Transport Logistic w Monachium

Transport Logistic w Monachium

Jednym z tegorocznych wystawców międzynarodowych targów Transport Logistic w Monachium była inicjatywa Blue Competence, w ramach której aktywnie działa firma STILL.

Podczas wydarzenia położono nacisk na zaprezentowanie najnowszych dokonań w dziedzinie rozwoju i stosowania alternatywnych systemów napędowych w wózkach widłowych.

Transport Logistic w Monachium to jedne z największych międzynarodowych targów branżowych, które z roku na rok przyciągają coraz szersze grono wystawców i odbiorców związanych z logistyką, mobilnością, IT i zarządzaniem łańcuchem dostaw.

W tegorocznej, rekordowej edycji, która odbyła się w dniach 4 -7 czerwca, wzięło udział aż 53 000 odwiedzających z całego świata. Na ponad 100 000 m2 powierzchni wystawienniczej najnowsze osiągnięcia w logistyce i transporcie prezentowało 2 013 wystawców z 63 krajów. Wśród nich obecni byli także reprezentanci projektu Blue Competence Stowarzyszenia Niemieckich Producentów Maszyn (VDMA), które działa na rzecz efektywności energetycznej, środowiska i społecznie odpowiedzialnego biznesu. W jego strukturze znajduje się 37 stowarzyszeń i organizacji branżowych oraz ponad 350 firm członkowskich.

Podczas targów Transport Logistic w Monachium inicjatywa reprezentowana była na wspólnym stoisku. Zwiedzający, wśród których znalazł się sam niemiecki minister transportu dr Peter Ramsauer, mieli okazję zapoznać się m.in. z najnowszymi rozwiązaniami alternatywnych systemów napędowych w logistyce magazynowej. Firma STILL, aktywnie angażując się w działalność Blue Competence, zaprezentowała na stoisku pierwszy na świecie seryjny wózek widłowy z napędem hybrydowym oraz technologię ogniw paliwowych. Pod względem zużycia paliwa wózek STILL RX 70 Hybrid jest najbardziej oszczędnym pojazdem w swojej klasie. Wykorzystuje on zasadę odzysku energii polegającą na przekształcaniu energii generowanej podczas hamowania w energię elektryczną, która jest gromadzona w specjalnych dwuwarstwowych kondensatorach Ultracaps. Energia ta jest następnie wykorzystywana podczas ponownego przyspieszania pojazdu.


4trucks.pl / STILL

Przeczytaj też:
Ciężarówka wywrócona na wietrze - kto winien?

W okresie jesienno-zimowym lub wiosną ciężarówki są narażone na silne podmuchy wiatru. czasem przewracają się.

44 tony - tak, ale pod pewnymi warunkami

Niemieckie Ministerstwo Transportu odrzuciło wniosek 17 spedytorów którzy domagali sie dopuszczenia do ruchu drogowego zestawów 44 tonowych.

12 listopada - kierowcy pracują, ale kto ich rozładuje?

Dzień 12 listopada, który oficjalnie stał się dniem wolnym od pracy nadal wzbudza wiele wątpliwości.

Konkurs FM Logistic dla studentów

FM Logistic rozpoczął nabór projektów na innowacyjne rozwiązania dla logistyki w ramach, trzeciej już edycji, międzynarodowego konkursu dla studentów i absolwentów uczelni Faster Mind Challenge.

Dzień Reformacji - zakaz jazdy samochodów ciężarowych

Państwa federalne, w których Dzień Reformacji jest związany z zakazem prowadzenia pojazdów to: Brandenburgia, Mecklenburg-Vorpommern, Saksonia, Saksonia-Anhalt i Turyngia.

Głos Niemców w sprawie transportu

Coraz więcej samochodów ciężarowych porusza się po autostradach i drogach krajowych w Niemczech, co skutkuje rosnącą liczbą poważnych wypadków z ich udziałem.

Transport samochodami dostawczymi krytykowany w Niemczech

W Niemczech, w niedługim czasie, mogą nastąpić zmiany dotyczące transportu drogowego. Chodzi tu o samochody dostawcze z tzw. kurnikami na dachu.

Dlaczego Coca-Cola wybrała TomTom WEBFLEET?

Aplikacja WEBFLEET od TomTom jest prostym sposobem na zarządzanie flotą.

Doświadczony i zapracowany - kim jest polski kierowca?

Kto obecnie jeździ w firmach transportowych?

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL