Scania - Impact mobility rEVolution'18

Mathias Carlbaum, wiceprezes Scania CV AB podczas wystąpienia na Impact mobility rEVolution'18 w Katowicach

Scania o przyszłości transportu podczas Impact mobility rEVolution'18 w Katowicach.

Jazda pojazdów ciężarowych w zintegrowanym konwoju to jedno z rozwiązań Scania zaprezentowane przez Mathiasa Carlbauma, wiceprezesa Scania CV AB podczas wystąpienia na Impact mobility rEVolution'18 w Katowicach. Przez dwa dni przedstawiciele branż: motoryzacyjnej, transportowej, nowych technologii oraz administracji publicznej i kadry naukowej mieli okazję spotkać się i dyskutować o przyszłości inteligentnej mobilności.

Podczas swojego wystąpienia pt. "Jazda w konwoju – przyszłość na autostradach" Mathias Carlbaum prezentował rozwiązania Scania służące m.in. zwiększeniu wydajności transportu. Jazda w konwoju złożonym z pojazdów ciężarowych, to jeden z elementów strategii Scania dla zrównoważonego transportu, w którego skład wchodzą trzy filary: paliwa alternatywne i elektryfikacja, efektywność energetyczna oraz inteligentny i bezpieczny transport.

– Nasza wizja w Scania to przewodzenie zmianie w kierunku zrównoważonego transportu. Określiliśmy wspólny cel biorąc odpowiedzialność za konieczność zmniejszenia emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Wierzymy, że rentowność przedsiębiorstwa idzie w parze z troską o planetę, a działania służące ochronie środowiska powinny być podjęte bez zbędnej zwłoki – komentuje Mathias Carlbaum, wiceprezes Scania CV AB.

Wyższa wydajność transportu

Podczas jazdy w konwoju wykorzystywane są systemy wspomagające kierowcę polegające m.in. na optymalizacji przebiegu trasy i prędkości pojazdu. Rozwiązania te zapewniają terminowe dostawy oraz wysoką wydajność transportu. Jazda w konwoju usprawnia też ruch na drodze i przynosi korzyści dla środowiska – dzięki obniżeniu oporu powietrza zmniejsza się zużycie paliwa i ślad węglowy.

Dodatkowo, ze względu na to, że konwój prowadzony jest tylko przez kierowcę znajdującego się w pierwszym pojeździe, kierowcy pozostałych zestawów mogą w tym czasie wykonywać zadania administracyjne. W połączeniu z bardziej elastycznymi przepisami o czasie pracy kierowcy otwiera to możliwość częstszych noclegów w domu, zamiast w kabinie.

– Możliwość analizy danych z pojazdu uzyskanych podczas jazdy pozwala również szkolić kierowców w zakresie bardziej efektywnej jazdy. Kierowcy w Polsce korzystający z naszych rozwiązań i szkoleń zwiększyli efektywność paliwową o 10 proc., co oznacza oszczędność na poziomie 4-5 tys. litrów paliwa na jeden pojazd rocznie – dodaje Mathias Carlbaum.

Impact mobility rEVolution'18

Impact mobility rEVolution'18 to międzynarodowa konferencja poświęcona kształtowaniu inteligentnej mobilności produktów i usług. Wydarzenie odbyło się w dniach 12-13 września w Katowicach i skupiło ponad 400 firm, 200 start-upów i 150 mówców z całego świata oraz przedstawicieli polskiej administracji publicznej. Reprezentanci Scania mieli też okazję uczestniczyć w zamkniętych spotkaniach eksperckich oraz porozmawiać z przedstawicielami polskiej władzy.

Podczas kongresu zaprezentowany zostały dwa pojazdy zasilane CNG: autobus Scania Citywide 12LF, wykorzystywany na co dzień na ulicach Tarnowa oraz ciężarówka gazowa do zbierania odpadów Scania P340.

Przeczytaj też:
AGROMEX z nowymi ciągnikami siodłowymi IVECO S-WAY LNG

Firma AGROMEX Wojciech i Jacek Fraszka Sp. j. odebrała pierwsze 18 ciągników IVECO S-WAY LNG z 30 sztuk zamówionych na rok 2021. Dołączą one do 20 pojazdów IVECO S-WAY LNG, które pracują już w firmie AGROMEX od 2020 roku.

IVECO S-WAY LNG dla firmy Don Trucking

Firma transportowa Don Trucking odebrała ciągniki IVECO S-WAY NP w wersji LNG wyposażone w silnik o mocy 460 KM.

BMC z europejską homologacją

Przez lata mieliśmy siedem marek samochodów ciężarowych specjalizujących się w transportach długodystansowych. Kilka lat temu dołączył do nich Ford Trucks, być może przyszedł czas na kolejnego gracza.

Trwa boom na LNG - najnowsze dane rejestracji

Kiedy Komisja Europejska debatuje nad nowymi normami emisji spalin, większość producentów samochodów osobowych zapowiedziało całkowitą elektryfikację. Z kolei w branży transportowej trwają znaczne wzrosty w rejestracjach pojazdów zasilanych LNG.

Sto pięćdziesiąt kolejnych IVECO S-WAY LNG w firmie Sachs Trans International

W sierpniu br. Iveco Poland podpisało umowę na dostawę kolejnych 150 sztuk ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG dla Sachs Trans International. Samochody są wyposażone w jednostki napędowe o mocy 460 KM i zasilane ekologicznym paliwem – skroplonym gazem ziemnym LNG (Liquefied Natural Gas).

PGNiG Obrót Detaliczny z największą umową sprzedaży LNG. Odbiorcą firma transportowa

PGNiG Obrót Detaliczny podpisało największą w historii umowę sprzedaży paliwa LNG na cele transportowe z Grupą Zakupową Bisek.

Polski transport odnotowuje wyraźny wzrost przewozów

W pierwszej połowie 2021 roku na niemieckich drogach jeździło znacznie więcej ciężarówek podlegających opłatom drogowym z Polski, Rumunii, Litwy i Czech, niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Z diesla na LNG - czy jeszcze warto?

Ciężarówki zasilane ropa naftową to standard zarówno w Polsce, jak i Europie. Stanowią one ponad 97 proc. całego taboru.

Druga stacja Shell LNG w Polsce

Shell otworzył drugą komercyjną stację LNG w Polsce. Znajduje się ona w Świecku, tuż przy granicy z Niemcami.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL