4Poland – Volvo Trucks skutecznie wspiera polski transport

Wilhelm Rożewski - Volvo Trucks - 4Poland

Rozmowa z Wilhelmem Rożewskim - dyrektorem Marketingu Volvo Trucks Poland


Mija rok kiedy Volvo Trucks Poland zaingurowało akcję 4Poland. Akcja okazała się "strzałem w dziesiątkę", gdyż rynek od dawna oczekiwał takich działań. Trafiliście w dobrym czasie i z dobrym pomysłem. Jak podsumował by Pan pierwszy rok działalności?

WR: - To prawda, że trafiliśmy z dobrym produktem w dobry czas, ale przede wszystkim sprawdziło się nasze nowe podejście do biznesu. W działaniach Volvo Trucks Poland chcemy skupiać się, nie tylko na przewoźnikach międzynarodowych, ale także dostrzegamy potrzeby rodzimego rynku transportowego. W ramach 4Poland wspieramy właśnie rynki lokalne. W 2018 roku wydaliśmy 895 podwozi co stanowiło 21% wzrost w stosunku do roku 2017. Zgodnie z naszymi założeniami akcja budzi duże zainteresowanie przewoźników. Ciągle pojawiają się nowe pomysły, które w tym roku zamierzamy realizować.


Co skłoniło Volvo Trucks Poland do działań zmierzających stworzenie właśnie takiej akcji, jak wsparcie dla polskich firm?

WR: - Rynek transportów długodystansowych jest stabilny i my jako marka Volvo mamy w nim swoją silną pozycję. Trzeba również pamiętać, że w Polsce jest kilka tysięcy firm, które swoje środki transportu wykorzystują tylko w kraju. Do nich kierujemy ofertę sprzedażową 4Poland. Odkryliśmy duży potencjał w tym rynku i chcemy tam bardzo mocno działać.


W jaki sposób chcecie wspierać polski transport?

WR: - Mamy kilka ciekawych pomysłów, jak dotrzeć do lokalnego odbiorcy. Chcemy być obecni wszędzie tam, gdzie moglibyśmy naszą wiedzą wesprzeć krajowych przewoźników. Trzeba pamiętać, że lokalny transport to bardzo wiele gałęzi gospodarki, a także pojazdy specjalistyczne np. dla służb ratowniczych. Tworząc naszą specjalną ofertę dla rodzimego biznesu będziemy się starać docierać wszędzie tam, gdzie widzimy potencjał dla naszych działań. Muszę przyznać, że w tym roku oczekiwania są bardzo duże, a zadania przed nami bardzo ambitne.


Co wyróżnia Was spośród innych producentów ciężarówek

WR: - Przede wszystkim jakość - nasze pojazdy są znane z wysokiej jakości materiałów oraz solidnego wykonania. Dzięki temu oferujemy niezawodne ciężarówki. Kierowcy chwalą nas za wysoki komfort jazdy i niskie koszty użytkowania. Jesteśmy innowacyjni - nasze samochody, oprócz tradycyjnych diesli, mogą być zasilane również paliwami alternatywnymi. Idziemy z duchem czasu i jako jedni z pierwszych oferujemy pojazdy napędzane LNG, CNG, a także pojazdy w pełni elektryczne. W przypadku podwozi, nasze samochody cechuje możliwość łatwej i szybkiej zabudowy. Dzięki temu producenci zabudów mogą uniknąć skomplikowanych modyfikacji, a klient może liczyć na krótki okres realizacji zamówienia. Volvo kojarzy się również z bezpieczeństwem - oferujemy je w standardzie. W naszych pojazdach zamontowanych jest wiele funkcji podnoszących bezpieczeństwo kierowcy oraz innych użytkowników dróg.


Oferta 4Poland to nie tylko samochody?

WR: - Istotnie. Dostarczamy polskiemu klientowi nie tylko nowoczesne narzędzie pracy, ale cały pakiet rozwiązań biznesowych. Ideą akcji jest wsparcie, doradztwo i pomoc w wyborze kompleksowego rozwiązania transportowego, które będzie najbardziej optymalne dla danego rodzaju transportu. Nie chcemy sprzedawać samych pojazdów, gdyż stanową one tylko część naszej szerokiej oferty handlowej. Mamy duże doświadczenie na rynku i chcemy podzielić się nim z naszymi klientami. Dlatego m.in. podpowiadamy, jak korzystnie sfinansować środki transportu. Ważną cechą oferty 4Poland jest to, że klient otrzymuje propozycję leasingu lub wynajmu w tej walucie jaką zarabia, czyli w polskich złotych. Inną ważną cechą oferty, w ramach akcji 4Poland, są kontrakty serwisowe dostosowane do warunków pracy danego przewoźnika. Jeśli firma prowadzi transport na terenie kraju przyjmujemy, że również w kraju, klient będzie serwisować swoje pojazdy. Pozwoliło nam to opracować tańszą ofertę serwisową, gdyż obsługa w polskich punktach obsługowych generuje niższe koszty kontraktów. Warto też wspomnieć, że pojazdy z oferty 4Poland objęte są aż 4-letnią gwarancją.


Dla jakich branż kierujecie swoją ofertę?

WR: - W Polsce działa bardzo dużo firm, które wykorzystują transport ciężarowy w prowadzeniu działalności. Podwozia, które oferujemy mogą być wykorzystane w sektorze budowlanym, komunalnym, szeroko pojętej dystrybucji oraz, jak już wcześniej wspomniałem, mamy również podwozia pod zabudowy specjalistyczne np. dla straży pożarnych, służb technicznych, czy też energetyki. Wspomnę tyko o niektórych zaletach naszych samochodów: mamy doskonałe układy napędowe, wytrzymałe mosty, skrzynie z nadbiegiem, lżejsze konstrukcje podwozi budowlanych, podnoszoną tylną oś napędową w konfiguracji 6x4, czy bogatą ofertę ram podwozi, które występują w długościach nawet co 15 cm.


W ramach akcji 4Poland chcecie edukować również dzieci?

WR: - Volvo od lat działa na rzecz bezpiecznego transportu. Tak jesteśmy postrzegani i dbamy o ten wizerunek. Nasza ostatnia kampania „Stop Look Wave” doskonale wpisuje się w misję działalności również programu 4Poland. „Stop Look Wave” ma za zadanie pokazać dzieciom, jak powinny zachować się widząc przejeżdżający samochód ciężarowy. Co widzi, a czego nie widzi kierowca siedzący w kabinie ciężarówki. Wspierając lokalne społeczności w prowadzeniu biznesu 4Poland edukuje również najmniejszych członków tych społeczności. W samym tylko 2018 roku, w różnych akcjach w naszych prezentacjach, wzięło udział blisko 1000 dzieci. Jest to dla nas bardzo istotny aspekt działalności.


Wspieracie lokalne inicjatywy, co to znaczy?

WR: - Bliska współpraca z lokalnymi społecznościami pozwala nam na lepsze zrozumienie potrzeb firm i w ten sposób możemy prowadzić odpowiednie doradztwo dając pomoc techniczną a nawet prawną w dziedzinie wykonywania transportu. Pomagamy lokalnym przedsiębiorcom również w promocji ich firm. Poznajemy region, specyfikę pracy przewoźników i przedstawiamy im naszą ofertę. Oferujemy samochody tylko nowe i pod indywidualne zamówienia, nie są to samochody stokowe.


W ramach akcji nie działacie sami? Kto jest Waszym partnerem?

WR: - Do współpracy zaprosiliśmy firmy zabudowujące różnych branż, ale także firmy z sektora ubezpieczeniowego, czy też firmy finansujące środki transportu. Jesteśmy otwarci na współpracę i zapraszamy do udziału w naszym projekcie wszystkich chętnych.


Na jakie działania, w ramach akcji, będziemy mogli liczyć w tym roku?

WR: - Mamy w planach zorganizować drugą edycję targów 4Poland. To dla nas ważna impreza, gdyż jest ona prezentacją całego portfolio pojazdów Volvo Trucks. Targi 4Poland należy traktować, jako platformę do rozmów i bliskich spotkań. Pierwsza edycja była dla nas dużym zaskoczeniem, gdyż oprócz wielu nowych kontaktów sprzedaliśmy tam wszystkie nasze samochody prezentacyjne. To świadczy to o tym, że klienci są zainteresowani naszymi pojazdami, ale przede wszystkim formułą akcji 4Poland. Oprócz tego będziemy aktywnie promować nasze rozwiązania wśród lokalnych firm posiadających transport. Chcemy również kontynuować programy edukacyjne dla dzieci. Dzięki 4Poland nasz udział w rynku podwozi wynosi obecnie 16,6%. Według danych CEPIK-u mamy w tym segmencie pojazdów 3 miejsce - to zobowiązuje!

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL