Rośnie sieć warsztatów partnerskich PETRONAS

Adam Bober Petronas Polska

Rynek warsztatów samochodowych w Polsce przeżywa obecnie silne przeobrażenie. Z jednej strony, jak pokazują dane Głównego Urzędu Statystycznego, w pierwszej połowie roku zamknięto 500 działalności gospodarczych w kategorii konserwacja i naprawa pojazdów samochodowych. Z drugiej, statystyki marki PETRONAS mówią o zwiększeniu się sieci partnerskich serwisów aż o 126 firm i to w ciągu jednego roku. Czym spowodowana jest taka sytuacja i dlaczego właściciele wybierają taką współpracę?

 

Prowadzenie warsztatów samochodowych z roku na rok staje się coraz większym wyzwaniem. Rosnące wymagania środowiskowe, presja płacowa, problemy z dostępnością komponentów, a także brak rąk do pracy odbijają się na kondycji branży. Liczba niezależnych warsztatów według danych InterCars oscyluje wokół 20 tysięcy, jednak widoczny jest trend spadkowy. Tą tendencje odzwierciedlają również dane z bazy REGON, które mówią nam o zamknięciu działalności 500 firm, które wskazały usługi serwisowe w swoich obszarach działalności.

Niewątpliwie, wymagające warunki gospodarcze nie sprzyjają prowadzeniu działalności. Wpływają też niekorzystnie na liczbę rozpoczynających działalność warsztatów. I to wszystko pomimo faktu, że liczba pojazdów podlegających serwisowaniu z roku na rok rośnie. Jednym ze sposobów na przezwyciężenie rynkowych trudności, staje się współpraca w ramach sieci warsztatowej. Wiąże się ona z szeregiem korzyści, na które mogą liczyć firmy członkowskie.

Adam Bober, dyrektor sprzedaży PETRONAS Lubricants w Polsce:
– Serwisy stowarzyszone w sieci warsztatów partnerskich PETRONAS mogą przede wszystkim liczyć na preferencyjne warunki dostaw wysokomarżowych produktów naszego koncernu. Zapewniamy również szkolenia produktowe, materiały reklamowe oraz wsparcie sprzedażowe na wielu poziomach. Na majowym spotkaniu na Torze Jastrząb, przygotowaliśmy dla firm członkowskich zajęcia z prowadzenia mediów społecznościowych, prezentację aplikacji GarageView czy trening kompetencji miękkich. Rozwój partnerskich relacji jest dla nas priorytetem. Dwa lata pandemii, do tego wojna w Ukrainie, a także ostatnie pogorszenie się warunków gospodarczych odbijają się negatywnie na kondycji branży. Dlatego chcemy wyjść naprzeciw małych i średnich warsztatów, które stanowią fundament naszej gospodarki. Naszym celem jest udostępnianie narzędzi i rozwiązań (np. wspomniane GarageView), które bywają nieosiągalne dla niezależnych serwisów. W ten sposób pomagamy budować przewagę konkurencyjną i pozyskiwać nowych klientów.


Zainicjowany w 2020 roku program z roku na rok przyciąga coraz więcej warsztatów. W samym 2021 roku do sieci dołączyło 126 podmiotów. Natomiast w tym roku można spodziewać się jeszcze lepszego wyniku, ponieważ do lipca b.r. sieć powiększyła się o kolejnych 49 partnerów, a następnych 100 zgłosiło się do rejestracji. Tym samym w ciągu dwóch lat trwania programu, PETRONAS zbudował w Polsce sieć liczącą 254 partnerów.

Strategia marki PETRONAS w Polsce zakłada dalszy wzrost sieci partnerskiej, jako jeden z kluczowych kanałów dystrybucji swoich produktów. Dane firmy na temat rozwoju sieci wskazują na wysokie zainteresowanie współpracą. Panujące obecnie warunki ekonomiczne z pewnością wzmocnią trend dołączania mniejszych warsztatów pod skrzydła ogólnopolskich sieci. Warto jednak przy tym zaznaczyć, że niezależne serwisy dołączając do sieci PETRONAS w dalszym ciągu pozostają samodzielne. Współpraca dotyczy przede wszystkim dystrybucji produktów marki.

Marka PETRONAS jest w stałym kontakcie z branżą. Doskonałą okazją do rozmów na temat przyszłości było tegoroczne wydarzenie na Torze Jastrząb dla zarządzających warsztatami stowarzyszonymi w sieci partnerskiej PETRONAS. Podczas całodniowego wydarzenia przedstawiciele partnerów marki mieli okazję pojeździć na torze specjalnie przygotowanymi maszynami kierowanymi m.in. przez Karolinę Pilarczyk, mistrzynię Europy 2016 w drifcie. Choć atrakcje torowe przyciągały uwagę, ważniejsze sprawy toczyły się w tzw. kuluarach. To właśnie tam w trakcie dedykowanych szkoleń uczestnicy wydarzenia mogli zapoznać się
ze strategią prowadzenia mediów społecznościowych, działaniem aplikacji GarageView, czy ofertą produktową PETRONSAS. W wydarzeniu wzięli udział również menadżerowie marki w Polsce, którzy z zainteresowaniem słuchali feedbacku ze strony sieci partnerskiej.

Powstały w 2008 roku PETRONAS Lubricants International produkuje i wprowadza na rynek w ponad 90 krajach świata pełną gamę wysokiej jakości środków smarnych przeznaczonych dla przemysłu i pojazdów.

Przeczytaj też:
DAF XD z tytułem Truck of the Year 2023

Harald Seidel, prezes DAF Trucks, odebrał dziś wieczorem prestiżową nagrodę w branży transportowej - Ciężarówki Roku 2023. Odbyło się to wpierwszym dniu trwania targów IAA w Hanowerze.

IKEA, Volvo Trucks Polska i Grupa Raben dostawy Volvo FM Electric do fabryki IKEA

IKEA Industry, Volvo Trucks i Grupa Raben podpisały umowę o współpracy w zakresie zeroemisyjnego transportu towarów w Polsce.

IVECO TOPCARE - pakiet szybkiej obsługi serwisowej i pomocy dla kierowców

Usługa assistance klasy premium, oparta na usługach łączności IVECO ON, jest skierowana do klientów potrzebujących wsparcia w razie nieprzewidzianych awarii.

Pomorska Miss Scania - nagrody rozdane

Tytuł „Pomorskiej Miss Scania 2022” przyznano pojazdowi Scania 590S należącemu do firmy Bartosz Popławski Transport.

Typowe usterki układów hamulcowych w pojazdach ciężarowych

Firma Textar ponownie organizuje webinar dotyczący układów hamulcowych w samochodach ciężarowych.

Renault Trucks do recyklingu

Renault Trucks podejmuje kolejne kroki w celu przestawienia swojej działalności przemysłowej na gospodarkę o obiegu zamkniętym. Fabryka używanych części Renault Trucks jest logicznym kolejnym krokiem w tej drodze.

MAN na targach IAA 2022 w Hanowerze

Dekarbonizacja transportu towarowego, cyfryzacja logistyki i pogłębiający się niedobór kierowców ciężarówek to podstawowe wyzwania dla firm transportowych. To również wyzwania dla producentów ciężarówek.

Nowy serwis Mercedes-Benz Trucks Polska w Pile

W świeżo wybudowanym obiekcie w Pile spółka Gibas Truck Point, należąca do Grupy Gibas, rozpoczęła działalność w zakresie obsługi serwisowej pojazdów ciężarowych Mercedes-Benz oraz marki FUSO.

KH-KIPPER - 25 lat produkcji zabudów wywrotek

Łącznie w ponad 60 krajach na całym świecie - w Europie, Azji, Afryce, Ameryce Południowej czy dalekiej Oceanii pracują samochody ciężarowe z zabudowami KH-KIPPER.

Wyszukiwarka

Informacje