Wydarzenia branży transportowej
-
Test teoretyczny i odpowiedzi
Już dziś przygotuj się do kolejnej edycji YETD. Publikujemy pełny test wielokrotnego wyboru razem z odpowiedziami.
-
O konkursie
Organizowany przez Scania konkurs Young European Truck Driver odbywa się co dwa lata. Po raz pierwszy rozegrany został w 2003 roku. Uczestniczyć w nim mogą zawodowi kierowcy ciężarówek wszystkich marek, w wieku do 35 lat.
-
Zadbaj o pieniądze Twojej firmy -konferencja
Truck & Business Polska wydawca kilku popularnych magazynów dla branży TSL organizuje kolejną konferencję przeznaczoną dla menadżerów firm transportowych. Tym razem, motywem przewodnim są fundusze pozyskiwane na rozwój przedsiębiorstw oraz narzędzia do optymalizacji kosztów transportu.
-
Kamera ONLINE
Z powodów technicznych, kamera internetowa ze zlotu MASTER Truck w Opolu nie zostanie podłączona.
W szystkich zainteresowanych, serdecznie przepraszamy, ale zaistniala sytuacja, której nie mogliśmy przewidzieć.
Obiecujemy, że na nastepnym zlocie MASTER TRUCK, wszystko będzie działać !
-
Harmonogram Zlotu Master Truck
III MIĘDZYNARODOWY ZLOT CIĘŻAROWYCH POJAZDÓW TUNINGOWANYCH
„MASTER TRUCK”
OPOLE 21 – 22 LIPCA 2007 -
Eliminacje regionalne YETD 2007
23 czerwca uczestniczyliśmy w ostatnich eliminacjach regionalnych prestiżowego konkursu dla młodych kierowców ciężarówek, którego organizatorem jest szwedzi producent pojazdów uzytkowych -Scania. Końcowe zmagania odbywały się jednocześnie w Warszawie i Lublinie. Dzięki nim poznaliśmy najlepszych zawodowych kierowców ciężarówek konkursu Young European Truck Driver 2007.
-
Truck & Business Day
Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w bezpłatnej konferencji skierowanej do kadry menedżerskiej firm sektora TSL -"TENDENCJE I PROGNOZY ROZWOJU USŁUG TRANSPORTOWO-LOGISTYCZNYCH".
-
III MASTERTRUCK już wkrótce
Redakcja nadawanego w telewizji TVN Siedem programu NA OSI wraz z Politechniką Opolską organizują trzecią już edycję Międzynarodowego Zlotu Ciężarowych Pojazdów Tuningowanych MASTER TRUCK.
-
Pomorska Miss Scania po raz piąty
9 września br. w siedzibie gdańskiego dealera Scania Polska już po raz piąty odbył się konkurs Pomorska Miss Scania. Impreza, która w ciagu 5 lat rozrosła się do wielkiego ponadregionalnego pikniku, w którym wzięło udział ponad 1500 gości.
-
Scania na targach EKO-LAS
W dniach 6-7 września br. w Tucholi odbyły się międzynarodowe targi leśne EKO-LAS 2006, największa i jedyna w tej branży impreza targowa w kraju organizowana w lesie. Wzięło w niej udział blisko 100 wystawców z Polski oraz Finlandii, Niemiec, Norwegii, Szwecji i Słowenii.
-
Targi TRANSEXPO już niedługo
| Największa w Polsce impreza sektora komunikacji zbiorowej - Targi Transexpo 2006 zapowiada się bardzo ciekawie. Od 4 do 6 października w Kielcach pojawi się ponad setka wystawców z kraju i zagranicy. Premiery nowych pojazdów, happeningi, konferencje i prelekcje - to tylko nieliczne atrakcje targowe
-
DAFmania 2006
DAFmania, czyli spotkanie użytkowników i przyjaciół marki DAF, odbywa się co roku, przeważnie we wrześniu, w jedną z pierwszych sobót miesiąca. Jej tegoroczna, siódma już edycja przypadła na sobotę 9 września i została zorganizowana w siedzibie krakowskiego dealera DAF – firmy Wanicki Sp. z o.o.
-
-
Volvo i zawody dla pracowników punktów serwisowych
Volvo Trucks zorganizuje największe w świecie zawody dla pracowników punktów serwisowych.
Największe w świecie, międzynarodowe zawody dla pracowników stacji serwisowych wkrótce się rozpoczną.
Volvo Trucks - spodziewa się, że weźmie w nim udział co najmniej 12 000 uczestników z całego świata. Celem zawodów ma być zarówno dalszy rozwój umiejętności personelu zatrudnionego w warsztatach, jak i podniesienie samego statusu zawodu mechanika. -
Jak ekonomicznie przetrwać zimę ?
Ponad 18 tys. Nowych ciężarówek, 8 tys. Nowych naczep, masowy import używanych pojazdów, wzrost kosztów transportu przez ciągłe wahania cen paliw a do tego tylko kilka km nowych autostrad, to krótki bilans problemów branży transportowej kończącego się 2005 roku.
Jak zmniejszyć zużycie paliwa, oleju napędowego a przez to koszty transportu ? Jak upłynnić ruch na polskich drogach oraz jak uniknąć wielu niebezpiecznych sytuacji na trasie czy nie przewidzianych zachowa? 12 tonowej ciężarówki ? -
Finał Young European truck Driver 2005- Kraków
Koncern Scania przy współpracy z Komisją Europejską i IRU oraz m.in. takimi sponsorami jak Michelin i Shell, już tradycyjnie- co dwa lata organizuje konkurs na najlepszego młodego kierowcy ciężarówki- Young European Truck Driver. Zawody kierowców biorących udział w Konkursie Young European Truck Driver 2005 odbywały się we wszystkich państwach Unii Europejskiej oraz w Turcji, Norwegii i Szwajcarii. Wyłonieni finaliści będą rywalizować w Sztokholmie miedzy 15 a 17 września 2005. Główną nagrodą w tegorocznym konkursie jest Scania Seria R, czyli "Ciężarówka Roku 2005 dla Kierowcy Roku". Druga nagroda to udział w imprezie "A Michelin Driving Experience", której celem jest prezentacja idei wyścigów samochodowych (przygotowanie teoretyczne oraz jazdy próbne samochodem formuły pierwszej). Trzecia nagroda - wizyta we włoskim mieście Maranello, ojczyźnie Ferrari, podczas "Shell F1 weekend" (zwiedzanie słynnej fabryki Ferrari, toru testowego i muzeum Ferrari).
Ponadto wszyscy europejscy finaliści zostaną zaproszeni w październiku 2005 r. na wystawę RAI w Amsterdamie (Europejska Wystawa Transportu Drogowego) podczas której otrzymają pamiątkowe medale i wezmą udział w konferencji z młodymi inżynierami projektującymi pojazdy Scania. Zdobywcy trzech pierwszych nagród w finale europejskim w listopadzie 2005 r. zostaną zaproszeni do Brukseli na organizowaną przez Scania konferencję poświęconą zagadnieniom transportu.W kwietniu, maju i czerwcu na terenie całego kraju odbywały się lokalne eliminacje. Do udziału w konkursie zgłosiło się ponad 500 młodych kierowców. Kandydaci, którzy pomyślnie przeszli test teoretyczny obejmujący zasady bezpieczeństwa ruchu drogowego i eksploatacji pojazdów wzięli udział w praktycznym sprawdzianie na placu manewrowym - jeździe sprawnościowej oraz bezpiecznej i oszczędnej jeździe na trasie ciągnikiem siodłowym z trzyosiową naczepą i ładunkiem. Do jazd testowych oraz podczas krakowskiego finału wykorzystano nowy ciągnik siodłowy Scania Serii R
Finał Konkursu zbiegł się z 12-tym Trakerskim Spotkaniem w Krakowie. Do ścisłego finału weszło 11 najlepszych kierowców, którzy musieli przejść trzy przygotowane zadania-
-
test pisemny z zagadnień przepisów ruchu drogowego, przepisów międzynarodowych oraz eksploatacji pojazdów.
Jak się dowiedzieliśmy od uczestników finału, największe problemy sprawiły im zasady kodeksu drogowego oraz zasady udzielania pierwszej pomocy.
- test drogowy, czyli jazda zestawem (ciągnik Scania Serii R+ naczepa o tonażu 40 t ) na ponad 28 km krakowskiej obwodnicy. Liczyła się nie tylko technika jazdy, jak najkrótszy czas, ale także jak najmniejsze zużycie oleju ale przede wszystkim zużycie paliwa.
Średnie zużycie paliwa przez ciągnik siodłowy z maksymalnie obciążonym zestawem podczas testu na obwodnicy wokół Krakowa osiągane przez finalistów wynosiło od 25,6 l/100km (kierowca Marek Szerenos) do 33,4 l/100km.
Podczas jazd po mieście w samochodach umieszczono 4 kamery, które cały czas monitorowały pracę kierowcy i jego "zachowanie"
- Najtrudniejszy, a zarazem najbardziej spektakularny, odbywający się przy udziale widzów- uczestników Trakerskich Spotkań, okazał się konkurs jazdy na placu manewrowym wymagający precyzji i dużej odporności psychicznej. W "skład" tej konkurencji wchodziło 8 zadań:
- slalom,
- najazd przednim zderzakiem na wyznaczoną linię,
- wjazd tyłem do garażu- jak najbliżej tylną rampą do ustawionych desek,
- najazd na linie przednimi kołami
- przewrócenie prawego pachołka za pomocą kołka umieszczonego na prawym dolnym stopniu kabiny,
- ustawienie beczek w jak najmniejszej odległości i ominięcie ich zestawem,
- przebicie balona przyklejonego na beczce za pomocą szpikulca (wysokość balona to ok. 1/2 wysokości chłodnicy ),
- ustawienie pojazdu w pozycji wyjściowej.
Podczas finału polskiej edycji konkursu Young European Truck Driver 2005 opiekunem i doradcą młodych kierowców był Tomek Załucki, zwycięzca polskiej edycji konkursu w 2003 roku, obecnie pracujący jako koordynator i instruktor Szkoły Jazdy Scania.
Zwycięzcą drugiej edycji konkursu został Marek Szerenos z Białegostoku, drugie miejsce zajął Rafał Rogalski z miejscowości Fabianki k. Włocławka, a trzeci był Grzegorz Don z Potoczka k. Kłodzka. Na finale ogólnoeuropejskim w Szwecji z pozostałymi 27 finalistami z poszczególnych krajów zmierzy się Marek Szerenos, a R. Rogalski i G. Don będą mu kibicować.
Przedstawiamy.
Finaliści polskiej edycji Europejskiego Konkursu Young European Truck Driver 2005:I miejsce: Marek Szerenos, 31 lat, Białystok, prowadzi własną firmę przewozową (3 ciągniki siodłowe z naczepą). Przewozi głównie tynki mineralne firmy ZPB Jerzy Maciejewski z Bełchatowa, na trasach: Polska - Litwa, Łotwa, Białoruś, Rosja. Ma wykształcenie średnie mechaniczne. Liczy na sukces podczas finału w Szwecji.
II miejsce: Rafał Rogalski, 26 lat, Fabianki (kujawsko-pomorskie), pracuje w firmie Paw Trans, z Poniatowej, prowadzi zestaw ciągnik-cysterna w transporcie międzynarodowym (głównie Europa zachodnia i południowa). Wykształcenie ekonomiczne. Przede wszystkim chciał się sprawdzić.
III miejsce: Grzegorz Don, 24 lata, Potoczek koło Międzylesia (Kotlina Kłodzka), prowadzi gospodarstwo rolne. Jako kierowca pracuje w dwóch firmach, na co dzień kieruje ciągnikiem Scania z naczepą lub tandemem. Pokonuje trasy całej Europy, z wyjątkiem Skandynawii. Prowadzenie pojazdu to jego hobby i pasja. Z wykształcenia jest bohemistą
Pozostali finaliści (w kolejności alfabetycznej):
- Robert Baran, 33 lata, Piaski k. Lublina. Pracuje w prywatnej firmie transportowej,
posiadającej ciągniki z naczepami i izotermy. Najczęściej prowadzi
ciągnik Scania 144. Wykształcenie mechaniczne.
- Bogdan Buchała, 29 lat, Oświęcim, pracuje w firmie Koziński Transport Spedycja obsługującej kierunek Włoch i Austrii. Zaczynał jako kierowca pojazdów dostawczych.
- Paweł Gamoń, 27 lat, Limanowa, pracuje w firmie Doma Transport zajmującej się transportem kontenerów. Z zawodu jest elektromechanikiem.
- Zbigniew Kosobucki, lat 35, Pasłęk, jest zawodowym żołnierzem w siłach powietrznych WP. Jeździ ciężarówką od 11 lat, jego ojciec również jest kierowcą. Prowadzi pojazd z naczepą o ładowności 60 ton przystosowaną do przewozu czołgów.
- Paweł Majas, 23 lata, Krowice Zawodnie (powiat kaliski), pracuje w firmie MTD import-Export Dariusz Rogaczewski. Na co dzień jeździ ciągnikiem Scania na trasach do Niemiec i krajów Beneluksu. Pracuje od dwóch lat. Z wykształcenia jest technikiem mechanikiem.
- Sławomir Mazur, 32 lata, Białogard, pracuje w firmie Kora Transport,
zajmującej się spedycją (plandeki) na trasach całej Europy. W zawodzie kierowcy pracuje już siódmy rok.
Wykształcenie średnie techniczne,
- Rafał Michalik, lat 32, Toruń, posiada własną firmę (1 ciągnik Scania), współpracuje z firmą Truck Gigant, z wykształcenia mechanik samochodowy.
- Dariusz Serafiński, 31 lat, Sieradz. Pracuje w firmie transportowej. Najczęściej przewozi materiały budowlane. Pracuje w firmie od 5 lat.
W czasie spotkania z uczestnikami zadaliśmy im pytanie: "Co należałoby zmienić w organizacji lub przeprowadzaniu tego rodzaju konkursu- na szczeblu regionalnym ?"
Odpowiedź była jedna- wszyscy żalili się, że po finałach regionalnych nie poznali swoich wyników. Wiedzieli jedynie kto z nich był najlepszy i przechodzi do finału krajowego...
Wszystkim uczestnikom gratulujemy osiągniętych wyników, mając jednocześnie nadzieję, że za dwa lata także staniecie do rywalizacji !
Więcej zdjęć z finału YETD 2005 dostępnych jest w naszej galerii: tu >>>
źródło: tekst własny + materiały Scania Polska
Pamiątkowe zdjęcie przed rozpoczęciem zmagań...Przedstawienie finalistówOstanie wskazówki dla kierowcówPróbna jazda i wyjasnienie zadań...Pierwsze zadanie- slalomZadanie nr. 2- najazd zderzakiem nad linięDokladne pomiary odległości...Wjazd tyłem do garażu- tym razem nie udany...Za pomocą tego urządzenia należało strącić pachołekUstawienie beczek na jak najmniejszą odległość- 265 cmNajazd na linię przednimi kołami- tym razem także nie udało się tego dokonaćJedna z najtruniejszych konkurencji- przebicie balona. Zadanie zaliczyło 5-u kierowców z 11 zawodników.Pamiątkowe zdjęcie po ogloszeniu wyników...i Najlepszy Kierowca Ciężarówki 2005 roku ! -