Nowa rodzina MAN TG - idealne dopasowanie do wymagań klienta transportowego

Joahim Drees MAN Truck

Joachim Drees zarządza w MAN Truck & Bus SE od 2015 roku.

Pod jego kierownictwem pracownicy MAN opracowali teraz nową gamę ciężarówek. Jednocześnie prezes Drees, w jeszcze większym stopniu, dostosował filozofię firmy do wymagań klientów.

W ciągu ostatnich kilku lat był to najważniejszy projekt w MAN Truck & Bus, teraz prezentuje pan nowe ciężarówki publiczności. Co to za uczucie?
J.Drees: - To niesamowite! Nadal dobrze pamiętam moment, w którym zobaczyłem pierwsze grafiki nowej ciężarówki: to było w kwietniu 2015 r., Krótko po objęciu stanowiska prezesa zarządu MAN Truck & Bus. To pierwsze spojrzenie absolutnie mnie zafascynowało. A kiedy zobaczyłem wszystkie szczegóły nowych pojazdów, byłem absolutnie podekscytowany. I wtedy naprawdę zaczęła się prawdziwa praca. W ciągu ostatnich pięciu lat daliśmy z siebie wszystko, abyśmy mogli zaprezentować naszym klientom najlepszy pojazd na rynku. Chciałbym podziękować wszystkim za to zaangażowanie. To niesamowity wysiłek zespołu. Wszyscy w firmie MAN mogą być bardzo dumni z tej wspaniałej ciężarówki. I osobiście jestem dumny z bycia częścią tego silnego zespołu.

Ilu pracowników było zaangażowanych w rozwój?
J.Drees: - Na początku istniała niewielka grupa kolegów, którzy opracowali pierwsze projekty. W drugim etapie utworzyliśmy podstawowy zespół 80 pracowników, w końcu było dwadzieścia zespołów z przedstawicielami z każdej dziedziny - ponad 200 osób na całym świecie. Ostatecznie w cały projekt MAN NTG było zaangażowanych około 2100 pracowników. Jednak zaangażowanych było także 150 klientów. Włączaliśmy ich do procesu rozwoju, ponieważ od samego początku bardzo ważne było dla nas dostosowanie nowego pojazdu do potrzeb klientów - firm transportowych.

W jakim stopniu wprowadzenie nowej generacji ciężarówek jest czymś wyjątkowym?
J.Drees: - Ostatnia premiera to był MAN TGA w 2000 roku - wyjątkowa historia sukcesu, która trwa do dziś. Nowa seria - większych samochodów będzie kontynuować tę historię sukcesu. Większość pracowników przeżywa takie wydarzenie tylko raz w swoim życiu zawodowym.

Wprowadzenie na rynek następuje w okresie wielkich wstrząsów, branża transportowa przechodzi głęboką transformację. Czy to dobry czas na nową generację ciężarówek?
J.Drees: - Nasza nowa ciężarówka to nic innego jak odpowiedź na wyzwania i zmiany w naszej branży. Klient potrzebuje niezawodnego pojazdu, który będzie ekonomiczny i idealnie do niego dostosowany, od prowadzenia po komfort jazdy i wypoczynku. Ponadto najlepsza możliwa usługa aftersales. Oferujemy mu to w nowej generacji ciężarówek. Dajemy najlepszy pakiet na rynku, dzięki któremu możemy ułatwić mu pracę. Właśnie o to chodzi. To właśnie rozumiemy przez naszą obietnicę marki: Simply My Truck.

Jakie są wyzwania branży transportowej?
J.Drees: - Dużym problemem jest brak kierowców. Na przykład w Europie brakuje już 50 000 kierowców. Jeśli spedytor chce przyciągnąć i zatrzymać najlepszych kierowców, powinien zorganizować swoją pracę w najlepszy możliwy sposób. Kolejne wyzwanie to postępująca cyfryzacja wszystkich procesów logistycznych. Usługi cyfrowe sprawiają, że biznes jest znacznie bardziej wydajny i pomaga osiągnąć wyższe marże. Ale wadą jest większa złożoność, z którą zmaga się wielu naszych klientów. Wreszcie kwestia zrównoważonego rozwoju, która jest kluczowa. Ustawodawcy domagają się znacznego ograniczenia emisji CO2. 15 % do 2025 r., 30 % do 2030 r. Nowa ciężarówka ma odpowiedzi: nowy pojazd zużywa osiem procent mniej paliwa w transporcie dalekobieżnym niż poprzedni model z silnikiem Euro 6c. 8%! To jest ogromne wyzwanie. Redukcja emisji CO2 w sposób zrównoważony, co oznacza również zysk dla naszych klientów.

Jakie są najbardziej znaczące cechy, które sprawiają, że nowa generacja ciężarówek MAN jest najlepszą ofertą na rynku?
J.Drees: - Cztery punkty są szczególnie ważne. Po pierwsze, całkowicie przeprojektowaliśmy kabinę i stworzyliśmy najbardziej innowacyjne i wygodne miejsce pracy kierowcy w branży pojazdów użytkowych. Po drugie, zapewniamy jeszcze większą wydajność i oszczędność. Dzięki nowemu pojazdowi zmniejszamy zużycie paliwa - jak już wspomniano - nawet o 8 %. To znacznie zmniejsza całkowity koszt posiadania (TCO). Powiększyliśmy również ładowność, możliwe są dodatkowe 230 kilogramy. Trzeci plus: zoptymalizowany czas pracy. Jesteśmy producentem z najbardziej niezawodnymi pojazdami. Raporty TÜV są jasne od lat: liczba pojazdów wolnych od wad rośnie wraz z każdym nowym modelem. Dzięki MAN ServiceCare oferujemy proaktywne zarządzanie serwisem. A Jest to możliwe dzięki wybiegającemu w przyszłość planowaniu. Poprzez inteligentne planowanie wizyt serwisowych można znacznie zwiększyć dostępność pojazdów. I wreszcie czwarte: obiecujemy naszym klientom osobiste, kompetentne i niezawodne partnerstwo. Około 1700 centrów usług i warsztatów w 138 krajach - to mówi samo za siebie.

Jak zapewnić, że standard techniczny nowej ciężarówki żeby był aktualny za kilka lat?
J.Drees: - W nowej generacji stosujemy zupełnie nową architekturę elektroniki, która jest gotowa na integrację przyszłych wymagań. Na przykład dodatkowe czujniki i funkcje mogą być łatwo modernizowane. Umożliwia to nieskomplikowaną integrację napędów alternatywnych, nowych systemów wspomagających lub funkcji automatyzacji. Osiągnęliśmy już nowy poziom cyfryzacji. Jest to pierwsza w pełni połączona sieć: ciężarówka i infrastruktura otwartą na dalsze zastosowania cyfrowe w przyszłości. W przyszłości będzie także możliwe świadczenie usług bezprzewodowych. Jeśli potrzeby klienta zmienią się, będzie on mógł odpowiednio dostosować swoją ciężarówkę w przyszłości.

Wymagania klientów w kontekście ich nowoczesnej logistyki stają się coraz bardziej zróżnicowane, pojazdy muszą być coraz bardziej dostosowane do nich. Jak sobie z tym poradzicie?
J.Drees: - W przyszłości znacznie bardziej zbliżymy do konfiguracji w oparciu o konkretne zadanie transportowe i specyficzne potrzeby klienta. Nasi pracownicy sprzedaży stosują różne kryteria, aby poznać indywidualne potrzeby potencjalnego klienta. Zwykle zajmuje to mało czasu, a ogromnie upraszcza cały proces ofertowania dla klienta. Oczywiście korekty są możliwe na każdym etapie negocjacji. Bardzo ważne jest, abyśmy stali się znacznie bardziej wydajni: mamy teraz w ofercie o 10 % więcej wariantów, ale o 20 % mniej części.

Podsumowując: Bardziej niezawodny pojazd, miejsce pracy idealnie dostosowane do kierowcy, większa wydajność i oszczędność - czy są to najważniejsze cechy New Truck Generation?
J.Drees: - Tak jest. Nasza obecna oferta mówi w zasadzie wszystko: po prostu My Simply Truck. A to oznacza: kierowca i przewoźnik mają dokładnie taki pojazd, jakiego potrzebują do swojej pracy. Jesteśmy przekonani, że oferujemy najlepszy pakiet usług wraz z nową generacją ciężarówek. Bardzo ważne jest, aby praca naszych partnerów i ich kierowców była jak najłatwiejsza. Uproszczenie działalności - to daje nowa generacja pojazdów.

Jak zmiana w branży transportowej zmienia firmę MAN Truck & Bus?
J.Drees: - Radykalne zmiany w naszej branży zmieniają także MAN. Transformacja, która następuje dotyczy wszystkich obszarów. Nasza nowa generacja ciężarówek oznacza tę zmianę. Wraz z początkiem tego projektu nasze wewnętrzne działania również przyspieszyły. Od badań, przez produkcję, po marketing i komunikację: We wszystkich obszarach - równolegle z rozwojem nowej ciężarówki - stworzyliśmy nowe procesy i struktury. Najważniejszym priorytetem było uczynienie MAN Truck & Bus jeszcze bardziej zorientowanym na klienta. Więc nie tylko zbudowaliśmy nową ciężarówkę, ale także rozwinęliśmy przy okazji całą firmę. Cały zespół MAN dał z siebie wszystko! Cała pasja i siła napędowa pracowników MAN spoczywa w tym produkcie. Oferujemy klientowi najlepszą ofertę na rynku, nasze nowe pojazdy MAN.

Przeczytaj też:
Scania z nowymi mobilnymi warsztatami na kołach

Nowe samochody serwisowe będą wykorzystywane do obsługi klientów w czterech serwisach Scania.

 

Unijny rynek ciężarówek u progu kryzysu epidemii. Rejestracje nowych samochodów w UE

W lutym 2020 r. rejestracje pojazdów użytkowych w całej Unii Europejskiej spadły o 6,2%.

 

Branża magazynowa wobec kryzysu epidemii. Rokowania są pozytywne

W przeciwieństwie do branży automotive rynek magazynowy nadal się rozwija.

 

ZMPD - Tarcza nie wystarcza

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce uważa, że pakiet pomocowy rządu dla przedsiębiorców jest niewystarczający.

 

MAN Truck & Bus poinformował o trudnościach z utrzymaniem produkcji

Kolejne fabryki samochodów ciężarowych wstrzymują produkcję pojazdów.

 

Czy na rynku zabraknie nowych ciężarówek? Fabryki wstrzymują produkcję

Brakuje komponentów do produkcji samochodów ciężarowych.

 

Mapa online dla czasów oczekiwania ciężarówek na europejskich przejściach granicznych

Mapa natężenia ruchu z przejść granicznych dotyczy samochodów ciężarowych. Turystyczny ruch pojazdów niezwiązanych z transportem jest w zasadzie wstrzymany.

 

Transport drogowy. Aktualna sytuacja na granicach

W wyniku pandemii Covid-19, która dotyka w większym lub mniejszym stopniu wszystkie kraje europejskie od wczoraj wprowadzono ograniczenia dotyczące ciężarówek:

 

Austria i Włochy zniosły zakazy ruchu dla ciężarówek. Sprawdź do kiedy

W obliczu światowego kryzysu związanego z pandemią różne kraje podejmują środki w celu ułatwienia tranzytu swoich ciężarówek.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL