Eliminacje regionalne YETD 2007

![]() |
Mimo, że pogoda w tym roku nas nie rozpieszczała na wszystkie eliminacje przybyło wielu kierowców z rodzinami, miłośników marki Scania- choć nie tylko, zwykłych kierowców czy ludzi zupełnie nie związanych z branżą transportową, chcących jednak przyjrzeć się ogromnym ciężarówkom z bliska. Regionalne eliminacje we wszystkich miastach, a było ich 11 (Szczecin, Gdańsk, Poznań, Włocławek, Wrocław, Łódź, Kraków, Katowice, Białystok, Lublin, Warszawa), przebiegały tak samo. |
![]() Pierwszy kierowca, już na swoim miejscu. | Eliminacje Uczestnicy konkursu spotykali się o 8:30 w siedzibie dealera w danym mieście i rozpoczynali zmagania testem teoretycznym. Po 9:30 9 osób z najlepszymi wynikami rozpoczynało test drogowy, w którym oprócz ekonomicznej jazdy liczyły się inne aspekty np. bezpieczne poruszanie się pojazdem. O godz. 12 rozpoczynał się piknik rodzinny podczas, którego przybli goście mogli bawić się przy muzyce zaproszonych zespołów, delektować się specjałami kuchni oraz uczestniczyć w specjalnych konkursach, w których można było wygrać cenne nagrody. Podczas gdy inni się bawili kierowcy uczestniczyli w zmaganiach na zamkniętym torze, gdzie przygotowano szereg trudnych zadań do pokonania zestawem siodłowym Scanii. |
-najazd lewym-przednim kołem ciągnika na środek metalowej tarczy o wym. 1mx1m -przejazd wszystkimi prawymi kołami zestawu przez drewnianą deskę- jazda w przód i tył -przejazd zestawem miedzy beczkami, kierowca sam musiał dokonać pomiaru | ![]() |
"na oko" szerokości ciągnika, aby odpowiednio ustawić beczki
| |
Zawodowi kierowcy, którzy przyglądali się zmaganiom przyznali, że zadania były bardzo różnorodne i na każdym można było popełnić błąd, który kosztowałby utratę cennych punktów. Mimo, że kierowcy biorący udział w eliminacjach wcześniej zapoznawali się z podstawionym zestawem pod czujnym okiem Instruktora Szkoły Jazdy Scania- Tomkiem Załuckim, który 5. lat temu wygrał taki konkurs, mieli problemy z poprawną jazdą na placu co odbiło się na utraconych punktach. Wszystkie zadania dobierano w taki sposób, aby można było doszukać się ich zastosowań w codziennym życiu i tak, np. cofanie do garażu można odnieść do podjazdu pod rampę wyładowczą, przejazd między beczkami to bezpieczne mijanie pojazdów na wąskich drogach itp... Po godz. 17 następowało ogłoszenie wyników a długo do godzin wieczornych trwała zabawa u dealera Scanii. | |
|
Historia Historia konkursu YEDT sięga roku 2003, kiedy to odbyły się po raz pierwszy eliminacje. Kolejny konkurs odbył się 2. lata później- w 2005 roku. Zmagania konkursowe YETD 2007 są największymi z dotychczasowych. Bierze w nich udział niemal 20 tysięcy kierowców z 27 krajów. W Polsce chęć udziału w konkursie Young European Truck Driver 2007 zgłosiło ponad 1000 młodych kierowców. Inicjatywa Scania stwarza młodym kierowcom - mężczyznom i kobietom w wieku do 35 lat - szansę do zaprezentowania swoich umiejętności w zakresie bezpieczeństwa drogowego, a także wygrania najlepszej z ciężarówek - Scania R. Podobnie jak w poprzednich edycjach, głównym akcentem Young European Truck Driver 2007 jest bezpieczeństwo drogowe. Scania pragnie szczególnie podkreślić jego znaczenie, aby młodzi kierowcy mieli świadomość wagi bezpieczeństwa drogowego oraz wysokich umiejętności w prowadzeniu pojazdów. W Polsce eliminacjom regionalnym organizowanych w maju i czerwcu w 11 miastach przyglądało się ponad trzy tysiące widzów. Znamy już jedenastu najlepszych polskich kierowców ciężarówek, którzy zakwalifikowali się do Polskiego Finału konkursu Young European Truck Driver 2007. Nasi finaliści to: 1. Szczecin: Sławomir Mazur (Białogard) |
![]() Finaliści z regionalnych eliminacji w Warszawie. | |
Gratulujemy wszystkim i już teraz serdecznie zapraszamy na ogólnopolski finał konkursu, który odbędzie się 1 września 2007 w Gdańsku.
Finał Europejski, z udziałem najlepszych kierowców ze wszystkich krajów Unii Europejskiej, w którym główną nagrodą jest najnowszy pojazd marki Scania odbędzie się w dniach 21-22 września w Szwecji. Konkurs Young European Truck Driver 2007 to dla młodych ludzi znakomita okazja do tego, by pokazać, co potrafią - podkreśla Paweł Paluch ze Scania Polska. - W organizacji transportu drogowego kierowca jest po prostu najważniejszym ogniwem całego łańcucha - zarówno z punktu widzenia bezpieczeństwa na drogach, zużycia paliwa, jak i kosztów serwisowo-naprawczych ponoszonych przez firmy transportowe. Dobry styl jazdy przyczynia się ponadto do płynności ruchu drogowego, a tym samym do mniejszego zużycia paliwa oraz redukcji emisji spalin w skali globalnej. |