
Dakar 2014: Gerard De Rooy na drugim miejscu
Holender De Rooy kończy występ w Ameryce Południowej na drugim stopniu podium. Wspaniałe potwierdzenie niezawodności pojazdów marki IVECO.
Drugie miejsce IVECO i Gerarda De Rooy za kierownicą modelu Powerstar w rajdzie Dakar 2014. Holenderski kierowca do ostatniej chwili toczył walkę o najwyższy stopień na podium, aby dopiero pod koniec rajdu ulec Andriejowi Karginowowi w rosyjskim pojeździe marki Kamaz.
Po ustąpieniu pola w jedenastym etapie Gerard De Rooy nie zdołał już dogonić rywala i o włos stracił szansę powtórzenia prestiżowego sukcesu odniesionego w edycji 2012 rajdu Dakar - mimo wielkiego uporu i konsekwencji wykazywanej do samej mety.
Pozostali członkowie zespołu Petronas De Rooy IVECO także wypadli całkiem dobrze: Holender Hans Stacey w IVECO Trakker Evolution zajął siódme miejsce, a Hiszpan Pep Vila i Francuz Jo Adua (obydwaj w IVECO Trakker Evolution 2) uplasowali się odpowiednio na 10. i 22. pozycji.
Bezpośrednio po ukończeniu ostatniego etapu rajdu Dakar 2014 Gerard de Rooy powiedział: - To był ciężki test. Wspólny start pojazdów ciężarowych i osobowych nie był dobrym pomysłem. Dotyczy to także ubiegłorocznej edycji, co sygnalizowaliśmy A.S.O. (Amaury Sport Organisation). Tak czy owak zrobiłem wszystko, co w mojej mocy. Miałem nadzieję, że to wystarczy. Możemy przynajmniej być bardzo zadowoleni z zespołu, ciężarówek IVECO i naszych wyników.
Oprócz końcowego rezultatu ważne jest jednak także to, że wszystkie pojazdy IVECO, które wystartowały na początku stycznia z Rosario, dotarły do mety w Valparaíso. Ten świetny wynik potwierdza niezawodność, efektywność i wytrzymałość pojazdów uczestniczących w rajdzie. Te trzy pojazdy, dostosowane do ekstremalnych warunków rajdu, są standardowymi pojazdami zoptymalizowanymi do uzyskania najlepszej w swojej klasie sprawności.
W ciągu trzech lat marce IVECO udało się zapisać w historii najsłynniejszego rajdu świata: zwycięstwo w 2012 r., dobre miejsca trzech kierowców w 2013 r., z których dwóch uplasowało się w pierwszej dziesiątce, oraz drugie miejsce w 2014 r., po pokonaniu trasy liczącej 10 000 kilometrów.
Edycja 2014 rajdu Dakar była szczególnie wymagającym testem dla IVECO, w którym marka potwierdziła solidność swoich pojazdów, poddając wszystkie możliwe podzespoły ekstremalnym obciążeniom.
Pojazdy rywalizujące w rajdzie Dakar 2014 były wyposażone w silniki Cursor 13 o pojemności 13 litrów, rozwijające 900 KM mocy i 1100 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 3800 obr./min. Wysoka moc, elastyczność, maksymalna solidność i niezawodność to główne cechy tych silników, w których zastosowano te same rozwiązania techniczne, co w jednostkach zgodnych z normą Euro VI, przeznaczonych dla ciężkich pojazdów IVECO.
Dakar, najsłynniejszy rajd terenowy, którzy co roku przyciąga uwagę milionów kibiców, rozpoczął się 5 stycznia w Rosario w Argentynie i zakończył w sobotę, 18 stycznia w Valparaíso w Chile. Tegoroczna edycja była najdłuższa od czasu przeniesienia imprezy do Ameryki Południowej. Trasa liczyła łącznie ponad 9000 kilometrów, z czego 5000 stanowiły odcinki specjalne. Trasa kończąca się w chilijskim porcie Valparaíso składała się z 13 etapów i prowadziła między innymi przez najwyższe pasmo Andów Boliwijskich. Tegoroczny Dakar po raz kolejny okazał się próbą odporności, której wynik w dużej mierze zależał od niezawodności i solidności pojazdów w nim uczestniczących.
4trucks.pl / Iveco Poland








