zaostrzone procedury ochrony

GEFCO Polska wprowadziła szereg zmian dla zapewnienia bezpieczeństwa zdrowia pracowników i partnerów oraz zachowania ciągłości realizowania zleceń.

 

Nowy MAN TGX 2020. Co dalej z nowym modelem ciężarówki? Scania z nowymi mobilnymi warsztatami na kołach

Nowe samochody serwisowe będą wykorzystywane do obsługi klientów w czterech serwisach Scania.

 

Unijny rynek ciężarówek u progu kryzysu epidemii. Rejestracje nowych samochodów w UE

W lutym 2020 r. rejestracje pojazdów użytkowych w całej Unii Europejskiej spadły o 6,2%.

 

Branża magazynowa wobec kryzysu epidemii. Rokowania są pozytywne

W przeciwieństwie do branży automotive rynek magazynowy nadal się rozwija.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL