Textar Brake Clinic - duże emocje i ogromna wiedza motoryzacyjna

TEXTAR-Brake-Clinic_2022

Fachowa wiedza na temat materiałów ciernych wzbogacona o emocje motoryzacyjne. Tak właśnie wyglądał tegoroczny Textar Brake Clinic – wyjątkowy event szkoleniowy dla mechaników samochodowych. Trzecia edycja wydarzenia odbyła się na początku października na torze Driveland w Słabomierzu.

 

W szkoleniu poświęconym samochodom osobowym wzięło udział 30 profesjonalnych mechaników z całego kraju. Uczestnicy spotkania zostali wyłonieni w promocji sprzedażowej firmy TMD Friction, właściciela marki Textar. Na gości czekało wiele atrakcji, dotyczących układów hamulcowych, ale nie tylko. Oprócz sprawdzającego wiedzę praktyczną zadania warsztatowego, mogli wykazać się podczas jazdy na czas autem sportowym i popracować nad techniką prowadzenia samochodu na płycie poślizgowej. Część aktywności była oceniana, a na najlepszych czekała nagroda w postaci lotu helikopterem.

Zaproszeni mechanicy rywalizowali o nagrodę główną w grupach. Zaliczane do końcowych wyników zadanie praktyczne polegało na przeprowadzeniu prawidłowego serwisu układu hamulcowego z samochodu Audi Q7. Podczas montażu tarczy i klocków hamulcowych oceniano poprawność działania, a także spostrzegawczość. Trener techniczny Textar spreparował bowiem kilka błędów, które trzeba było rozpoznać i naprawić. W trakcie zadania uczestnicy mogli liczyć na wsparcie gościa specjalnego, którym był Przemek Szafrański – znany m.in. z TVN Turbo dziennikarz motoryzacyjny, a jednocześnie mechanik i właściciel warsztatu samochodowego.
- Warto podkreślić wysoki poziom zadania z warsztatu. Fajnie, że mieliśmy do czynienia z nowoczesnym autem i skomplikowanym układem. Błędy ukryte przez prowadzącego zajęcia też były bardzo ciekawe – mówi Piotr Adamczuk, jeden z biorących udział w Textar Brake Clinic 2022.

Na wyniki rywalizacji o lot helikopterem składały się również rezultaty uzyskane w module wirtualnej rzeczywistości. Każdy z zawodników miał za zadanie skomponowanie własnej mieszanki ciernej. Opracowany produkt musiał być udanym kompromisem między ceną, komfortem, wydajnością i żywotnością. Stworzone mieszanki były testowane na wirtualnym torze, a uzyskane punkty liczyły się do klasyfikacji końcowej.

Równolegle z zadaniami dotyczącymi materiałów ciernych, trwały ciekawe aktywności na torze sportowym i płytach poślizgowych. Instruktorzy Akademii Bezpiecznej Jazdy Tomasza Kuchara trenowali z uczestnikami Textar Brake Clinic prawidłowe reagowanie na trudne sytuacje na drodze. Na płycie poślizgowej z szarpakiem, który wprowadzał samochód w poślizg nadsterowny, kluczowe było ćwiczenie stabilizacji toru jazdy. Moduły szkoleniowe na płytach obejmowały także hamowanie awaryjne oraz omijanie przeszkód na mokrej nawierzchni.

Na torze sportowym goście mieli do dyspozycji sportowe Fordy Fiesta ST, którymi rywalizowali w jeździe na czas. Walka na ciasnej, wymagającej precyzyjnej jazdy trasie była bardzo zacięta. O miejscach na podium decydowały setne sekundy.

Grupa, która najlepiej poradziła sobie z ocenianymi zadaniami wygrała przelot śmigłowcem pilotowanym przez Tomasza Kuchara. Dla wszystkich zwycięzców było to niezapomniane przeżycie.
- Do udziału w specjalnej edycji Textar Brake Clinic zapraszamy profesjonalistów z warsztatów niezależnych. Chcemy w ten sposób docenić ich mocne przywiązanie do marki Textar i produktów z jej oferty. Podczas naszego szkolenia łączymy wiedzę ekspercką z praktyką dotyczącą materiałów ciernych. Na przykład zajęcia na torze to znakomita okazja, by przekonać się, co dzieje się w nowoczesnych układach hamulcowych w różnych awaryjnych sytuacjach drogowych. Liczymy, że po tych spotkaniach mechanicy będą jeszcze mocniej korzystać z naszego doświadczenia i wiedzy, które oferujemy jako eksperci w zakresie produkcji materiałów ciernych
– powiedziała Joanna Krężelok, Dyrektor oddziału TMD Friction Services w Polsce.

- Było świetnie, z rozmachem i bardzo merytorycznie! Miałem okazję znów zobaczyć inne, trochę ginące w mediach czy Internecie oblicze motoryzacji, które związane jest z brudem, smarami, kluczami i pracą w warsztacie… W większości warsztatów hamulce traktowane są mniej prestiżowo niż na przykład rozrządy czy skrzynie biegów. Tymczasem serwis układu hamulcowego to odpowiedzialne zadanie, w którym czyha wiele możliwości popełnienia błędu. Konsekwencją mogłyby być nie tylko straty finansowe dla warsztatu, ale również niebezpieczeństwo na drodze. Fajnie, że Textar pokazuje, jak należy robić to profesjonalnie. Jestem pod wrażeniem uczestników, ich zaangażowania i aktywności. Sam też gruntownie odświeżyłem wiedzę na ten temat – podsumował Przemek Szafrański, gość specjalny wydarzenia poświęconego samochodom osobowym.

Zadowolenia nie kryli również uczestnicy tegorocznej edycji Textar Brake Clinic. Oprócz dużej dawki specjalistycznej wiedzy o materiałach ciernych, szczególne wrażenie zrobiły na nich moduły z doskonalenia techniki jazdy.
- Warto było przyjechać na to szkolenie. Najciekawsze były ćwiczenia na płycie poślizgowej. Rzadko zdarza się okazja do przeżycia sytuacji, jakich doświadczaliśmy podczas tej części dnia. Z kolei zadanie praktyczne było podchwytliwe – stwierdził Mateusz Ryć.

- Zajęcia na płytach poślizgowych otwierają oczy, na co jest się narażonym w sytuacjach awaryjnych. Każdy ma się za świetnego kierowcę, tymczasem tu można się przekonać, że jest inaczej. Świetny był też gość specjalny, czyli Przemek Szafrański. Jest właścicielem warsztatu i zna się na mechanice, więc w rozmowie z nim można było poruszyć wiele ciekawych tematów. Ogólnie takie spotkanie z osobami z różnych warsztatów pozwoliło poznać różne spojrzenia na kwestie dotyczące praktyki – ocenił Piotr Adamczuk.

Przeczytaj też:
Renault Trucks z nowym logo

Renault Trucks E-Tech T i C mają nowe logo marki z uaktualnionymi cechami. Umieszczony na przednim panelu diament ze szczotkowanego aluminium na błyszczącym czarnym tle nadaje pojazdom nowoczesnego wyglądu.

Duże zainteresowanie przewoźników IVECO S-WAY z silnikami Diesla

Polski oddział firmy Pieter Smit Theater Rock, będącej europejskim potentatem w dziedzinie obsługi logistycznej i transportowej imprez masowych, koncertów oraz spektakli teatralnych powiększył swoją flotę o 20 ciągników siodłowych IVECO S-WAY Low Tractor.

Norma Euro 7 kiedy wejdzie i kogo dotyczy?

Norma Euro 7 zacznie obowiązywać od 2025 roku. Tym razem nie chodzi o czystość spalin.

Ułatwienia dla kierowców na Zakopiance i w okolicy A4

Już tylko kilkadziesiąt godzin dzieli nas do otwarcia wyczekiwanego tunelu w ciągu drogi ekspresowej S7 wydrążonego pod górą Luboń Mały na Zakopiance.

Nowy oddział Mercedes-Benz Trucks w Koninie już działa

W październiku pod szyldem Auto Partner J. i A. Garcarek został otwarty nowy obiekt w sieci serwisowej Mercedes-Benz Trucks. To drugi – po macierzystej lokalizacji w Ociążu k. Kalisza – oddział należący do tej samej firmy.

70 lat Instytutu Transportu Samochodowego

Zastanawiasz się także, kiedy pojazdy autonomiczne wyjadą na polskie drogi i czy będą bezpieczne? Czym napędzane będą samochody przyszłości? Odpowiedzi na te i szereg innych pytań dostarczają właśnie eksperci Instytutu Transportu Samochodowego.

Zmiana czasu na zimowy już w niedzielę

W nocy z 29 na 30 października 2022 roku znowu zmienimy czas, tym razem z letniego na zimowy. W niedzielę wskazówki zegarów przesuniemy z godz. 3.00 na 2.00.

Jaki podatek od ciężarówek na 2023 rok?

W nowym obwieszczeniu ministra finansów ogłoszono minimalne stawki podatku od środków transportowych na rok 2023.

Finałowe szkolenie Akcji Profesjonalni Kierowcy

Zakończenie tegorocznej edycji Akcji Profesjonalni Kierowcy przypadło na 21 października. Tego dnia, dzięki uprzejmości Partnera Phillips Poland, kursanci mieli okazję doskonalić swoje umiejętności praktyczne z zakresu codziennej obsługi pojazdów ciężarowych.

Wyszukiwarka

Informacje