Wyścigi Pojazdów Ciężarowych FIA

Wyścigi Pojazdów Ciężarowych FIA

Ponad 500 opon do zamontowania podczas każdego wyścigu - oto wyzwanie dla ekipy oponiarskiej Goodyeara.

W Europejskich Mistrzostwach Wyścigów Pojazdów Ciężarowych FIA do rozegrania zostały już tylko dwie eliminacje. Po dziewiątej rundzie, rozegranej 22-23 września br. w Zolder w Belgii, prowadzi Jochen Hahn z zespołu Castrol Team Hahn Racing za kierownicą MAN-a, który wygrał pierwszy sobotni wyścig. W drugim wyścigu tego dnia zwyciężył Markus Boesiger prowadzący ciężarówkę Renault w barwach Pneu Bösiger TEAM 14.

W niedzielę Antonio Albacete z teamu Equipo Cepsa prowadzący MAN-a wygrał pierwszy wyścig, a w drugim triumfował Adam Lacko z Team MKR Technology jadący Renault. Następny wyścig odbędzie się w Jarama w Hiszpanii w pierwszy weekend października br.

Nie tylko kierowcy pracują w pocie czoła podczas wyścigów. Być może najbardziej zapracowanymi ludźmi na torze są technicy z TRO (Truck Racing Organisation), którzy montują opony. TRO jest organizatorem serii Europejskich Mistrzostw Wyścigów Pojazdów Ciężarowych FIA, a także zajmuje się logistyką i montażem opon dostarczonych przez Goodyeara.

Podczas każdego weekendowego wyścigu dwaj technicy zakładają i zdejmują od 150 do 300 opon Goodyear Truck Racine, w zależności od warunków panujących na torze i liczby ścigających się pojazdów ciężarowych. Minimalna liczba ciężarówek w wyścigu to 14, lecz na torach takich jak Le Mans i Nogaro, na których odbywają się również wyścigi krajowe, może ich być nawet 55. Zespół montujący opony ma pojazd ciężarowy z naczepą, którym na każdy wyścig dowozi średnio 250 opon oraz maszynę do montażu. Dzięki tej maszynie i umiejętnościom ekipy w ciągu dwóch godzin można wymienić nawet do 60 opon. W zależności od rodzaju obręczy (stalowej lub aluminiowej), wymiana opony trwa 3-4 minuty.

Dla zespołu dbającego o opony wyścigowy weekend zaczyna się już w czwartek, kiedy team przyjeżdża na tor i rozpoczyna przygotowywanie opon. Przepisy dopuszczają do sześciu opon na ciężarówkę dziennie, lecz jeżeli w danym dniu organizowane są nielimitowane przejazdy próbne, sztuk ogumienia może być nawet więcej. Na sam wyścig przygotowuje się 120 opon, które biorą udział w losowaniu FIA - każdy zespół otrzymuje losowo wybrane opony, a losowanie odbywa się w piątek. W piątkową noc opony przechowywane są w zamknięciu, aż do wydania zespołom o 7:00 rano w sobotę. Następnie opony są dowożone zespołom do boksów quadem wyposażonym w specjalną przyczepę.

Podczas dni wyścigowych pracy jest jeszcze więcej. W sobotę kolejne opony przygotowywane są do losowania na wyścig niedzielny, a ponadto zespoły przekładają opony na pojazdach tak, by jak najlepiej wykorzystać te sześć sztuk dozwolonych do użycia podczas weekendu. Szczyt pracy przypada na sobotnią noc, gdy montowane są opony na niedzielny wyścig. Podczas dużego weekendowego wyścigu, jak np. w Nogaro, ekipa oponiarska pracuje nawet do drugiej nad ranem, a pracę następnego dnia rozpoczyna już pięć godzin później. Praca w niedzielę wygląda podobnie, zaś po wyścigu wszystkie opony są pakowane na ciężarówkę i przygotowywane do transportu.


4trucks.pl / Goodyear Dunlop Tires Polska

Przeczytaj też:
Grzegorz Ostaszewski na Renault DXi13 Racing

Wyścigi ciężarówek – Grzegorz Ostaszewski 6 razy na podium po serii letniej

Opony Goodyeara Zielonym Produktem

Technologia opon ciężarowych Goodyear nagrodzona za efektywność i ekologiczność. Goodyear zaprezentuje nową usługę dla branży OTR

Goodyear wprowadza EM Track III - nowy program do zarządzania oponami, który pomoże obniżyć całkowity koszt eksploatacji opon OTR. Premio Opony-Autoserwis

Koncepcja warsztatowa typu fast-fit Premio Opony-Autoserwis, działająca pod auspicjami Grupy Goodyear Polska, jest siecią patronacką tegorocznej edycji Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników, których finał odbędzie się 10 kwietnia br. Nowa mobilna aplikacja Goodyear eJob dla flot w całej Europie

Goodyear wprowadza mobilną aplikację, która udoskonala obsługę klientów flotowych w całej Europie. Goodyear rozszerza ofertę opon KMAX i FUELMAX

Goodyear zdecydował się na kolejne wzbogacenie linii opon do pojazdów ciężarowych FUELMAX i KMAX. Goodyear ponownie w czołówce najlepszych europejskich i polskich pracodawców

Goodyear Dunlop Tires Europe oraz Grupa Goodyear Polska po raz kolejny znalazły się w gronie najlepszych pracodawców Europy. Goodyear głównym dostawcą opon dla HOYER

Międzynarodowa firma HOYER, znaczący dostawca usług logistycznych w Europie i na świecie, wybrał Goodyeara na głównego dostawcę opon dla swojej floty. Nowe opony Dunlop na oś sterującą do pojazdów ciężarowych

Dunlop rozszerza asortyment opon dla przewozów regionalnych, przeznaczonych na oś sterującą i felgi o średnicy 17.5 cala, wprowadzając nowy model Dunlop SP 344.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL