Delphi zaprezentuje TECH TRUCK na targach IAA

Delphi zaprezentuje TECH TRUCK na targach IAA

 W pojeździe koncepcyjnym zaprezentowano najnowsze technologie Delphi stosowane w układach napędowych, systemach bezpieczeństwa, interfejsach kierowcy oraz systemach architektury.

Chcąc zwrócić uwagę na technologie przyszłości, na zbliżających się targach pojazdów użytkowych IAA, które odbędą się w Hanowerze w Niemczech, w dniach 20 - 27 września, firma Delphi Automotive (NYSE: DLPH) pokaże nową koncepcję Technologii dla Pojazdów Ciężarowych (na stanowisku w Hali 17, Stoisko nr: A08). Koncepcja "Tech Truck" Delphi, która została opracowana przez zespoły inżynierów pracujących w całej Europie, pokazuje, w jaki sposób firma może pomóc producentom wyposażenia fabrycznego przeznaczonego dla pojazdów użytkowych opracowywać przyjazne dla środowiska, "zielone" samochody, przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa kierowcy i ułatwienia zachowania niezbędnej łączności.

- Delphi może się pochwalić długą historią opracowywania produktów, które zaspokajają potrzeby kierowców samochodów ciężarowych, a jednocześnie pomagają producentom samochodów użytkowych w spełnieniu wymagań i przepisów obowiązujących na całym świecie - stwierdził Jeffrey Owens, główny dyrektor ds. technologii w Delphi. - Nasza ekspozycja pokazana w Hanowerze łączy w sobie wiele technologii wykorzystywanych dzisiaj z technologiami przyszłości, pomagając zapewnić kierowcy bezpieczeństwo i niezbędną łączność, przy jednoczesnej redukcji wpływu pojazdu na środowisko naturalne.

Najważniejsze rozwiązania techniczne, które zostaną pokazane na IAA:

• Wysokociśnieniowy system Common Rail Delphi, przeznaczony dla Pojazdów z segmentu Heavy Duty to przełom w innowacyjności polegający na połączeniu sprawdzonego sprzętu z innowacyjną architekturą. Ta technologia pozwoli producentom pojazdów na spełnienie wyśrubowanych wymogów określonych przez normę emisji Euro VI oraz innych norm emisji obwiązujących na całym świecie, bez konieczności wprowadzania znacznych modyfikacji do silników bazowych. Delphi rozpoczęło produkcję i kontynuuje prace nad następną generacją systemów w których panuje ultra wysokie ciśnienie; te systemy będą wykorzystywane po roku 2020.

• Nisko-kosztowy system wtrysku paliwa Common Rail, przeznaczony dla silników Diesla i pojazdów z segmentu Heavy Duty jest aktualnie opracowywany przez Delphi. System został zoptymalizowany system, tak by spełnić wymagania obowiązujące na rynkach wschodzących. System wykorzystuje najnowocześniejsze technologie, służące do poprawy ekonomiki spalania i umożliwiają zmiany celem spełnienia wymagań i norm emisji, które zostaną wprowadzone w przyszłości.

• Odpowiadając na wymagania normy emisji Euro VI poprzez wprowadzenie czujników dla silników Diesla oraz diagnostyki systemów uzdatniania spalin w silnikach Diesla. Czujnik cząstek stałych Delphi, który monitoruje prawidłowość pracy filtra cząstek stałych w silnikach Diesla łączy w sobie szybkość reagowania i dużą czułość z nieskomplikowaną budową i prostym systemem samo - diagnostyki. Oczekuje się, że konieczność precyzyjnego sterowania dozowaniem mocznika stanie się coraz bardziej niezbędna, w miarę, jak selektywna redukcja katalityczna będzie się stawać coraz szerzej stosowana. Czujnik amoniaku Delphi to pierwsza technologia umożliwiająca bezpośredni pomiar poziomu amoniaku na pokładzie pojazdu.

• Pomagamy producentom pojazdów w spełnieniu wymagań narzuconych przez nowe przepisy i zredukowaniu liczby wypadków, wprowadzając, obejmujący kąt 360° „kokon bezpieczeństwa”. Te technologie obejmują autonomiczny system hamowania w razie zagrożenia (AEB) oraz system ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu (LDW), które staną się obowiązkowe w Europie dla pewnych typów nowych pojazdów użytkowych już od 1 listopada 2013, a dla wszystkich nowych pojazdów użytkowych z segmentu Heavy Duty będą obowiązkowe już od listopada 2015 roku. W przeciwieństwie do większości systemów hamowania, które ograniczają siłę hamowania do 50%, system minimalizacji skutków kolizji Delphi wykorzystuje informacje otrzymane z kamery wizyjnej i systemu radarów i umożliwia wykorzystanie pełnej siły hamowania w sytuacji, kiedy system stwierdzi, że uniknięcie kolizji jest niemożliwe. System wykrywania przeszkód z tyłu i z boków pojazdu umożliwia monitorowanie stref martwych pojazdu, wspomaga kierowcę podczas zmiany pasa ruchu i ostrzega o pojazdach/innych użytkownikach ruchu, zbliżających się z kierunków prostopadłych. Ten atrakcyjny cenowo radar jest pierwszym urządzeniem dostępnym na rynku, który jest w stanie wykonać te wszystkie zadania wykorzystując do tego częstotliwość 76GHz, co umożliwia ulepszone działanie urządzenia.

• Optymalizacja architektury E/E w pojazdach użytkowych. Pojazdy użytkowe winny cechować się takimi samymi osiągami i komfortem kabiny kierowcy jak samochody osobowe, pomimo tego, że często pracują w niekorzystnych i trudnych warunkach. Aby tak się stało, wiele funkcji w pojeździe zależy od systemów dystrybucji energii elektrycznej/systemów elektronicznych, które muszą działać w sposób skuteczny i niezawodny. Delphi czyni to możliwym poprzez wykorzystanie, będących własnością firmy, zestawu narzędzi i oprogramowania projektowego Velocity Tool Suite™ do stworzenia wirtualnego modelu architektury E/E - aż do ostatniej złączki, centralki elektrycznej, modułu elektronicznego i wiązki przewodów.

• Bezprzewodowe ładowanie urządzeń elektronicznych zainstalowanych w pojeździe. System Bezprzewodowego Ładowania Urządzeń Elektronicznych Delphi wyeliminuje konieczność radzenia sobie z wieloma przewodami plączącymi się w kabinie pojazdu i zastąpi bezpiecznym, wygodnym i skutecznym automatycznym systemem ładowania. System wykorzystuje zjawisko rezonansu magnetycznego - technologię, która przewyższa tradycyjne systemy ładowania, polegające na indukcyjnym ładowaniu złącz pozostających ścisłym kontakcie, ponieważ nowa technologia umożliwia przesyłanie mocy na znacznie większe odległości i nie wymaga precyzyjnego umieszczenia urządzeń w konkretnym miejscu oraz umożliwia jednoczesne ładowanie kilku urządzeń.


4trucks.pl / Delphi Automotive PLC

Przeczytaj też:
Delphi na Targach Pojazdów Użytkowych IAA

Delphi Automotive PLC odsłoni drugą generację swojej koncepcji Technology Truck, prezentując technologie przyszłości na Targach Pojazdów Użytkowych IAA, które odbędą się w dniach 25.IX- 2.X w Hanowerze, w Niemczech (stoisko Delphi w Hali 17, nr A04). Ciężarówka z klocków LEGO pomoże kierowcom

Dochód z aukcji ciężarówki oryginalnych rozmiarów w całości zbudowanej z klocków LEGO wesprze działania na rzecz zdrowia kierowców. Wielton na targach IAA w Hanowerze

Międzynarodowe Targi Pojazdów Użytkowych IAA w Hanower to największa na świecie tego typu impreza, odbywająca się już od ponad 64 lat. Nowe gwiazdy klasy ciężkiej Iveco na IAA 2012

Na 64. Międzynarodowej Wystawie Pojazdów Użytkowych (IAA) w Hanowerze, odbywającej się w dniach od 20 do 27 września 2012 roku, Iveco prezentuje nowe modele ze swojej oferty pojazdów ciężkich: nowego STRALISA i nowego Trakkera. Stoisko MAN - magnes dla publiczności

Kilkadziesiąt tysięcy gości na stoisku, światowa premiera 12 pojazdów oraz znamienici goście ze świata polityki, sportu i kultury - tak wygląda bilans firmy MAN tuż przed zamknięciem 64. Międzynarodowych Targów Pojazdów Użytkowych "IAA Nutzfahrzeuge" w Hanowerze. Opona Goodyear klasy AA

Prototyp opony klasy AA, pokazany podczas targów IAA, spełnia najwyższe wymagania co do efektywności paliwowej i przyczepności na mokrej nawierzchni, wyznaczone przez nowy unijny system etykietowania opon. Nowości Speedline Truck

Pierwsza felga o rozmiarze 22,5x11,75”, ET 135, o nośności 5000 kg. Niemiecki minister z wizytą u Solarisa

Na trwających targach pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze oraz targach branży kolejowej InnoTrans w Berlinie, firma Solaris zaprezentowała szereg nowości. Nowatorski ciągnik siodłowy MAN

Na targach IAA Nutzfahrzeuge 2012 w Hanowerze firma MAN prezentuje zoptymalizowany pod kątem aerodynamicznym ciągnik siodłowy.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL