Konkurs Optifuel

Konkurs Optifuel

Jak efektywnie oszczędzać?

Renault Trucks pomaga użytkownikom swoich ciężarówek oszczędzać pieniądze za pomocą nowoczesnych programów szkoleniowych Optifuel Training i Optifuel Programme. Aby zachęcić firmy i kierowców do udziału w szkoleniach i podnoszenia kwalifikacji od czterech lat towarzyszy im konkurs ekonomicznej i, co równie ważne, efektywnej jazdy pod nazwą - Konkurs Optifuel.

- W tegorocznych zawodach wzięło udział 150 szoferów - mówi Łukasz Kurcbard, inżynier produktu odpowiedzialny w Renault Trucks Polska za program Optifuel. - Każdy litr "urwany" ze średniego zużycia paliwa jest cenny, bo przelicza się go na pieniądze, które zostają w kieszeni przewoźnika. A jeśli do tego przemnożymy ten nadzwyczajny zysk przez liczbę eksploatowanych pojazdów, widać, że jest o co walczyć. A w łańcuszku możliwych oszczędności paliwa najwięcej do powiedzenia i zrobienia mają właśnie kierowcy.

W dniu 5 października zwycięzcy regionalnych eliminacji spotkali się na wielkim finale, który został rozegrany na płycie dawnego lotniska wojskowego w Bednarach k. Poznania. Konkurs jazdy ekonomicznej prowadzony był z wykorzystaniem dwóch zestawów obciążonych 22 tonami ładunku. Te zestawy to szkoleniowe ciągniki Renault Magnum 480 DXi z naczepami kurtynowymi: pierwszy z mechaniczną, ręcznie obsługiwaną skrzynią biegów, drugi ze zautomatyzowaną skrzynią Optidriver+ oraz pakietem Optiroll, czyli mający wszystkie rozwiązania techniczne pomagające oszczędzać paliwo. Obydwa ciągniki poruszają się na energooszczędnych oponach Michelin X Energy SaverGreen, cechujących się bardzo niskim współczynnikiem oporów toczenia. Na lotnisku w Bednarach ustawiona została trasa o wysokim stopniu trudności. Miała długość 11,4 km i zawierała kilka prostych odcinków, które kończyły się kombinacjami trudnych zakrętów i rondem. Uczestnicy musieli przejechać ją dwa razy każdym z samochodów Magnum. Szanse więc były równe. Poza umiejętnością ekonomicznej jazdy, należało przejazd wykonać w możliwie najkrótszym czasie, bo kierowca efektywny to taki, który potrafi połączyć ogień i wodę, czyli niskie zużycie paliwa i krótki czas pokonania trasy. - Poziom rywalizacji z roku na rok jest coraz wyższy, a różnice między najlepszymi kierowcami coraz mniejsze.

Optifuel final 2012 2a      Optifuel final 2012 3a

- Coraz częściej też mocno depczą po piętach instruktorom Optifuel Training - dodaje Łukasz Kurcbard. - Zwycięzca konkursu zdobywa oprócz atrakcyjnych nagród dla siebie także nagrodę dla firmy, w której pracuje - są to szkolenia Optifuel Programme oraz oprogramowanie Infomax ułatwiające zarządzanie flotą pojazdów. Jest więc o co walczyć.

Po zaciętej walce pierwsze miejsce i tytuł Mistrza Ekonomicznej Jazdy Renault Trucks zdobył Zenon Korsak ze Zgorzelca (firma Kortrans). Od 1994 roku właścicielem firmy transportowej, w której oprócz siebie w roli kierowców zatrudnia jeszcze trzy osoby. Na co dzień zasiada za kierownicą Renault Magnum z zabudową przestrzenną i centralnoosiową przyczepą. Firma ma cztery ciężarówki - wszystkie to pojazdy Renault. Drugi był Michał Walentynowicz z Olsztyna (Waśniewski), a trzeci Estończyk, Kristian Kraag (Tallept Auto).

Zwycięzcy podczas gali, która odbyła się w poznańskim hotelu IBB Andersia odebrali atrakcyjne nagrody ufundowane przez Renault Trucks Polska oraz firm partnerów konkursu - firmy Michelin - producenta energooszczędnych opon X Energy Savergreen, w które wyposażone były Renault Magnum, producenta olejów Total, Renault Trucks Financial Services oraz producenta naczep, przyczep i zabudów Zasław. - Mam nadzieję, że to nie ostatnie nagrody, że zdobędziecie kolejne na europejskim finale, na który zabieramy was za dwa tygodnie do Sewilli w Hiszpanii. Uzyskujecie świetne wyniki, myślę więc, że szanse na doskonałe miejsca macie ogromne - dodał Marcin Majak, dyrektor marketingu Renault Trucks Polska.


4trucks.pl / Renault Trucks Polska

Przeczytaj też:
Volkswagen Crafter model 2024 Już za kilka tygodni na rynku pojawi się zupełnie nowy, produkowany wyłącznie w Polsce Volkswagen Crafter.
Renault Trucks w Polsce przejmuje cztery punkty serwisowe Z dniem 1 grudnia 2023 r. nastąpiły zmiany w sieci serwisowej Renault Trucks Polska w związku z przejęciem przez Volvo Polska Sp. z o. o. czterech punktów serwisowych Serwisy Józef Skrzypa.
Nowy Volkswagen Crafter - pierwsze informacje Jest produkowany wyłącznie w Polsce, w fabryce Volkswagen Poznań we Wrześni Volkswagen Crafter - to jeden z najnowocześniejszych pojazdów dostawczych w swoim segmencie.
Janusz Buława nowym prezesem Renault Trucks Polska Z dniem 1 października 2023 r. Janusz Buława obejmie stanowisko prezesa Renault Trucks w Polsce.
VW Crafter o numerze 500 000 W zakładzie we Wrześni produkowane są modele dwóch marek: Volkswagen Crafter i MAN TGE, w tym również ich wersje elektryczne eCrafter i eTGE.
Volkswagen ID.Buzz z dłuższym rozstawem osi i siedmioma miejscami W fabryce w Hanowerze Volkswagen Samochody Użytkowe przygotował pierwsze zaplecze produkcyjne dla przyszłych wariantów ID. Buzz. Prace modernizacyjne w fabryce przeprowadzono podczas trzytygodniowej przerwy letniej.
Volkswagen Multivan w nowych wersjach lakierów Nowy Volkswagen Multivan - dostępny w czterech wersjach: Multivan, Life, Style i Energetic – może być polakierowany w jednym z szerokiej palety lakierów podstawowych, metalizowanych, czy perłowych.
Volkswagen wstrzyma produkcję samochodów w Polsce Od 10 marca zakłady spółki Volkswagen Poznań w Poznaniu i we Wrześni czasowo wstrzymują produkcję wytwarzanych tam modeli.
Rosja bez Forda, Volkswagena i wielu innych marek Z powodu wojny z Ukrainą w Rosji zawiesił swoją działalność Ford Motor. Zgodnie z oficjalnym oświadczeniem amerykańskiego producenta, decyzja wchodzi natychmiast w życie.