Mathias Carlbaum, wiceprezes Scania CV AB podczas wystąpienia na Impact mobility rEVolution'18 w Katowicach

Scania - Impact mobility rEVolution'18

Scania o przyszłości transportu podczas Impact mobility rEVolution'18 w Katowicach.

Jazda pojazdów ciężarowych w zintegrowanym konwoju to jedno z rozwiązań Scania zaprezentowane przez Mathiasa Carlbauma, wiceprezesa Scania CV AB podczas wystąpienia na Impact mobility rEVolution'18 w Katowicach. Przez dwa dni przedstawiciele branż: motoryzacyjnej, transportowej, nowych technologii oraz administracji publicznej i kadry naukowej mieli okazję spotkać się i dyskutować o przyszłości inteligentnej mobilności.

Podczas swojego wystąpienia pt. "Jazda w konwoju – przyszłość na autostradach" Mathias Carlbaum prezentował rozwiązania Scania służące m.in. zwiększeniu wydajności transportu. Jazda w konwoju złożonym z pojazdów ciężarowych, to jeden z elementów strategii Scania dla zrównoważonego transportu, w którego skład wchodzą trzy filary: paliwa alternatywne i elektryfikacja, efektywność energetyczna oraz inteligentny i bezpieczny transport.

– Nasza wizja w Scania to przewodzenie zmianie w kierunku zrównoważonego transportu. Określiliśmy wspólny cel biorąc odpowiedzialność za konieczność zmniejszenia emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Wierzymy, że rentowność przedsiębiorstwa idzie w parze z troską o planetę, a działania służące ochronie środowiska powinny być podjęte bez zbędnej zwłoki – komentuje Mathias Carlbaum, wiceprezes Scania CV AB.

Wyższa wydajność transportu

Podczas jazdy w konwoju wykorzystywane są systemy wspomagające kierowcę polegające m.in. na optymalizacji przebiegu trasy i prędkości pojazdu. Rozwiązania te zapewniają terminowe dostawy oraz wysoką wydajność transportu. Jazda w konwoju usprawnia też ruch na drodze i przynosi korzyści dla środowiska – dzięki obniżeniu oporu powietrza zmniejsza się zużycie paliwa i ślad węglowy.

Dodatkowo, ze względu na to, że konwój prowadzony jest tylko przez kierowcę znajdującego się w pierwszym pojeździe, kierowcy pozostałych zestawów mogą w tym czasie wykonywać zadania administracyjne. W połączeniu z bardziej elastycznymi przepisami o czasie pracy kierowcy otwiera to możliwość częstszych noclegów w domu, zamiast w kabinie.

– Możliwość analizy danych z pojazdu uzyskanych podczas jazdy pozwala również szkolić kierowców w zakresie bardziej efektywnej jazdy. Kierowcy w Polsce korzystający z naszych rozwiązań i szkoleń zwiększyli efektywność paliwową o 10 proc., co oznacza oszczędność na poziomie 4-5 tys. litrów paliwa na jeden pojazd rocznie – dodaje Mathias Carlbaum.

Impact mobility rEVolution'18

Impact mobility rEVolution'18 to międzynarodowa konferencja poświęcona kształtowaniu inteligentnej mobilności produktów i usług. Wydarzenie odbyło się w dniach 12-13 września w Katowicach i skupiło ponad 400 firm, 200 start-upów i 150 mówców z całego świata oraz przedstawicieli polskiej administracji publicznej. Reprezentanci Scania mieli też okazję uczestniczyć w zamkniętych spotkaniach eksperckich oraz porozmawiać z przedstawicielami polskiej władzy.

Podczas kongresu zaprezentowany zostały dwa pojazdy zasilane CNG: autobus Scania Citywide 12LF, wykorzystywany na co dzień na ulicach Tarnowa oraz ciężarówka gazowa do zbierania odpadów Scania P340.

Przeczytaj też:
Pierwsze w Polsce śmieciarki zasilane skroplonym gazem ziemnym LNG Zamówione przez PGK w Śremie trzy pojazdy do zbiórki odpadów, zabudowane na podwoziach IVECOS-WAY, to pierwsze w naszym kraju tego rodzaju pojazdy zasilane LNG. Flota tego wielkopolskiego przedsiębiorstwa komunalnego wzbogaciła się także o imponujący zestaw z ciągnikiem siodłowym IVECO S-WAY, również napędzany ekologicznym LNG.
Rusza produkcja VW Caddy z napędem CNG W zakładzie Volkswagen Poznań ruszyła produkcja kolejnej wersji modelu Caddy 5 - z napędem na gaz ziemny CNG.
Ciężarówki gazowe nie podlegają zakazowi jazdy nocnej Grupa Hegelmann złożyła zamówienie na 150 ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG oraz 10 ciągników siodłowych IVECO S-WAY CNG.
Gaz czy biogaz? Pojazdy na gaz stają się coraz bardziej popularne w całej Europie, ale rynki takie jak Hiszpania, Włochy, Francja, Niemcy oraz Europa Środkowo-Wschodnia wysuwają się na pierwszy plan.
Co w zamian za rosyjski gaz do napędu samochodów ciężarowych CNG LNG? Komisja Europejska ogłasza ograniczenie zależności od rosyjskiego gazu dla transportów ciężarowych.
Co oznacza program H2-ICE Wkrótce może się okazać, że napędy elektryczne nie spełniają oczekiwań branży transportowej i na rynku pojawi się kolejna technologia. Technologia ta nie jest niczym nowym, jednak do tej pory zdecydowanie ustępowała miejsca przekazom medialnym gloryfikującym napędy elektryczne. Obecnie wyraźniej widać wzrost zainteresowania napędem wodorowym, czego dowodem jest choćby niedawna nagroda Truck Innovation Award 2022 dla DAF'a XF Hydrogen.
Amazon zamawia IVECO S-WAY CNG IVECO dostarczyło już pierwsza partię 216 jednostek IVECO S-WAY CNG (na sprężony gaz ziemny), kolejne 848 jednostek zostanie dostarczone w połowie 2022 roku. Oznacza to, że całkowite zamówienie wynosi 1064 ciężarówek.
AGROMEX z nowymi ciągnikami siodłowymi IVECO S-WAY LNG Firma AGROMEX Wojciech i Jacek Fraszka Sp. j. odebrała pierwsze 18 ciągników IVECO S-WAY LNG z 30 sztuk zamówionych na rok 2021. Dołączą one do 20 pojazdów IVECO S-WAY LNG, które pracują już w firmie AGROMEX od 2020 roku.
IVECO S-WAY LNG dla firmy Don Trucking Firma transportowa Don Trucking odebrała ciągniki IVECO S-WAY NP w wersji LNG wyposażone w silnik o mocy 460 KM.