The Drivers’ Fuel Challenge

Kierowcy samochodów ciężarowych mogą prostymi sposobami zmniejszyć zużycie paliwa, oszczędzając tym samym pieniądze swojej firmy. Dowiódł tego Christian Scheiflinger z Austrii, który dzięki rozważnej jeździe odniósł zwycięstwo w światowym finale konkursu The Drivers’ Fuel Challenge 2014.
- Wszystkich 23 finalistów wykazało się doskonałymi umiejętnościami. Trzeba umieć właściwe reagować na sytuację drogową i umiejętnie spożytkować ogromną energię w pełni załadowanego samochodu ciężarowego znajdującego się w ruchu. Dobry kierowca wie, jak obrócić ciężar pojazdu na swoją korzyść - mówi Andrew Low, menedżer ds. szkoleń kierowców w Volvo Trucks, odpowiedzialny za merytoryczny aspekt The Drivers’ Fuel Challenge.
W przeciętnej firmie transportowej koszty paliwa stanowią nieco ponad jedną trzecią kosztów całkowitych. Z własnych badań Volvo Trucks wynika, że kierowca może zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 10 procent, co w dłuższej perspektywie oznacza ogromne oszczędności dla firmy. Dla Austriaka, który w światowym finale organizowanego przez Volvo Trucks konkursu The Drivers’ Fuel Challenge zdobył tytuł "Najoszczędniejszego kierowcy na świecie", jazda ekonomiczna jest niemal jak sport.
- Ważny czynnik to doskonała znajomość pojazdu i jego reakcji na Twoje polecenia. Jeśli w pełni rozumiesz Twój samochód ciężarowy, jak się zachowuje i jak reaguje, możesz udoskonali swoją jazdę, a także ekonomikę paliwową - mówi Christian Scheiflinger.
Rozegrany 19 września br. w Goeteborgu finał jest jednym z wielu sposobów wykorzystywanych przez Volvo Trucks do podkreślania wpływu kierowcy na ekonomikę eksploatacji pojazdu.
- Chodzi o wykreowanie świadomości o tym, jak wiele zależy od pojedynczego kierowcy, zaś The Drivers’ Fuel Challenge jest jedną metod, jakimi się posługujemy, by cel ten osiągnąć. Techniki jazdy ekonomicznej jest w stanie opanować każdy kierowca, ale to wymaga czasu i systematycznego wysiłku - stwierdza Vesna Jovic, project manager konkursu The Drivers' Fuel Challenge w Volvo Trucks.
4trucks.pl / Volvo Group Trucks Poland

Od 2035 r. w Unii Europejskiej nie kupimy nowego samochodu osobowego lub dostawczego z napędem spalinowym. Ta przełomowa decyzja redefiniuje transport kołowy na terenie Starego Kontynentu.


Pierwsze pojazdy zostały odebrane na początku lipca br. Jest to partia 100 ciężarówek z zamówionych 170.

Spółka Hiab, wchodząca w skład korporacji Cargotec, otrzymała od polskiej firmy Eko-Okna, jednego z wiodących producentów stolarki okienno-drzwiowej w Europie, rekordowe na skalę europejską zamówienie o wartości 21,7 mln EUR.

Rozmowa z Philippe Colpronem, dyrektorem dywizji ZF Aftermarket i wiceprezesem wykonawczym ZF Group.

W czerwcu 2022r. zarejestrowano 2911 pojazdów użytkowych pow. 3,5 t, tj. więcej, niż przed rokiem (wzrost 8,9%) i mniej o 5%, niż w maju br. W ostatnim miesiącu samochody ciężarowe zakończyły miesiąc z 11,1% wzrostem.

Firma Rosenbauer Polska sp. z o.o. podpisała umowę o współpracy z jednym z największych producentów zabudów specjalistycznych dla branży pożarniczej w Polsce z Przedsiębiorstwem Specjalistycznym "bocar" Sp. z o.o. Uroczystość podpisania umowy odbyła się 22 czerwca 2022 podczas Międzynarodowych Targów Interschutz w Hanowerze.

Volvo Trucks wprowadza szereg nowych funkcji, które które ułatwiają jazdę w terenie.

Aby zbadać podejście polskich kierowców do zakupu aut używanych, Santander Consumer Multirent zlecił badanie Polak kupuje auto używane, w którym zapytał ankietowanych m.in. o to gdzie kupili ostatni pojazd z drugiej ręki, ile auto miało lat w momencie zakupu i w jaki sposób go szukali.