Prawo w transporcie drogowym
Prawne porady i przemyślenia przydatne nie tylko kierowcom ciężarówek.
-
Inteligentne tachografy - od kiedy i w jakim samochodzie
W Dzienniku Urzędowym UE, z dnia 31 lipca br., ukazały się regulacje prawne dotyczące m.in. Pakietu Mobilności, wśród których znalazły się zapisy odnośnie tzw. inteligentnych tachografów cyfrowych. -
Przewoźnik ukarany, na podstawie ustawy o SENT, został uniewinniony
Wyrok sądu uchyla decyzję w sprawie kary SENT nałożonej na przewoźnika. -
Czy kierowca ciężarówki powinien wyjąc kartę z tachografu, gdy przestaje jeździć?
Takie pytanie zadają sobie kierowcy ciężarówek, kiedy wykonują np. dłuższy odpoczynek i zostawiają swój pojazd na parkingu. -
Szkoda z udziałem naczepy - czyje ubezpieczenie OC?
Czyje ubezpieczenie zadziała w razie wypadku z przyczepą? Od 17 lipca niemieckie prawodawstwo zapewni większą jasność przepisów. -
Zmiany o delegowaniu pracowników nie dotyczą w tej chwili kierowców ciężarówek. Dlaczego?
Zmiany dyrektywy o delegowaniu pracowników, od 30 lipca br., w tej chwili, nie dotyczą sektora transportu drogowego. -
Przedłużenie okresu ważności licencji transportowych. PE wydłuża ważność o sześć miesięcy
GITD poinformował, że na mocy prawa unijnego (Rozp. UE 2020/698) licencje kończące się pomiędzy 1 marca a 31 sierpnia br., zostają automatycznie przedłużone o 6 miesięcy. -
Zniesienie ograniczeń w ruchu ciężarówek przed Bożym Ciałem w dniu 10 czerwca 2020 r.
Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło, których pojazdów nie dotyczy ograniczenie w ruchu przed świętem Bożego Ciała. -
Wjazd do Wielkiej Brytanii i obowiązek rejestracji dla kierowców ciężarówek
Wielka Brytania wprowadziła surowe zasady dla osób podróżujących od poniedziałku 8 czerwca. -
Nowe rozporządzenie UE i jakie dokumenty w transporcie międzynarodowym ulegają przedłużeniu
W obecnej sytuacji (COVID-19) nie wszystkie firmy, działające w branży transportowej, mogą być w stanie dopełnić niezbędnych formalności lub procedur wymaganych przez przewoźników lub kierowców ciężarówek. -
Odstępstwa w czasie prowadzenia pojazdów ciężarowych i autobusów przedłużone do maja
Polska wprowadza tymczasowe odstępstwa od stosowania przepisów do końca maja, Niemcy krócej. -
Niektóre europejskie państwa członkowskie mają trudności z (terminowym) wydawaniem kart kierowców
Mogą to być karty kierowców, które wymagają odnowienia lub wymiany z powodu awarii, albo zostały zgubione lub skradzione. -
Zaświadczenie o celu podróży wymagane na wjazd do Francji również od kierowców ciężarówek
Osoby, które muszą przyjechać do Francji, będą musiały zaopatrzyć się w specjalne zaświadczenie dotyczące ruchu międzynarodowego. -
Ministerstwo Infrastruktury wydłuża ważność uprawnień do kierowania pojazdami
Po zakończeniu stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii w ciągu 60 dni trzeba będzie wszystkie zaległe badania i szkolenia wykonać lub odnowić. -
Tarcza antykryzysowa w transporcie - jak z niej skorzystać? Szczegóły dotyczące wynagrodzenia pracowników
Polscy przewoźnicy jeżdżą mniej. GITD szacuje spadek liczby ciężarówek na drogach na około 20 proc. -
Transport do Francji w dobie pandemii koronawirusa. Aktualizacje, zmiany, obowiązki kierowcy i przewoźnika
Trwająca obecnie w Europie pandemia koronawirusa powoduje duże zmiany w strefie Schengen. Aktualizacja 1.04.2020 -
Czas pracy kierowców ciężarówek. Jak wyglądają nowe regulacje w krajach UE
Ministerstwa transportu w całej Europie zaczynają obecnie łagodzić istniejące prawo dotyczące kierowców samochodów ciężarowych. -
Niemcy zezwalają na dłuższą jazdę ciężarówek
Wczoraj niemiecki minister transportu zdecydował, że do 17 kwietnia będzie wydłużony czas pracy kierowców. -
Odstępstwa od przepisów dotyczących czasu jazdy i odpoczynku w Polsce. Przepisy nie dla wszystkich kierowców
Zmiana czasu dziennych i tygodniowych okresów odpoczynku dla kierowców ciężarówek. -
Holandia wprowadziła obowiązek zgłaszania pracowników delegowanych
Za niedopełnienie obowiązku zgłoszenia pracownika grożą kary finansowe. -
Zmiany w duńskich przepisach transportowych
Za nieuwzględnienie duńskiej płacy minimalnej, przewoźników czeka grzywna w wysokości min. 4 700 euro.