Schmitz Cargobull Numer 1 w Polsce

Rok 2016 był dla większości producentów oraz dostawców naczep i przyczep wyjątkowo udany.
- Nasze osiągnięte wyniki, nadzwyczaj duża dynamika sprzedaży, większe udziały rynkowe umocniły pozycję marki Schmitz Cargobull na polskim rynku. Bycie leaderem jest dla naszej firmy EWT Truck & Trailer - od lat oficjalnego Partnera Schmitz Cargobull - szczególnie ważnym wyróżnieniem. Warte podkreślenia jest ogromne znaczenie rynku polskiego i pokładane w nas oczekiwania. Jesteśmy drugim pod względem wielkości rynkiem sprzedaży dla marki Schmitz. Zarówno w Niemczech na rodzimym rynku, jak i w Polsce marka Schmitz Cargobull w roku 2016 umocniła pozycja leadera rynkowego. Sukces osiągnęliśmy dzięki bardzo wysokiej satysfakcji klientów z jakości oferowanych produktów oraz z jakości dostarczanych usług sprzedażowych i serwisowych - mówi Andrzej Dziedzicki - Dyrektor Handlowy firmy EWT Truck & Trailer – Generalnego Przedstawiciela Schmitz Cargobull na Polskę.
- Biorąc pod uwagę pierwsze rejestracje nowych naczep i przyczep o DMC > 3,5t jesteśmy na pierwszym miejscu z udziałem rynkowym 21,9%. Biorąc pod uwagę tylko nowe naczepy o DMC > 3,5t udział ten jest jeszcze wyższy i kształtuje się na poziomie 24,1 % co oznacza, że co czwarta naczepa rejestrowana w Polsce jest naczepą marki Schmitz.
Podsumowując rynek naczep w 2016 r. pod kątem typów istotnych z punktu widzenia Schmitz Cargobull, tj. naczepy furgonowe, skrzyniowe i samowyładowcze, udział Schmitza nadal wzrasta o ponad 3 punkty procentowe do 27,5%, co daje nam również 1 miejsce w tym segmencie naczep.
Możemy również pochwalić się pierwszym miejscem na rynku jeśli chodzi o naczepy chłodnicze gdzie nadal jesteśmy liderem w tym segmencie z wynikiem 70,6% udziału rynkowego.Odnosząc się do dynamiki rynku możemy mówić o prawie 23 procentowym wzroście sprzedaży naczep, gdzie rynek zamknął się sumą 21.352 zarejestrowanych sztuk. Przy czym dynamika wzrostu sprzedaży naczep Schmitz była wyższa od dynamiki rynku o 2%, co dla naszej marki jest bardzo pozytywne. Cieszymy się i dziękujemy naszym Klientom za zaufanie jakim nas obdarzyli, wybierając nasze produkty - podsumował Andrzej Dziedzicki.

Spółka PTH Francepol, w styczniu 2023 roku, zamówiła 100 naczep u wieluńskiego producenta. Kontrakt dotyczy wyprodukowania 50 szt. standardowych naczep kurtynowych Curtain Master i 50 naczep kurtynowych Curtain Master Mega.

Od początku 2023r. grupa nowych przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t osiągnęła 4094 szt., co oznacza zmniejszenie popytu na te pojazdy o 7,6% w porównaniu z sytuacją w 2022 roku. Przyczep przybyło 409 szt. (-7,7%) a naczep 3685 (-7,6%).

W 2022 r. szacowane przychody Grupy Wielton po raz pierwszy w historii wyniosły ok. 3,44 mld zł, rosnąc o 28 proc.

Firma transportowo – logistyczna ADECON, specjalizująca się w przewozie materiałów niebezpiecznych, podpisała w 2022 r. umowę na wyprodukowanie przez Wielton łącznie 48 naczep.

Z okazji 31. finału WOŚP Grupa Wielton przygotowała aukcję, której zwycięzca będzie mógł zwiedzić infrastrukturę Działu Badawczo-Rozwojowego w Wieluniu, od kuchni zobaczyć jak wygląda proces całopojazdowego badania prototypów.

Popyt na naczepy i przyczepy ciężarowe rozwijał się w dużej części w wyniku wcześniejszych rejestracji ciągników samochodowych. Niestety rejestracje ciężarówek w grudniu wyhamowały, jednak naczepy odnotowały wzrost.

Spółka Wielton wprowadziła modernizacje i ulepszenia do swoich flagowych wywrotek. Modele Bulk Master i Weight Master zostały udoskonalone pod kątem zwiększenia ich trwałości i użyteczności.

Zalegający lód na dachu naczepy to problem nie tylko kierowcy, ale też i jego szefa.

Firma Schmitz Cargobull dostarczyła nadwozie typu furgon M.KO do podwozia napędzanego wodorem.