Setra na targach TRANSEXPO 2012

Setra na targach TRANSEXPO 2012

W tym roku spółka Setra zaprezentowała na jubileuszowych X Miedzynarodowych Targach Transportu Zbiorowego TRANSEXPO 2012 wyjatkowy autobus Setra model S 515 HD.

Wyjatkowe autobusy na wyjatkowa edycje targów TRANSEXPO w Kielcach. Tak w skrócie mo.na było opisac tegoroczna oferte EvoBus Polska w Kielcach.

Premierowa Setra S 515 HD, to zapowiedz nowej generacji ComfortClass 500. Dodatkowo towarzyszył jej najlepiej sprzedajacy sie dotychczas autokar marki Setra w naszym kraju - Setra S 416 GT-HD/2.

Z mysla o nadchodzacej nowej normie emisji spalin spółka pokazała też najnowsze jednostki napedowe OM 471 i OM 936, które w najbliższych latach stana sie standardem w autobusach Mercedes-Benz i Setra.

Komfortowa piecsetka
Podczas TRANSEXPO 2012 zadebiutowała na polskim rynku nowa generacja autokarów Setra ComfortClass 500. Jej wprowadzenie na europejski rynek wyprzedza wejście normy Euro VI w zakresie emisji spalin i hałasu, która bedzie obowiazkowa od stycznia 2014 r. Obok nowych jednostek napędowych jej charakterystyczna cecha jest oryginalna stylistyka, łacząca sprawdzone rozwiązania z nowoczesną technologią. Niepowtarzalny design ComfortClass 500 to wygięta, lekko wznosząca się, a następnie opadająca boczna linia z nowym elementem dekoracyjnym na słupku B. To także miekkie przejście linii okien i poszycia, które przebiega dookoła całkowicie na nowo zaprojektowanego pojazdu. W cześci przedniej nadaje to nowej serii przyjazny, ale i zdecydowany wygląd.

Setra - TRANSEXPO 2012 -1

Charakterystycznym elementem jest długi wyciąg dachowy z przodu oraz znacznie bardziej zaokrąglona szyba przednia, biegnąca w dół aż do przedniej osłony z logo z trójwymiarowym napisem Setra. Przód pojazdu, podobnie jak nowe lusterka zewnętrzne, został zoptymalizowany w trakcie niezliczonych testów w kanale powietrznym. W połączeniu z nowym aerodynamicznym tyłem oraz pozostałymi rozwiązaniami szczegółowymi generacja ComfortClass 500 uzyskuje nieosiągalny dotąd w tym segmencie współczynnik Cw wynoszacy 0,33. Również nowe, modułowe reflektory i kierunkowskazy z charakterystycznymi elementami ozdobnymi podkresląja wartość, bezpieczeństwo oraz niezawodność. Punkt wyjścia linii zarysowanej dookoła pojazdu, która na kształt skrzydła zatapia sie w częściach bocznych pojazdu.

Generacja ComfortClass 500 nie tylko już teraz spełnia norme emisji spalin Euro VI, lecz również w aspekcie koncepcji całościowej jest zgodna z licznymi przepisami bezpieczeństwa i regulacjami prawnymi, które zaczną obowiazywać w nadchodzacych latach. Zaliczają sie do nich miedzy innymi dodatkowe wymagania związane z systemami wspomagania kierowcy obowiazujące od 2015 roku, jak również wchodząca w życie dwa lata pózniej dyrektywa ECE-R 66/01, która podnosi poprzeczkę wymagań w zakresie zabezpieczenia autokarów przed dachowaniem. Zgodnie z tradycją marki Setra ostatni wymóg spełniony został poprzez stworzenie inteligentnego rozwiązania o konstrukcji lekkiej charakteryzującej się wiekszą wytrzymałoscią przy mniejszej masie.

Setra - TRANSEXPO 2012 -2

Autokary ComfortClass 500 są napedzane nowymi silnikami Mercedes-Benz z generacji BlueEfficiency Power. To rzędowe 6-cylindrowe jednostki z serii OM 470 o pojemności 10,7-litra i mocy 315 kW (428 KM) przy prędkosci obrotowej 1.800 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 2.100 Nm jednostka osiąga już przy 1.100 obr./min. Setra wprowadziła tutaj także nową przekładnie - GO 250-8 Powershift. Ta 8-biegowa, w pełni zautomatyzowana skrzynia oparta jest na dotychczasowej konstrukcji GO 240-8 PowerShift, jednak mamy tutaj inne przełożenia, szybsza i płynniejsza zmiane biegów oraz na nowo zaprojektowaną dzwignie, która teraz zawiera w sobie wszystkie funkcje.

I na koniec kilka słów o nowych wymiarach nowych pojazdów. Autobusy ComfortClass 500 generalnie oferują wieksze gabaryty niż w serii 400: są one teraz dłuższe i wyższe. I stąd też rezygnacja z określenia "GT-HD" i wejście w nazwe "HD". W efekcie model S 515 HD (odpowiednik S 415 GTHD) ma teraz długość 12,295 mm (+ 95 mm) przy zachowaniu tej samej szerokości 2550 mm. Całkowita wysokość pojazdu to 3770 mm - razem z klimatyzacja (+ 40 mm). Produkcja seryjna nowej generacji ComfortClass 500 rozpocznie sie już jesienią br. i obejmie zarówno pokazany w Kielcach model S 515 HD, jak i wydłużoną wersje dwuosiową S 516 HD oraz trzyosiową S 517 HD. W kolejnych latach Setra bedzie wdrażać następne generacje wszystkich swoich modeli. To oznacza, że emocji na pewno nie zabraknie.


4trucks.pl / EvoBus Polska

Przeczytaj też:
POLOmarket inwestuje w Mercedesy Sieć POLOmarket realizuje kolejną ważną inwestycję w logistykę, finalizując zakup 13 ciągników siodłowych Mercedes-Benz oraz trzech pojazdów z zabudową chłodniczą za blisko 1,5 mln euro.
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).
Drugi historyczny wynik sprzedaży w Daimler Truck Polska Daimler Truck Polska sprzedał 5881 pojazdów ciężarowych i utrzymał 2. pozycję pod względem udziału w rynku.
Rejestracje samochodów ciężarowych w 2023 - kto zwycięzcą? W całym 2023 roku przybyło 37 323 szt. nowych pojazdów użytkowych (ciężarowe, dostawcze, autobusy) o DMC pow. 3,5 t. co oznacza wzrost (+3,5%) w skali całego roku.
Defence Trucks Experience 2023 Mercedes-Benz Special Trucks od dziesięcioleci oferuje swoim klientom pojazdy użytkowe różnych typoszeregów i konfiguracji, spełniające te wysokie wymogi zarówno w bardzo niskich temperaturach, jak i w palącym pustynnym upale.
Daimler Truck przeprowadza intensywne testy systemów wspomagających bezpieczeństwo W ramach przeprowadzonych ostatnio szeroko zakrojonych testów skupiono się przede wszystkim na systemach asystujących, które będą montowane w ciężarówkach i autobusach Daimler Truck od kwietnia 2024 r.
30 Actrosów rozpoczyna współpracę Omega Pilzno i Daimler Truck Polska