Potrójne zwycięstwo dla Hahna w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych

Potrójne zwycięstwo dla Hahna w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych

Efekt déjà vu w finale wyścigów wspieranych przez Goodyeara.

Jochen Hahn, startujący w zespole Castrol Team Hahn Racing MAN, zwyciężył w Mistrzostwach Europy w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych FIA 2013. To trzeci z kolei tytuł mistrzowski niemieckiego kierowcy.

Finał imprezy na torze Le Mans był prawdziwym déjà vu. Tak jak w ubiegłym roku, Niemiec Jochen Hahn i Hiszpan Antonio Albacete stanęli oko w oko w walce o tytuł najlepszego kierowcy. Hahn miał co prawda 11 punktów straty do Albacete, ale ostatecznie wyszedł na prowadzenie i po raz trzeci sięgnął po wygraną.

- Gratulujemy Jochenowi Hahnowi trzeciego zwycięstwa w tej rywalizacji. Bieżący sezon Mistrzostw Europy w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych FIA obfitował w trudne pojedynki, dlatego do samego końca nie było wiadomo kto zgarnie puchar. Jesteśmy dumni z naszej roli dostawcy opon do Mistrzostw. Opony wyścigowe Goodyear do pojazdów ciężarowych pozwalają kierowcom wydobyć maksimum możliwości z aut niezależnie od warunków na torze - powiedział Boris Stevanovic, dyrektor marketingu opon do pojazdów ciężarowych Goodyear Dunlop w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Wyścigowe opony Goodyear do pojazdów ciężarowych, wykorzystywane przez zespoły, są dostarczane dzięki współpracy Goodyeara z organizatorem Mistrzostw - TRO (Truck Racing Organisation). TRO dostarcza i montuje opony w imieniu Goodyeara, a na każdym torze działa dedykowany zespół, który wspiera technicznie zawodników. W zależności od toru i panujących na nim warunków, zdarza się że TRO montuje nawet 300 opon w czasie jednego wyścigowego weekendu.

Aby pomóc przedstawicielom TRO i FIA w zarządzaniu ogumieniem, wszystkie wyścigowe opony ciężarowe wyposażone są w układ identyfikacji radiowej (RFID), umożliwiający zidentyfikowanie każdej pojedynczej opony. Technologia ta jest stosowana również w oponach do naczep Goodyear Regional RHT II w rozmiarze 435/50R19.5, aby skrócić czas obsługi i zwiększyć bezpieczeństwo użytkowania.

Goodyear wytwarza opony dla Mistrzostw Europy w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych FIA od 2004 r. i stale je udoskonala. Opony są zatwierdzane przez FIA (Fédération Internationale de l’Automobile), a następnie produkowane w rozmiarze 315/70 R22.5 z wykorzystaniem standardowej osnowy, zoptymalizowanej pod kątem lepszej wydajności. Opony wyścigowe Goodyear do pojazdów ciężarowych spełniają wysokie standardy jakości obowiązujące całą gamę ogumienia Goodyear oraz zapisy europejskiej normy CEE 54. Zdolność opon do sprostania wymaganiom 5,5-tonowej ciężarówki, ścigającej się z prędkością do 160 km/h jest prawdziwym dowodem trwałości opon Goodyear do pojazdów użytkowych.


4trucks.pl / Goodyear Dunlop Tires Polska

Przeczytaj też:
Niemcy łagodzą zasady poruszania się ciężarówek po drogach

W większości krajów związkowych ciężarówki mogą obecnie poruszać się po drogach w niedziele i święta. Zezwolenie na weekendowe przejazdy ciężarówek zniesiono do 5 kwietnia, a w niektórych przypadkach do 30 czerwca.

 

Bilety dla kierowców przekraczających granicę Polski w Korczowej

Wprowadzenie biletów ma na celu wyeliminowanie kolejki ciężarówek wzdłuż drogi czekających na odprawę.

Szkolenia w Inter Cars samochody ciężarowe 

 W październiku Inter Cars kontynuuje szkolenia ShowTruck dla specjalistów od rynku ciężarowego.

Valeo na IAA 2018

Firma Valeo zaprezentowała najnowsze osiągnięcia dedykowane branży transportowej. Skupiają się one w trzech obszarach: elektryfikacji, pojazdów autonomicznych i mobilności cyfrowej.

Odblaski w ciężarówkach

Aż trzy na cztery pojazdy ciężarowe w Polsce nie spełniają norm w zakresie oznakowania odblaskowego stanowiąc potencjalne zagrożenie na drodze – raport 3M.

Hybrydowa Scania - odkrywamy jej tajemnice

Podczas targów IAA w Hanowerze na stoisku Scania zaprezentowana zostanie hybryda plug-in (PHEV), stworzona na bazie pojazdu nowej generacji.

Konkurs Valeo

Niedawno, na łamach naszego portalu, publikowaliśmy artykuł dotyczący wymiany sprzęgła w pojeździe ciężarowym.

UE: przepisy dotyczące wymiarów i obciążeń pojazdów

Komisja Europejska wzywa Polskę, Niemcy i Słowenię do pełnego wdrożenia do ustawodawstwa krajowego przepisów UE w sprawie maksymalnych obciążeń i wymiarów określonych pojazdów drogowych.

Czy będzie można zdalnie wyłączyć ciężarówkę?

Brytyjscy naukowcy pracują nad takim rozwiązaniem.

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL

Wyszukiwarka

Informacje