Nowoczesny wózek platformowy CX-T_Li-Ion

Nowoczesny wózek platformowy CX-T_Li-Ion

Wzek_CX-T_Li-Ion__-600

Sercem wózka  CX-T_Li-Ion firmy Still  jest bateria litowo-jonowa. Jest ona  wyjątkowo wydajna, szybko się ładuje i jest mniejsza, więc w urządzeniu zajmuje mniej miejsca.

Technologia litowo-jonowa obecna jest w wielu urządzeniach, z których korzystamy na co dzień, takich jak laptopy czy telefony komórkowe. Niewielkie rozmiary akumulatorów, przy zachowaniu wysokiej wydajności magazynowania energii sprawiają, że coraz częściej znajdują one zastosowanie także w magazynach i halach przemysłowych. W przypadku wózków widłowych szczególne znaczenie dla ergonomii pracy ma ich wielkość i waga. Zwrotne, mniejsze maszyny bez trudu manewrują między regałami, umożliwiając także redukcję powierzchni składowania towarów.

Baterie litowo-jonowe gwarantują lepszą wydajność pracy i niższą wagę wózka, ale wciąż nie są w powszechnym użyciu. Powodem są wyższe koszty wdrożenia technologii. Przypuszcza się jednak, że  w krótkim czasie ich cena powinna spaść, a w  przyszłości staną się standardem w seryjnie produkowanych wózkach widłowych. W maju 2011 r. firma Still pokazała pierwszy model koncepcyjny wyposażony w to rozwiązanie. Na korzyść baterii przemawiają także oszczędności generowane dzięki wydajniejszej pracy wózka i dłuższej żywotności akumulatora oraz znaczne usprawnienie pracy operatora.

Największą wadą elektrycznych wózków widłowych w odniesieniu do spalinowych jest konieczność poświęcania czasu na zasilanie akumulatora. Dzięki zastosowaniu baterii litowo-jonowych jest on zredukowany do minimum, wzrasta także odstęp między poszczególnymi ładowaniami. Mimo mniejszej pojemności akumulator jest bardziej wydajny, a co za tym idzie możemy go ładować  rzadziej. Nowa technologia wypada znacznie korzystniej pod tym względem w porównaniu do najpowszechniej stosowanych baterii niklowo-kadmowych czy ołowiowych. Nie występuje w niej także tzw. efekt pamięci, z czasem redukujący wydajność. Baterie litowo-jonowe nie zawierają metali ciężkich, są bardziej przyjazne dla środowiska naturalnego.

Źródło: Still Polska