60 lat Mercedes-Benz Trucks w Wörth.

Sześćdziesiąt lat fabryki Mercedes-Benz Trucks w Worth

Fabryka ciężarówek Mercedes-Benz rozpoczyna swój jubileuszowy rok.

Fabryka w Wörth, zajmująca powierzchnię niemal trzech milionów m2, jest największym na świecie zakładem w sieci produkcyjnej samochodów ciężarowych Mercedes-Benz.

Jest również drugim co do wielkości pracodawcą w Nadrenii-Palatynacie, zatrudniającym około 10 tys. pracowników.
60 lat temu na terenie dzisiejszej fabryki samochodów ciężarowych w Wörth trwały intensywne prace – znajdowała się ona wtedy w trakcie budowy. Zaledwie półtora roku po rozpoczęciu prac, 1 października 1963 roku z linii produkcyjnej zszedł pierwszy szkielet kabiny. Począwszy od roku 1965 załoga fabryki produkowała kompletne samochody ciężarowe. Dziś są to modele Actros, Arocs i Atego. W Wörth powstają również pojazdy specjalne Mercedes-Benz ‒ Econic, Unimog i Zetros.

W 2021 roku rozpoczęła się seryjna produkcja akumulatorowo-elektrycznej ciężarówki Mercedes-Benz eActros, a następnie, w 2022 roku, produkcja drugiej seryjnej ciężarówki elektrycznej – Mercedes-Benz eEconic. Dziennie zakład produkcyjny w Wörth może opuści c nawet 470 samochodów ciężarowych wykonanych według życzenia klienta.

W ciągu 60 lat od rozpoczęcia produkcji w Wörth wyprodukowano ponad 4,4 miliona samochodów ciężarowych - w tym około 790 tys. zestawów pojazdów CKD (ang. Completely Knocked Down), które są wysyłane na liczne rynki zamorskie do ostatecznego montażu na miejscu. Jest więc powód do świętowania. W jubileuszowym roku 2023 wokół fabryki i na jej terenie będą miały miejsce różne wydarzenia – m.in. obchody rocznicowe, tradycyjny dzień rodzinny, w którym pracownicy mogą zwiedzać fabrykę wraz ze swoimi rodzinami. Kulminacja jubileuszowych obchodów ma być zaplanowana na jesień.

 

Przeczytaj też:
Udany przejazd elektrycznej ciężarówki na dystansie 3 tysięcy km Wkrótce rozpoczęcie produkcji seryjnej w pełni elektrycznego ciągnika siodłowego eActros 300.
Obowiązkowe systemy bezpieczeństwa w ciężarówkach od 2024 roku Od przyszłego roku wchodzą nowe przepisy zaostrzające wymagania dotyczące funkcji poprawy bezpieczeństwa.
ARC Europe Polska z nową flotą pojazdów serwisowych Dobrze zorganizowana i profesjonalna pomoc w przypadku awarii samochodu jest dzisiaj usługą niezwykle pożądaną przez klientów.
RIO i Webfleet wspólnie dla ciężarówek MAN, Scania i dostawczych Volkswagenów Bridgestone Mobility Solutions, jednostka biznesowa Bridgestone, ogłosiła partnerstwo z RIO, dostawcą usług cyfrowych, będącym częścią TRATON SE i siostrą marek pojazdów użytkowych MAN, Scania i Volkswagen Truck & Bus.
PETRONAS otworzył pierwszy flagowy warsztat w Polsce W czwartek 20 kwietnia firma uroczyście otworzyła pierwszy flagowy warsztat w kraju.
MTD Skuratowicz zdobywa prestiżową nagrodę za transport pow. 120 t  MTD Skuratowicz – firma zrzeszona w Ogólnopolskim Stowarzyszeniu Pracodawców Transportu Nienormatywnego (OSPTN) – wygrywa europejski konkurs ESTA Awards of Excellence 2023 za najbardziej spektakularny transport powyżej 120 t.
Direct Vision Standard - wymogi bezpieczeństwa dla pojazdów ciężarowych Czy polski przewoźnik ma szansę uzyskać zezwolenie bezpieczeństwa HGV?
Nowe samochody ciężarowe i naczepy po pierwszym kwartale W marcu 2023r. zarejestrowano 3 559 nowych pojazdów użytkowych pow. 3,5 t, tj. więcej niż przed rokiem (+27,9%) i więcej niż w lutym br. (+ 27,8%).
Od pierwszego maja DAF tylko w kolorze złotym Oszczędności w produkcji w fabryce samochodów ciężarowych w Eindhoven, mają rozładować emocje w domach.