Konkurs Drivers’ Fuel Challenge 2013 zbliża się do finału

Konkurs Drivers’ Fuel Challenge 2013 zbliża się do finału

Rok 2013 to kolejny z rzędu rok, w którym Volvo Trucks, w ramach Rynku Europy Centralno-Wschodniej kontynuuje swój projekt Drivers’ Fuel Challenge.

W marcu, w 14 krajach Rynku Europy Centralno-Wschodniej zorganizowano cykl rund kwalifikacyjnych, mających wyłonić krajowych mistrzów ekonomicznej jazdy, którzy będę reprezentować swoje kraje w rywalizacji finałowej na szczeblu całego Rynku. Obecnie konkurs wchodzi w ostatnią, najbardziej emocjonującą fazę - Wielki Finał, który odbędzie się 19 października w Chorwacji.

Tegoroczna edycja Drivers’ Fuel Challenge - konkursu organizowanego przez Volvo Trucks w celu podkreślenia znaczenia ekonomicznej jazdy, a tym samym wpływu kierowcy na zużycie paliwa - zbliża się do ostatecznego rozstrzygnięcia.

Do rywalizacji przystąpiło łącznie około 3200 kierowców.

W drodze do finałów krajowych, uczestnicy musieli najpierw wykazać się jak najniższym zużyciem paliwa w licznych lokalnych rundach kwalifikacyjnych, by później - już jako mistrzowie - móc reprezentować swoje kraje we wspólnym dla całego Rynku Europy Centralno-Wschodniej finale.

- W tym roku The Drivers’ Fuel Challenge przyciągnął niemal dwukrotnie więcej uczestników niż w roku ubiegłym, w którym frekwencja była naprawdę imponująca. To dowód na duże i stale rosnące zainteresowanie jazdą ekonomiczną, korzystną z punktu widzenia rentowności firm transportowych i ochrony środowiska naturalnego - komentuje Andreas Wahlgren, dyrektor ds. marketingu w Volvo Group Trucks, Market CEE oraz lider projektu ds. konkursu.

Już 19 października, 14 krajowych mistrzów spotka się w chorwackiej Abacji, gdzie czeka ich ostateczny sprawdzian umiejętności na torze Grobnik.

Najlepszy zawodnik rundy finałowej, zwycięzca The Drivers’ Fuel Challenge 2013 - i mistrz Rynku Europy Centralno-Wschodniej w ekonomicznej jeździe - otrzyma nagrodę główną, którą jest samochód osobowy Volvo V40.

W Wielkim Finale w Chorwacji Polskę będzie reprezentować Stanisław Mierzejewski z firmy Stanisław Mierzejewski PUH, który podczas polskiego finału, rozegranego 19 lipca w Dąbrowie koło Opola udowodnił swoje wysokie umiejętności jako najoszczędniejszy kierowca, sięgając po tytuł mistrza Polski w The Drivers’ Fuel Challenge 2013.


4trucks.pl / Volvo Polska

Przeczytaj też:
Bezpłatne szkolenie dla młodych kierowców w Wieluniu Bezpłatne, praktyczne szkolenia "Profesjonalni Kierowcy" odbędą się 21 listopada w Wieluniu. Właśnie trwają zapisy.
Profesjonalni... z kolejną akcją Rusza VIII edycja akcji Profesjonalni Kierowcy. Spinanie zestawu, podpinanie naczepy, jazdy dynamiczne po drogach, manewry i slalomy – warsztaty dla młodych kierowców.
Pierwsze elektryczne Volvo FH dla polskiego przewoźnika Podczas VI edycji Targów Rozwiązań Transportowych 4Poland odbyło się uroczyste przekazanie elektrycznej ciężarówki.
Profesjonalni Kierowcy 2023 - trwają zapisy Właśnie ruszyły zapisy na pierwsze szkolenie VIII edycji.
Volvo FM Electric we flocie DHL w Polsce W dniu 16 marca w podpoznańskich Żernikach firma Volvo Trucks Polska przekazała DHL Supply Chain symboliczne klucze do 5 pojazdów Volvo FM Electric.
Volvo Buses kończy działalność w Polsce Firma podjęła decyzję o stopniowym wygaszeniu i zamknięciu fabryki we Wrocławiu w 2024 roku.
Nowy rok w branży pojazdów użytkowych W całej grupie nowych samochodów ciężarowych pow. 3,5 t w styczniu 2023 r. zarejestrowano 2486 szt. To rezultat o 233 szt. wyższy niż w tym samym miesiącu przed rokiem (+10,3% r/r) i jednocześnie najwyższy wynik dla analogicznego miesiąca w całej historii notowań.
Ciężarówki i autobusy - jak minął rok W roku bieżącym rynek samochodów ciężarowych jest niestabilny. Mimo iż dotychczas radził sobie nieco lepiej z zakłóceniami dostaw półprzewodników niż inne kategorie pojazdów, to po wybuchu wojny za wschodnią granicą sytuacja została skomplikowana dodatkowo brakami komponentów z Ukrainy.
Samochody ciężarowe na finiszu 2022 roku Powoli zbliżamy się do końca roku i będzie można ostatecznie podsumować kolejny niełatwy, dla producentów samochodów ciężarowych, rok. Zanim to jednak nastąpi analizujemy przedostatni miesiąc 2022 roku.