The Drivers’ Fuel Challenge 2013

The Drivers’ Fuel Challenge 2013

Zakończyły się polskie eliminacje w rozgrywanych w tym roku w ramach Rynku Europy Centralno - Wschodniej Volvo Trucks Mistrzostwach Kierowców w Jeździe Ekonomicznej - The Drivers’ Fuel Challenge.

W piatek, 19 lipca br., w polskim finale konkursu, wyłoniony został zwycięski kierowca. Stanisław Mierzejewski, reprezentujący firmę PUH Stanisław Mierzejewski z Ostrołęki osiągnął najlepszy wynik i to właśnie on będzie reprezentował nasz kraj w Wielkim Finale na torze Grobnik w Chorwacji w październiku.

Tegoroczny konkurs The Drivers’ Fuel Challenge rozgrywany jest w ramach Rynku Europy Centralno - Wschodniej Volvo Trucks, w tym również w Polsce i jest otwarty dla wszystkich kierowców, niezależnie od marki samochodu ciężarowego, jakim jeżdżą na co dzień, ani wieku kierowcy.

W połowie października zwycięzcy z poszczególnych krajów rynku spotkają się na torze Grobnik, w Chorwacji, gdzie podczas Wielkiego Finału na poziomie Europy Centralno-Wschodniej powalczą o najwyższe laury.

Konkurencja 2013
Bieżąca edycja zapoczątkowanego w roku 2011 przez Volvo Trucks konkursu, w którym zawodowi kierowcy rywalizują ze sobą w jeździe ekonomicznej, spotkała się z dużym zainteresowaniem na rynku polskim.
W polskich eliminacjach, które rozpoczęły się już w kwietniu br., wzięło udział łącznie 746 kierowców, spośród których wyłonieni zostali uczestnicy piątkowego finału. Przystąpiło do niego 20 kierowców - najlepszych uczestników dwóch regionalnych półfinałów, w Bednarach i Kamieniu Śląskim.
Finał rozegrano przy użyciu zestawu składającego się z ciągnika siodłowego Volvo FH w konfiguracji 4x2 z silnikiem o mocy 500 KM oraz zautomatyzowaną skrzynią biegów Volvo I-Shift, wyposażonego w opony Michelin X-Line Energy), z obciążoną naczepą Krone (waga zestawu: 37 000 kg).

Kierowcy pokonywali jednakową dla wszystkich trasę konkursową o długości ok. 22 km, a celem konkursu było przejechanie tej trasy z jak najniższym zużyciem paliwa i w określonym limicie czasu. Pomiaru zużycia paliwa dokonywano każdorazowo przy pomocy opracowanego przez Volvo systemu informacji transportowej Dynafleet, będącego na wyposażeniu pojazdu konkursowego.

Finałowa rywalizacja była naprawdę zacięta, a bardzo dobre wyniki osiągnięte w finale dowodzą wysokich umiejętności w jeździe ekonomicznej wszystkich uczestniczących w nim kierowców, tym bardziej, że trasa finałowa przebiegała po wymagającej drodze nr 46.

Zużycie paliwa i czas
Zwycięzcą polskiego finału The Drivers’ Fuel Challenge został Stanisław Mierzejewski z firmu PUH Stanisław Mierzejewski, który w rundzie finałowej osiągnął najlepszy wynik: zużycie paliwa na poziomie: 24,55 l/100 km oraz czas przejazdu: 23minuty i 34 sekundy. Podobnie jak w roku ubiegłym, czas okazał się czynnikiem rozstrzygającym, bowiem zdobywca drugiego miejsca w polskim finale - ubiegłoroczny mistrz Paweł Ozimek z firmy EPO-Trans Logistics S.A., osiągnął identyczne zużycie paliwa, ale odcinek konkursowy przejechał w dłuższym czasie.

Stanisław Mierzejewski, jako zwycięzca polskiego finału The Drivers’ Fuel Challenge weźmie udział w ostatecznej rozgrywce - zaplanowanym na połowę października Wielkim Finale konkursu na poziomie Rynku Europy Centralno-Wschodniej Volvo Trucks, w trakcie którego będzie miał szansę walczyć o nagrodę główną - samochód osobowy Volvo V40 oraz dla firmy - voucher Volvo o wartości 10.000 EUR.

Zwycięzcy Polskiego Finału The Drivers’ Fuel Challenge i ich wyniki:
• 1. miejsce: Stanisłw Mierzejewski, PUH Stanisław Mierzejewski; zużycie paliwa: 24,55/100 km, czas: 23:34
• 2. miejsce: Paweł Ozimek, EPO-Trans Logistic S.A.; zużycie paliwa: 24,55 l/100 km, czas: 23:50
• 3. miejsce: Jacek Polaszyk, Transport Krajowy i Międzynarodowy Polaszyk; zużycie paliwa: 25,18 l/100 km, czas: 25:11

Wyniki konkursu zostały ogłoszone podczas 9. Międzynarodowego Zlotu Tuningowanych Samochodów Ciężarowych MASTER TRUCK 20 lipca 2013.

Partnerem Polskiego Finału konkursu była Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group.


4trucks.pl / Volvo Polska

Przeczytaj też:
Tajemniczy sygnał alarmowy na morzu pochodził z ciężarówki

Tajemniczy sygnał alarmowy na zachodnim wybrzeżu Skanii (Szwecja) umknął zarówno kontrolerom ruchu lotniczego, jak i ratownikom morskim. Teraz tajemnica została rozwiązana.

Kto i kiedy ma pierwszeństwo?

Kolejność przejazdu to temat, który powinien być potraktowany priorytetowo na kursach prawa jazdy. U źle wyedukowanych kierowców często obowiązuje błędna zasada: kto szybszy ten pierwszy...

Grupa HOYER planuje dostawę ponad 500 nowych samochodów ciężarowych. Jakie ciężarówki zamówili?

Decyzja na zakup nowych ciężarówek jest wynikiem największej inwestycji odtworzeniowej w historii firmy.

 

Jakie samochody wybierają Polki? Wolą sportowe czy rodzinne samochody?

W porównaniu z mężczyznami kobiety jeżdżą młodszymi samochodami o mniejszej pojemności i mocy silnika.

 

Kto szuka skradzionego DAF-a XF?

To był pracowity weekend dla funkcjonariuszy Podlaskiego Oddziału Straży Granicznej. Odzyskano trzy utracone samochody.

 

Nowe ciężarówki MAN - odkrywamy kulisy kampanii reklamowej SimplyMyTruck (video)

Agencja reklamowa Jung von Matt / Saga opracowała kampanię reklamową nowej generacji ciężarówek MAN Truck & Bus.

 

Zmiana oznakowani dróg szybkiego ruchu w Polsce

GDDKiA opracowuje projekt zmian oznakowania dróg szybkiego ruchu i wdrożyła je na wybranych 46 odcinkach nowych dróg.

 

Co grozi kierowcy ciężarówki zatrzymanego za jazdę pod wpływem alkoholu

Kierowca jadący za ciężarówką poinformował policję o dziwnym zachowaniu kierowcy samochodu ciężarowego.

 

Złodziej kradnie ciężarówkę i po chwili ma zdjęcie z fotoradaru

Dzięki temu zdjęciu policja już wie jak wygląda sprawca kradzieży ciężarówki.

 

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL

Wyszukiwarka

Informacje