Dakar 2014: siedem ciężarówek na oponach Goodyear

Dakar 2014: siedem ciężarówek na oponach Goodyear

9200 kilometrów w 13 dni przez Argentynę, Boliwię i Chile to ekstremalne wyzwanie dla każdego pojazdu ciężarowego i jego opon.

Pięć wyścigowych ciężarówek i dwa pojazdy serwisowe na oponach Goodyear już za kilka dni podejmie prawdopodobnie najtrudniejsze dla każdego pojazdu wyzwanie, jakim jest udział w legendarnym rajdzie Dakar. Auta wyposażone w opony Goodyear ORD w 13 dni przejadą około 9200 kilometrów, pędząc po bezdrożach Ameryki Południowej, pokonując m.in. Andy i pustynię Atakama. Ciężarówki należą do dwóch holenderskich zespołów: XDakar i Team GINAF Rally Power.

XDakar startuje z dwiema ciężarówkami, które będą wspierane przez dwa pojazdy serwisowe. Wszystkie cztery ciężarówki pojadą na oponach Goodyear 375/90 R22.5 ORD, aby zapewnić sobie trakcję i niezawodność, tak istotne w trudnym terenie. Dwa pojazdy XDakar to odpowiednio przygotowane ciężarówki DAF CF, startujące z numerami 512 i 522. Jako "serwisówki" również posłużą samochody marki DAF CF, które spełnią funkcję warsztatów i magazynów części zamiennych. Zespół serwisowy XDakar, składający się z 13 fachowców, będzie starał się dotrzeć do końca każdego odcinka specjalnego przed przyjazdem pojazdów startujących w wyścigu, aby zapewnić im serwis na miejscu.

GINAF to holenderski producent specjalistycznych pojazdów do pracy w najcięższych warunkach. Bezpośrednie zaangażowanie GINAF w rajdy Paryż-Dakar oraz obecny Dakar sięga 1993 roku. W 2014 roku w Dakarze zespół GINAF Rally Power wystawia trzy identyczne wyścigowe ciężarówki, które pojadą na oponach Goodyear 375/90 R22.5 ORD. Przydzielono im numery startowe 511, 514 i 524.

- Bardzo cieszy nas fakt, że zespoły XDakar i Team GINAF Rally Power wybrały opony Goodyear na Dakar 2014. Ten rajd nie jest nowością dla Goodyeara. Braliśmy już w nim udział i wiemy, jak ekstremalnym wyzwaniem jest on dla startujących w nim zawodników oraz ich sprzętu - w tym ogumienia. Opony Goodyear ORD, z których korzystają zespoły, pochodzą z naszej oferty ogumienia terenowego, projektowanego przede wszystkim pod kątem niezawodności i trakcji w najtrudniejszym terenie - powiedział Boris Stevanovic, dyrektor marketingu opon do pojazdów ciężarowych Goodyear Dunlop w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Pojazdy ciężarowe do Argentyny wyruszyły 29 listopada 2013 r. z francuskiego portu Le Havre. Rajd zaczyna się 5 stycznia br. w Rosario w Argentynie. Stamtąd trasa prowadzi na zachód do Andów, a następnie na północ przez góry do granicy z Boliwią, do której załogi wjadą 12 stycznia br. Następnego dnia ekipy znajdą się już w Chile. Trasa wiedzie dalej na południe do Valparaiso, gdzie 18 stycznia będzie meta rajdu.

Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej zespołu XDakar: www.xdakar.com oraz Team GINAF Rally Power: www.ginafrallypower.nl. Zmagania rajdowców będzie można śledzić na żywo przez cały czas trwania rajdu na stronie internetowej imprezy: www.dakar.com.


4trucks.pl / Goodyear Dunlop Tires Polska

Przeczytaj też:
Tajemniczy sygnał alarmowy na morzu pochodził z ciężarówki Tajemniczy sygnał alarmowy na zachodnim wybrzeżu Skanii (Szwecja) umknął zarówno kontrolerom ruchu lotniczego, jak i ratownikom morskim. Teraz tajemnica została rozwiązana.
Ciężarówka, przekształcona w dzieło sztuki, pochłania taką samą ilość CO2 z powietrza, jak drzewo Farba na naczepie pochłania tyle samo CO2 z powietrza co drzewo i zapobiega rozwojowi wszelkiego rodzaju wirusów i bakterii.
MAN Trucks rozbudowuje fabrykę ciężarówek w Niepołomicach W ramach strategii New MAN w latach 2020-2022 rozbudowana zostanie fabryka pojazdów ciężarowych w Niepołomicach.
Podczas rozładunku... Podczas rozładunku ciężarówka pochyliła się do tyłu.
Piwo ląduje na poboczu. Wypadek polskiej ciężarówki na autostradzie A10 W poważnym wypadku, w sobotnie popołudnie, na autostradzie A 10 brała udiał polska ciężarówka, która wypadła z pasa ruchu i przewróciła się na poboczu drogi.
KAMAZ-54901 - pierwsze wrażenia z jazdy Z ogólnego punktu widzenia to Mercedes, jednak charakterystyka pracy silnika bardziej przypomina Scanię.
Kto i kiedy ma pierwszeństwo? Kolejność przejazdu to temat, który powinien być potraktowany priorytetowo na kursach prawa jazdy. U źle wyedukowanych kierowców często obowiązuje błędna zasada: kto szybszy ten pierwszy...
Kabina ciężarówki – mobilne centrum dowodzenia kierowcy. Jak się zmieniały? Kabiny ciężarówek to dziś niemal zdalne biura, w których kierowcy ciężarówek spędzają zwykle więcej czasu niż we własnym mieszkaniu - bo nawet 294 dni w roku.  
Zuchwała kradzież elementów ciężarówki w środku miasta Co zobaczył kierowca, gdy wrócił do swojej ciężarówki po nocnym odpoczynku? Złodzieje ukradli maskę i reflektory z zaparkowanej ciężarówki.