Finał Konkursu Optifuel 2013

Finał Konkursu Optifuel 2013

Renault Trucks pomaga użytkownikom swoich ciężarówek oszczędzać pieniądze za pomocą nowoczesnych rozwiązań skupionych pod nazwą Optifuel.

To programy szkoleniowe dla kierowców, a także specjalne usługi serwisowe oraz system zarządzania flotą Optifleet. Aby zachęcić firmy i kierowców do udziału w szkoleniach i podnoszenia kwalifikacji od pięciu lat towarzyszy im konkurs ekonomicznej i efektywnej jazdy pod nazwą - Konkurs Optifuel. W tym roku wzięła w nim udział rekordowa liczba kierowców.

Główne hasło Renault Trucks brzmi: "Pojazd ciężarowy przynosi zysk". By jednak tak się działo potrzebne są dwa elementy: nowoczesne, przemyślane konstrukcje pojazdów i dobrze przygotowani kierowcy. Żadna ciężarówka nie pojedzie jednak bez drugiego ważnego składnika przyczyniającego się do uzyskiwania profitów z działalności transportowej - kierowcy. A ten powinien się znać na swoim zawodzie. Żeby tak było warto popracować nad jego profesjonalizmem. To dobra inwestycja. Jak pokazują obliczenia instruktorów Optifuela, zainwestowane w dokształcanie kierowców pieniądze zwracają się już po dwóch miesiącach, a w kolejnych uzyskiwane oszczędności w znaczący sposób zwiększają zyski przedsiębiorców transportowych. I trudno się z nimi nie zgodzić patrząc na to, jak zmienia się sposób pracy szoferów przetrenowanych przez instruktorów Renault Trucks. Każdy litr "urwany" ze średniego zużycia paliwa jest cenny, bo przelicza się go na pieniądze, które zostają w kieszeni przewoźnika. A jeśli do tego przemnożymy ten nadzwyczajny zysk przez liczbę eksploatowanych pojazdów, widać, że jest o co walczyć. A w łańcuszku możliwych oszczędności paliwa najwięcej do powiedzenia i zrobienia mają właśnie kierowcy.

Ze szkoleń skorzystało ich już kilkuset i daje to konkretne efekty.

W tegorocznym Konkursie Optifuel, mimo zmiany jego formuły, wzięło udział 233 kierowców z całego kraju. Najpierw rywalizowali o miano najlepszych w eliminacjach, które zostały zorganizowane przez dealerów Renault Trucks w 9 lokalizacjach: w Stojadłach k. Warszawy, Lublinie, Skoczowie, Ostrołęce, Białej Podlaskiej, Rzgowie k. Łodzi, Poznaniu, Solcu Kujawskim i w Gdyni. - W każdym z tych miejsc jazdy konkursowe trwały przez trzy dni, co pozwoliło na zwiększenie liczby uczestników. Duży nacisk został położyliśmy na namówienie do udziału w zawodach nowych klientów - firm, które dotąd w swoim taborze nie miały pojazdów Renault - mówi Mariusz Kowalski, Business Solution Manager w Renault Trucks Polska, odpowiedzialny za organizację Konkursu w tym roku. - Ten pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę - okazało się że niemal połowa z kierowców-finalistów wywodziła się właśnie z takich przedsiębiorstw! Jest to też dowód na to, jak dobre i przyjazne kierowcom są rozwiązania techniczne stosowane w ciężarówkach Renault, skoro dla wielu z nich jazdy konkursowe były pierwszym w życiu kontaktem z tymi pojazdami.

Zwycięzcy eliminacji spotkali się 19 września na wielkim finale, który został rozegrany na trasie szybkiego ruchu S8 między Grójcem a Białobrzegami. Wybór nie był przypadkowy, ponieważ jest to droga o dużym natężeniu ruchu, a na wybranych do finałowych jazd odcinkach są przeszkody - długie podjazdy i sygnalizacja świetlna. To wszystko wymaga od kierowcy maksymalnego skupienia, a każdy popełniony tam błąd mógł spowodować duży spadek w klasyfikacji. Tym bardziej, że pracę kierowców z prawego fotela obserwował zawsze instruktor Szkoły Jazdy Optifuel, który notował błędy. Za niektóre, np. przekroczenie prędkości lub zignorowanie znaku stop doliczane były karne minuty.

Konkurs jazdy ekonomicznej prowadzony był z wykorzystaniem dwóch zestawów obciążonych 22 tonami ładunku (betonowe bloki przymocowane do podłogi jednej z naczep i paletyzowana kostka brukowa w drugiej). Te zestawy to szkoleniowe ciągniki Renault Premium 460 DXi EEV z naczepami kurtynowymi Wieltonu. Auta miały silniki o mocy 460 KM i najnowszej generacji zautomatyzowane skrzynie biegów Optidriver+. Obydwa wyposażono też w system zarządzania flotą Optifleet. Samochody poruszały się na energooszczędnych oponach firmy Michelin, która jest od lat jednym z partnerów konkursu.

W półfinałowej części rywalizacji każdy z uczestników musiał przejechać testowy odcinek o długości 41,1 km. Wyniki porównywano z uzyskanymi na tej samej trasie przez instruktora Renault Trucks. Szanse były wyrównane - pogoda nie spłatała nikomu figla. Największym utrudnieniem okazał się silny wiatr wiejący przeważnie z boku. Trzeba też było mieć nieco szczęścia, bowiem tuż po starcie znajdowało się skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. Tylko paru farciarzom udało się wstrzelić w zielone... Wyniki ogłoszono po obiedzie. Odbyło się losowanie kolejności rozgrywki finałowej i najlepsza

czwórka ruszyła po raz drugi w trasę. By jednak nie było wątpliwości - tym razem każdy jechał tym samym pojazdem. W międzyczasie wszyscy mogli wypróbować jak jeździ się ekologicznym pojazdem - udostępnionym przez jednego z warszawskich dealerów dostawczym Renault Kangoo Z.E. wyposażonym w całkowicie elektryczny napęd. Reakcje po przejażdżkach były bardzo entuzjastyczne.

W konkursie Renault Trucks, w odróżnieniu od podobnych zawodów organizowanych przez innych producentów aut ciężarowych, liczy się nie tylko najniższe średnie zużycie paliwa. Równie ważne jest przejechanie trasy w jak najkrótszym czasie. To dwa najważniejsze czynniki, które uwzględnia się w prostym równaniu matematycznym - dzieli się średnią prędkość przez średnie zużycie paliwa i porównuje z wynikiem instruktora. Kto osiąga najwyższy współczynnik - ten wygrywa. Bo kierowca efektywny to taki, który potrafi połączyć ogień i wodę, czyli niskie zużycie paliwa i krótki czas pokonania trasy. Poziom rywalizacji z roku na rok jest coraz wyższy, a różnice między najlepszymi kierowcami minimalne. Coraz mocniej depczą po piętach instruktorom Optifuel. Zwycięzca konkursu oprócz atrakcyjnych nagród dla siebie zdobywa nagrodę dla firmy, w której pracuje - w tym roku był to system zarządzania flotą Optifleet, a także ufundowane przez Renault Trucks Financial Services ubezpieczenie 10 samochodów, dwie opony na oś prowadzącą od Michelina i 200 l olejów Renault Trucks Oil od firmy Total.

W tym roku po zaciętej walce pierwsze miejsce i tytuł Mistrza Ekonomicznej Jazdy Renault Trucks zdobył Mariusz Zając z lubelskiej firmy Tom-pol. Jest kierowcą i współwłaścicielem firmy, w której taborze jeździ 8 ciągników siodłowych. Na razie nie ma w nim jeszcze Renault, ale jak mówi Mariusz Zając, udział w konkursie przekonał go do zalet marki i z niecierpliwością czeka na testową jazdę pojazdem z nowej gamy, który bierze pod uwagę w planach rozwoju swoje floty. Uzyskane przez niego wyniki to średnie spalanie wynoszące 23,6 l/100 km, średnia prędkość 62,8 km/h i współczynnik 2,661 (im wyższy tym lepiej). O wysokim poziomie finału świadczy fakt, że różnice czwórką finalistów były minimalne. Drugie miejsce zajął Paweł Gabryś z firmy Rosiński i s-ka z Bielska-Białej (23,9 l, 63,2 km/h, 2,644), trzecie Przemysław Młot z firmy Młot sp.j. z Ostrowika k. Warszawy (23,6 l, 61,3 km/h, 2,597), a czwarte Jarosław Basiak z KMTD z Gdyni (24,4 l, 61,4 km/h, 2,516). Uroczysta gala i wręczenie nagród odbyło się wieczorem w gościnnych salach warszawskiego hotelu BOSS.


4trucks.pl / Renault Trucks

Przeczytaj też:
Alexander Vlaskamp nowym szefem MAN Truck & Bus SE

Rada Nadzorcza TRATON SE powołała do Zarządu Aleksandra Vlaskampa. Przejmuje on stanowisko po Andreasie Tostmann'ie, który był prezesem Zarządu MAN Truck & Bus SE.

Kolekcja zabytkowych ciężarówek Mercedres-Benz opuszcza Stuttgart

Podział Daimlera na dwie niezależne firmy skutkuje przeniesieniem zabytkowych ciężarówek do Wörth.

 

MAN TGX Individual Lion S - prawdziwy lew w owczej skórze

Uważni od razu dostrzegą czerwone akcenty podkreślające sportowy charakter. Jednak w transporcie nie chodzi o sport, a tym bardziej wyścigi czy coś w tym rodzaju. Model Individual Lion S to przede wszystkim usługa, którą oferuje MAN Truck & Bus najbardziej wymagającym klientom.

 

Mercedes-Benz Actros 2563 L z limitowanej serii Edition 2 dla firmy SL Express

Actros Edition 2 został wyposażony w zasadzie we wszystko, co może zaoferować Mercedes-Benz Trucks dla pojazdu ciężarowego. To już drugi pojazd z puli 400 wyprodukowanych przez fabrykę egzemplarzy Edition 2, który odebrał wieloletni klient dealera Mercedes-Benz - EWT Automotive w Ołtarzewie.

DAF modele: XF, XG i XG+ z tytułem International Truck of the Year 2022

Podczas uroczystej kolacji na targach motoryzacyjnych Solutrans 2021 w Lyonie ogłoszono zwycięzcę prestiżowego konkursu International Truck of the Year 2022.

Langendorf produkuje w Polsce

W dniu wczorajszym mieliśmy okazję zwiedzić nowy zakład produkcyjny firmy Langendorf i jednocześnie siedzibę spółki Langendorf Polska mieszczącej się w Wieluniu.

 

Kto otrzyma Truck of the Year 2022?

Jury International Truck of The Year, ogłosi dziś zwycięzcę tegorocznego konkursu Międzynarodowa Ciężarówka Roku 2022.

Mercedes-Benz Actros ma już 25 lat

W Actrosie swoją premierę miały liczne techniczne kamienie milowe, takie jak pierwszy system wspomagania hamowania awaryjnego, który reaguje niezależnie na przeszkody, asystent martwego pola czy system wspomagania jazdy półautomatycznej (poziom 2). A na początku października 2021 r. rozpoczęto seryjną produkcję nowego eActrosa z w pełni elektrycznym napędem do ciężkiego transportu dystrybucyjnego.

Październikowe wzrosty sprzedaży naczep

Rejestracje ciągników samochodowych, które sygnalizują z wyprzedzeniem sytuację na rynku przyczep i naczep, zwiększyły się w październiku o 22,1% r/r do poziomu 2223 szt. i jednocześnie zwiększyły się o 11,3% m/m (+223 szt.). Daje to nadzieję, że rynek przyczep i naczep będzie się również dalej rozwijał.

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL

Wyszukiwarka

Informacje